Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

To krøll or not to krøll?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 11:36   #1
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 317
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

To krøll or not to krøll?

Jeg forbereder leilighet til fotografering for salg. Stylisten har anbefalt å ha et lite teppe dandert på senga, i det som jeg synes ser ut som en krøll. Klassisk boligstylingstriks sett på tusenvis av salgsannonser. Spørsmålet til dere er: Synes dere at sånne tepper ser fint ut og gir bildet "organiske former som myker opp og skaper liv", eller er det bare rotete?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 11:58   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To krøll or not to krøll?

Jeg blir bare litt fnisete, og tenker dette er årets lime - for de som husker den gang den lille grønne sitrusen liksom skulle selge boliger.

Beklager for unyttig svar.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 12:08   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Ea, jeg ler og tenker «stylist». Samtidig tror jeg ikke det har så mye å si for selve salget. Vi droppet krøll.

Gammel I går, 12:09   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Synes at helt slette tepper er veldig flatt. Men så når alle har krøll så blir der jo litt det samme. Jeg har brukt det når jeg har solgt både i 21 og 23. Men kanskje ikke på alle senger?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 12:11   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nei, nei!!! Det er noe av det teiteste jeg ser i salgsannonnser, og jeg har sett mange de siste årene på boligjakt. Uryddig seng, rennende kjøkkenkrane og nærbilde av oppslåtte kokebøker var (noe av) det jeg nektet da vi solgte i fjor.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 12:44   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Årets lime! Ser bare dumt ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 13:16   #7
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Solgte for 11 år siden, husker jeg fikk beskjed om å dekke på kjøkkenbordet med rundstykker, pålegg og juice i glassene. Jeg greide det rett og slett ikke, det ble FOR dumt. Mulig jeg tapte 50 000 på det, men ett sted går grensa for tant og fjas.
Var også så vill og gal at jeg la grønne epler i skåla i stedet for lime.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:18   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du har enkeltdyner på dobbeltseng så legger du dem på tvers, med skjøten under der du bretter dynen dobbel eller undre pledd. Det blir mye penere enn å ha to enkeltdyner. Jeg syns at det er hyggelig å ikke krølle et pledd, men å legge det over sengen på lignende måte som på bilde. Sett opp putene på lignende måte også.

Jeg syns personlig det er veldig "stygt" når folk bretter enkeltdyner på langs og legger dem som to avlange pølser på sengen, men det skjønner du sikkert selv, måtte bare si det. Det er en del som gjør det hjemme til vanlig også.

Sist redigert av Pelen : I går kl 14:38.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:32   #9
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Nei til krøll (bortsett fra håret..), ja til Pelens forslag.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 15:40   #10
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Krøll er unødvendig.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:18   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå måtte jeg se igjennom en rekke boligannonser på leting etter krølleteppebilder. I så godt som alle annonsene jeg så på var sengene glatte og strøkne, organisert i en eller annen variant av det Pelen viser bilde av, men det var en god del henslengte tepper ellers, på stoler og i sofaer m.m. Noen steder kan det se ganske elegant ut, andre steder (som på eksemplene i linkene) ser det bare rotete ut. Uansett tror jeg ikke det hadde påvirket min avgjørelse for om jeg skulle dra på visning eller ikke, så jeg hadde ikke tenkt på det som veldig viktig. Kjenner jeg meg rett hadde jeg sikkert bare gjort som stylisten sa, og tenkt at jeg forstår det ikke, men det er jo de som jobber med dette og vet best. Hva vet vel jeg om boligstylingsmote.

Et kompromiss kan jo være å tegne inn et krøllete teppe, slik de har gjort her https://images.finncdn.no/dynamic/16...5b33357511.jpg

Sist redigert av My : I går kl 16:27.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 18:03   #12
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Eller de krøllete dukene hun Tone Kroken driver med, på midten av bordene.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 18:22   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likte Pelen sitt forslag, jeg.

Ha ha, og nå måtte jeg jo bare inn på Finn - dro opp den første og beste leiligheten jeg fant til salgs i Drammen, den hadde tre soverom med seng i, og på alle tre sengene lå det et krøllete teppe.

Jeg syns det så rotete ut, for å være ærlig, men kan også konstantere, med et kjapt blikk på egen sofa, at jeg må være skikkelig trendy, for her ligger intet mindre enn tre pledd i hver sin krøll.

Gammel I går, 18:48   #14
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 317
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker Pelens bilde. Det er akkurat sånn jeg hadde tenkt å fikse dobbeltsenga. Utfordringen er at jeg nok må kjøpe noe nytt sengetøy for å fådet bra. Teppekrøllen er til gjestesengen som jeg helst vil slippe å vise frem sengetøyet på. Datteren har foreslått denne løsningen:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20260325_113852.jpg (702,1 KB, 42 visninger)
Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 19:44   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heilo: Hvorfor ikke bare ha sengeteppet og droppe det teppet oppå? Det syns jeg bare så rotete ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 19:58   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg sett gjennom noen annonser på Finn, og ikke sett en bolig hvor det var teppektøll. Opprette senger ja, men that's it.

Gammel I går, 21:28   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Heilo: Hvorfor ikke bare ha sengeteppet og droppe det teppet oppå? Det syns jeg bare så rotete ut.

Eller legge det glatt, tvers over i et smalere felt. Litt som det her, hvis du vil bryte opp litt...?

Gammel I går, 21:37   #18
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Eller legge det glatt, tvers over i et smalere felt. Litt som det her, hvis du vil bryte opp litt...?

Det ser ryddigere ut synes jeg.

Gammel I går, 21:40   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Det som slår meg nå, etter å ha sett igjennom noen annonser (og nå kom jeg over opptil flere med krøllete pledd litt sånn på skrå på sengene), er hvor utrolig like alle de stylede leilighetene ser ut. Ingen som skiller seg ut, utenom de som er i svært gamle og spesielle hus. Jeg trodde det hadde vært på vei ut en stund, med bare eggehvitt og beige interiør, men jammen er det mye av det fortsatt. Sånn som f.eks dette (en tilfeldig av de som dukker opp først på FINN i min by). Noe så kjedelig og intetsigende, inkludert de svært lite originale, obligatoriske krøllete teppene. Det kommer vel av at alle bruker de samme stylistene, som alle har gått på samme kurs. Skjønner godt at du ikke har lyst til å gå all inn i trenden.

Sist redigert av My : I går kl 21:46.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:12   #20
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Det med styling av hus før salg har jo alltid vært klin like trender opp gjennom årene.
Det med krøllete teppe oppå sengene så bare teit ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.