|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Bålmat: inspotrådI fjor høst kjøpte vi en båltønne, en Solo stove Bonfire. Nå har jeg bestilt en grillrist til den, for jeg har lyst til å bruke den mer.
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Bålmat: inspotråd |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Rockesøster
|
Sv: Bålmat: inspotrådJeg pleier å fryse ned rester av pinnekjøtt for å grille på bål, det er veldig godt. Serveres i potetlefse med valgfri saus/dressing. Jeg liker mangosals og rømme best til.
|
|
|
#4 |
|
koko
|
Sv: Bålmat: inspotrådDet er veldig godt å grille ost, brie eller camenbert. Grill litt spekeskinke også. Server med pinnebrød, anna brød eller kjeks. Litt honning på toppen.
|
|
|
#5 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Bålmat: inspotrådHer finner jeg inspirasjon
|
|
|
#6 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bålmat: inspotrådPinnebrød rulla i kanel og sukker før det vert grilla, er godt!
|
|
|
|
#7 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bålmat: inspotrådVi fikk grilla spekeskinke én gang, det var veldig godt!
|
|
|
#8 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Bålmat: inspotrådJeg har ikke forsøkt i bålpanne, men bål. Laks i folie er godt. Vi hakker løk grovt og legger nederst, deretter en bit laks, salt og smør. Tror vi legger smøret under laksen. Løken blir myk og søt og den hindrer at laksen brenner seg.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bålmat: inspotrådKylling i folie er også bra, samme metode som laks, grønnsaker etter egen smak, paprika, vårløk, gulrot, med saus etter egen smak, teriyaki, sweet chili etc |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Bålmat: inspotrådKan jeg spørre om noe annet, Tallulah? En slik bålpanne dere har, kan den brukes på terrasser i blokk etc? Mamma og pappa er på flyttefot og de er vant til en enorm hage (nærmest en park) med ditto utstyr. Nå skal de inn i blokk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bålmat: inspotrådYum, yum, yum! Jeg skal spise godt i apokalypsen, om jeg får teken på dette.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bålmat: inspotråd
Nei. Det er en "trommel" med et ekte vedbål i seg, så den kan ikke stå under tak. Den er heller ikke helt røykfri, bare litt mindre enn de helt åpne pannene. Men den kan stå på treplatting, for den distribuerer ikke varme nedover.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bålmat: inspotrådPopcorn på bål er også moro, det fins egne popcornkjeler for bål, men jeg har med hell brukt denne metoden: |
|
|
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Jeg skjønner, må vel finne noe annet til dem da. Takk for svar. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bålmat: inspotrådVi har spist mye sodd da barna var mindre, det krever bare en gryte. Jeg er også glad i å lage supper fra bunnen på bålpanna. Det kan være hva som helst, egentlig.
|
|
|
#16 |
|
koko
|
Sv: Bålmat: inspotrådEi slik grillrist gir mange moglegheiter.
|
|
|
#17 |
|
finner ut av mye
|
Sjekk reglene i forhold til det der de skal flytte. Moren min bor i blokk, og der der det ikke lov med noen form for grilling. Jeg bodde noen år i naboblokken, og der var det ingen restriksjoner, så det kan variere.
|
|
|
#18 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Det pleier være regler. Noen tillater elektriske griller og gass, men ikke kull. Det er lurt å tenke på naboene også. Man gjør seg trolig ikke veldig populær hos naboene med fyr ute på terrassen. Jeg ville mislikt både brannfaren og lukta.
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bålmat: inspotrådOm det er flammene man vil ha, og ikke full on bål, så finnes det noen gassløsninger jeg tror man kan bruke på verandaer.
|
|
|
#20 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bålmat: inspotrådTortillalefser kan fylles med mye forskjellig og varmes på bål/rist. Enten mer som pizza, eller mer som taco.
|
![]() |
|
|