|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Analyse av søm som hobbyJeg har sydd på ny symaskin i påsken, og har helt bevisst taklet mange nye teknikker. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Analyse av søm som hobbyEg kan ingenting om analyse av søm, men syns dette høyrest veldig spesielt ut. Såpass at eg lurer litt på om alt er ok med deg?
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Analyse av søm som hobbyJeg syr og skjønner så absolutt hva innlegget handler om Sist redigert av m^2 : 05-04-26 kl 23:17. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Sv: Analyse av søm som hobbyJeg skjønner innlegget ditt og jeg har samme tilnærming både til søm og strikk.
|
|
|
|
#5 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Analyse av søm som hobby
Oj! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Sv: Analyse av søm som hobbyJeg syr stort sett én type plagg, så jeg ser på de fleste nye stoffer med "kan dette bli en fin xxxx" i bakhodet. Men noen ganger tenker jeg at jeg skal sy andre ting, så jeg har liggende en liten samling tekstil til den dagen jeg kommer meg i gang. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Analyse av søm som hobbyHe he, dette var en artig tråd jeg har lyst å følge. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Analyse av søm som hobbyJeg har et fullstendig uakademisk forhold til mine hobbyer. Det er magefølelse og en (synes jeg selv) god abstraksjonsevne som gjør at jeg kan se ting for meg, uten å tenke så systematisk over det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Analyse av søm som hobby
Dette var oppklarende, for jeg forstod heller ikke intensjonen med det første innlegget ditt.
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Analyse av søm som hobbyJeg synes det er pussig å tenke at det ikke er fornuftsstyrt, evnen til å matche stofftype med mønster/plagg handler jo hundre prosent om fornuft og ofte erfaringsbasert kunnskap. Litt som samfunnsfag - det finnes ofte ikke en kvantitativ fasit, men man kan jo dedusere seg frem til en hel del allikevel. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Analyse av søm som hobbyJeg skjønte hovedinnlegget godt, og syns det er interessant å tenke over sånne ting selv. Jeg tror helt klart at magefølelse er erfaring. Men erfaring trenger ikke være 1:1. Det er jo en sammenblanding av alt man har opplevd, og siden vi mennesker er ulike så lærer vi ulike ting fra samme opplevelse. Og da er det ikke alltid så lett å pinpointe akkurat hvor, når og hvordan man lærte noe som førte til at man fikk til noe annet på et mye senere tidspunkt.
|
![]() |
|
|