|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hage 2026Hvitløk, ramsløk og diverse allium har begynt å titte opp i hagen på bruket, og den første krokusen sto der i påsken. Jeg har også satt ut en rotavlegger av humle som jeg fikk av en kollega, håper den vokser seg stor og fin i løpet av sommeren.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hage 2026Gårsdagens store høydepunkt var at vannliljen som jeg hentet i vannet i nærheten i fjor sommer har overlevd vinteren i hagedammen, til tross for ekstrem kulde og barfrost, det har garantert vært bunnfryst. Ser fram til å videreutvikle vannelementet i hagen i sommer, årets mål er å få fikset en rennende bekk som ser sånn høvelig naturlig ut. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hage 2026Jeg har planer om å så de første frøene i dag. Noen sår jeg nok ute. Enten direkte eller i bokser på verandaen. Vi har mye frø, planen er å bruke det vi har. Mulig jeg kjøper mer solsikke og noe til eng/villblomster.
|
|
|
#24 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hage 2026I går pottet jeg om småplanter av tomater og blodbeger, i dag var vi på hagemessen og så på drivhus å ha dem i.
|
|
|
#25 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hage 2026Har pottet om erteblomster og solsikker, skal ut å kjøpe selvdyrket blodbeger og to tomatplanter av typen 100/1000, da er nok balkongen min full. Mulig en Susanne type gul. Kjøper hønsenetting til klatreplantene og stripser opp. Mener jeg får mye planter for en billig penge, og ikke minst bærekraftig fra økologiske frø.
|
|
|
|
#26 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hage 2026Har høstet tomater …
|
![]() |
|