|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehund
Jeg mener ikke man er mindre idiot hvis man kjøper hund med papirer. Du må gjerne lese innlegget mitt på nytt. Jeg sier jo at jeg er kritisk til raser som i utgangspunktet er usunne, slik som mops - jeg synes ikke vi skal ha raser som ikke kan puste selv eller føde selv, eller hvor det er høye forekomster av sykdom
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : I går kl 23:13. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke riktig. Både maltipoo og cavapoo, som jeg regner med går i kategorien «designhunder», er blandet på toy-/dvergpudler.
|
|
|
#43 |
|
Make it count!
Hva mener du? At de du har erfaring med som driver med avl på renraset puddel eller labrador, ønsker å fortsette med det? Det er kanskje ikke så rart? Hvorfor skulle de endre på det, liksom? Det er dessuten like økonomisk lønnsomt å avle renraset puddel som blandingshunder. Også har du møtt på noen som ikke driver forsvarlig avl av blandingshunder. Men betyr det automatisk at alle som driver oppdrett med puddelblandinger avler på usunne dyr? Det er bare fordomsfullt og kjipt å antyde overfor de som driver forsvarlig avl og hundehold av puddelblandinger. For de finnes. Det finnes også uforsvarlig oppdrett av pudler.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundBlandinger med Stafforshire Bull Terrier er ikke lurt i alle fall. De kan man risikere å få avlivet fordi de kan gå som en av de ulovlige rasene. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skriver ikke at dverg /toy ikke brukes. Skriver at prisen på mellom og storpuddel er relevant om det brukes, når du skrev at det ikke var relevant. Mulig jeg misforstår deg. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundDet er vel ingen som skriver at ikke hundene er elsket og verdsatt av eierne sine. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Make it count!
Ja, det var stort sett dverg/toy som var øverst i søketreffet. Et søk på mellompuddel spesifikt gir også samme prisbilde, 30 000 +\-. Naboens mellompuddeltispe fikk nettopp ti valper som ble solgt for 30 000 kr stykket. Det er helt ville priser.
|
|
|
#48 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg synes du leser meg ved skikkelig vrange briller så jeg tror ikke jeg gidder å diskutere dette lenger. Kjempefint hvis du har møtt mange seriøse oppdrettere av blandingshunder, det har ikke jeg. Og jeg skjønner ikke hvorfor en blandingshund er dyrere enn en rasehund.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Make it count!
Har du lest de innleggene hvor jeg skriver at det er feil? En blandingshund er ikke dyrere enn en rasehund.
|
|
|
#50 |
|
Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehundJeg tror mye av de negative holdningene til blandingsavl kommer av 4 ting. |
|
|
|
![]() |
|
|