Sv: Påskeinspirasjon
Siste del av påska, altså helligdagene, skal jeg til svigerfamilien på Sunnmøre. Tar buss onsdag. Mannen og sønnen drar nå på lørdag, og skal være hele uka (mannen skal ha hjemmekontor der de første dagene), yngstejenta kommer dit på langfredag (fly til Ålesund), fordi hennes ferie er uka etter, mens eldstejenta blir her hjemme hele påska, for hun skal jobbe.
De dagene jeg skal være her skal jeg jobbe, men må også prøve å finne på noe sammen med eldstejenta, siden det bare er oss to hjemme. Mandag har jeg bursdag, så da skal vi muligens spise en bedre middag på en eller annen restaurant, etter at jeg er ferdig med jobb og kjøretime. Det blir vel noen turer til byen på kafe, noen av dagene, men må prøve å finne på noe annet også. Kino kanskje ..
På Sunnmøre er håpet noen turer i slalåmbakke (sønnen er i alle fall fast bestemt på det), det skal visst komme snø på Strandafjellet. Langrennsforholdene er ikke noe særlig, så jeg er redd det blir dårlig med skiturer ellers. Det er nok vårlig på gården, og hvis været er bra (eller i det minste halvbra) blir det sikkert mat på bålpanne minst en av dagene for oss også, det bruker vi å gjøre, og kanskje en fottur på setra. Vi har en opphopning av bursdager i familien i mars, som visstnok skal samfeires, min inkludert. Svoger og svigerinne er der med sine to småbarn (5 og 3), så vi må finne på noe med dem. Påskeeggjakt og lek i hagen. Pølser og vafler og alt det der. Erfaringsmessig blir det mye kortspill og brettspill på kveldene, men jeg bruker ikke å delta (liker det ikke, aldri gjort). Lite som er planlagt, det er slik det bruker å være.
Vi reiser tilbake derfra søndag første påskedag, for mandag får minstejenta besøk av kjæresten, som skal være hos oss uka etter påske (deres påskeferie). Uansett synes jeg det er godt med en fridag hjemme før jeg skal på jobb igjen. Den mandagen brukes vanligvis til rydding i hagen.
Ikke så mye inspirasjon å hente der kanskje, men noe av det fine med påska for meg er å ha minst mulig planlagt.
Sist redigert av My : I går kl 15:06.
|