|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Utendørs
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2026Da blir det kakebord, og ikke dessert.
|
|
|
#22 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2026Jeg tenker også at selskapet jo ikke varer så lenge at man rekker å ha plass til både middag, dessert og så kake. Og det er nok å gjøre om man ikke skal ha tre runder mat i tillegg.
|
|
|
#23 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2026Vi har også konfirmant! Har nettopp lagt inn bestilling på grønn pynt.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Konfirmant 2026
Her også. Og jeg hr med meg min bestemors ord, "Jeg bryr meg ikke om kakene deres, jenter, hva har der ev desserter". Hun mente at 1/3 av et skikkelig kakebord består av desserter (og hennes døtre var "jenter" uansett hvor voksne de ble)
|
|
|
#25 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Konfirmant 2026Vi hadde/har ingen desserter på kakebordet. Det tror jeg faktisk aldri jeg har opplevd, men skal sies at vi ikke har familie fra den nordlige delen av vestlandet, bare den sørlige. Planen er sjokoladekake, ostekake, suksessterte, Kvæfjordkake/Verdens Beste, marsipankake, gulrotkake og franske makroner. Sist hadde vi også kransekake, men ingen spiste av den så det dropper vi like godt denne gangen. Den var pen å se på da.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2026Her (bygda i Trøndelag) er det vanlig med både dessert og kakebord, men det kan være fordi det tradisjonelt er enkel middag (sodd). Vi har bestilt tapas/sushi, så lurer på å droppe dessert. Vi gjorde det forrige gang, men denne gang skal vi ha et sceneskifte mellom middag og kake, spiser middagen i bygdas forsamlingshus, og kake hjemme etter konfirmantens ønske. Lurer derfor på om det er lurt med en liten dessert/kaffe før vi bryter opp og går hjem. På den annen side: det blir en del taler/sanger, vi skal vise bilder og hovedpersonen gleder seg til å leke/spille bordtennis med søskenbarn, så vi må passe på å ikke bruke alt for lang tid til bords... |
|
|
|
![]() |
|
|