Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 13:02   #641
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Sier som en jeg nettopp snakket med i generasjonen under meg: "Den dama er jo nuts!"

Vi TRENGER virkelig en seriøs monarki-debatt i dette landet. Det er helt umulig å se for seg at kongefamilien har en så fremtredende og synlig rolle i fremtidens norske samfunnshierarki.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 13:02   #642
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

nei, kanskje ikke. (det er jo også noe de kan dikte opp for å skape en årsak til at hun brøt kontakten i 2014).

Har hun ikke sagt at hun brøt kontakten fordi hun fant ut at han brukte henne for posisjon/ å komme i kontakt med andre (Håkon kanskje? Epstein har jo vært opptatt av å omgås kongelige), eller noe i den dur?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 13:08   #643
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er interessant at folk ser ganske ulike ting i denne saken.
Jeg ble mest opphengt i helsen hennes - den er nok akkurat så dårlig som det er opplyst om.

Jeg er enig i at hun har utvist elendig dømmekraft og er spektakulært dårlig til å velge venner. Eller var, for 12- 15 år siden, i hvertfall. Jeg tror på henne når hun. sier ta hun ikke visste, men tenker at hun/de VIRKELIG trenger et system rundt seg som kan bistå (og som må bli hørt!) når de skal omgås folk. Ja, de skal ha et privatliv, men det er alt for mange mennesker i verden som ønsker å sole seg i glansen av en kongelig venn, som definitivt ikke bør kunne gjøre det.

SOMe mener at hun bør skilles med tvang, at hun har visst og gitt f i overgrepene.

Av prinsipp gidder jeg ikke spekulere i at hun lyver og dikter opp ting.

Hun var jo ikke akkurat alene om å bli manipulert av Epstein, han hadde jo et helt sykt nettverk av mektige folk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 13:24   #644
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan ser du at helsen er dårlig?

Mitt SoMe (altså ikke mine venner, men hva jeg leser rundt om) mener hun mobbes og må få fred nå.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I går, 13:32   #645
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer Pøblis helhjertet.

Og jeg må også si at jeg synes å stille opp i intervjuet når hun helt tydelig og synlig er så syk som hun er nok har krevd mye i forkant.
Jeg skal ikke gå i detaljer, men som helsepersonell og som har jobbet med pasienter med dårlig respirasjon ser og hører man veldig lett at dette krever mye av henne.

Gammel I går, 13:50   #646
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes intervjuet var fullstendig uinteressant, ingen kritiske oppfølgingsspørsmål, svarer på det de vil og er selvsagt godt preppet i forkant. For min del hadde det ikke trengt å være et intervju, hun har gjort og skrevet det hun har gjort og skrevet. Det er talende nok for meg.

Gammel I går, 14:08   #647
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan ser du at helsen er dårlig?

Mitt SoMe (altså ikke mine venner, men hva jeg leser rundt om) mener hun mobbes og må få fred nå.

Pusten hennes. Anstreng og rask

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:25   #648
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tviler på ingen måte på at hun er dårlig, og at både det, og situasjonen hun er i som mor, påvirker hva hun orker nå. Men det har ingenting med hva hun utviste dårlig dømmekraft over for ti år siden. Om det er slik at hun ikke kan svare fysisk selv, så er hun "ansatt" i et firma hvor svært mange jobber med å nettopp hjelpe henne med sånne ting.

Jeg syns ikke det at hun er dårlig er en forklaring på hvorfor hun ikke svarer skikkelig, eller virker å ta inn over seg hva hun har gjort. Man må kunne kritisere syke mennesker for dårlige valg som ikke henger sammen med sykdommen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:36   #649
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen tviler vel på at dette er en svært krevende situasjon for henne på flere plan. Kanskje det heller burde vært lagt frem en skriftlig redegjørelse fra hoffet som gir noe mer konkrete svar enn det hun forteller til NRK?

Gammel I går, 14:44   #650
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tviler på ingen måte på at hun er dårlig, og at både det, og situasjonen hun er i som mor, påvirker hva hun orker nå. Men det har ingenting med hva hun utviste dårlig dømmekraft over for ti år siden. Om det er slik at hun ikke kan svare fysisk selv, så er hun "ansatt" i et firma hvor svært mange jobber med å nettopp hjelpe henne med sånne ting.

Jeg syns ikke det at hun er dårlig er en forklaring på hvorfor hun ikke svarer skikkelig, eller virker å ta inn over seg hva hun har gjort. Man må kunne kritisere syke mennesker for dårlige valg som ikke henger sammen med sykdommen.

Som usynlig syk siden 2013 selv, kan jeg melde at jeg også har fått slengt etter meg at jeg må da kunne forklare både det ene og det andre. Akkurat sånt får jeg ofte til nå for tiden, men i de første årene var det klin umulig. Overskuddet til å tenke og svare fornuftig var rett og slett ikke der. Utover det er jeg enig i at det var dårlig dømmekraft fra hennes side i fm Epstein.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:45   #651
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen tviler vel på at dette er en svært krevende situasjon for henne på flere plan. Kanskje det heller burde vært lagt frem en skriftlig redegjørelse fra hoffet som gir noe mer konkrete svar enn det hun forteller til NRK?

Enig, konseptet "Mette Marit unnskylder til hele kongeriket" er slemt og hun burde slippe, hun har selv også uttalt hvor grusomt det var med den botsøvelsen da de forlovet seg. Når de likevel gjør det på samme måte nå er det jo fordi de tenker at kongehuset tjener på det, de har jo tenkt seg lenge og vel om før de går ut.

Litt av et scoop for NRK da, årets mest sette intervju, uten tvil.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:50   #652
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg leser at NRK fikk 20 minutter til rådighet grunnet kronprinsessens helse, og at kronprinsparet fikk spørsmålene på forhånd for å "make the most of the time" dr fikk til rådighet.

Gammel I går, 15:04   #653
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Hun var jo ikke akkurat alene om å bli manipulert av Epstein, han hadde jo et helt sykt nettverk av mektige folk.

Ja, just that.

Jeg er naiv nok til å tenke at man ikke "bare" bryter kontakten men en slik person som Epstein er fremstilt som. Dette er rene spekulasjoner, men jeg er veldig overbevist om at Eipstein nok hadde flere pressmidler mot sine mektige "venner".

Manipulerende personer kan først fremstå svært hyggelige og tillitsvekkende, før de gradvis innfører kritikk og kontroll, skaper forvirring og skyldfølelse, bruker pressmidler mot deg, og deretter blir hyggelige igjen for å holde deg i relasjonen.

Det unnskylder ikke handlingene, men kan være med på å forklare hvordan slike relasjoner kan oppstå og ikke minst vedvare.

Gammel I går, 17:34   #654
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Som usynlig syk siden 2013 selv, kan jeg melde at jeg også har fått slengt etter meg at jeg må da kunne forklare både det ene og det andre. Akkurat sånt får jeg ofte til nå for tiden, men i de første årene var det klin umulig. Overskuddet til å tenke og svare fornuftig var rett og slett ikke der. Utover det er jeg enig i at det var dårlig dømmekraft fra hennes side i fm Epstein.

Jeg mener ikke at hun skal forklare noe om sykdommen sin. Og du har vel heller ikke en stab av ansatte som kan svare for deg?

Gammel I går, 18:13   #655
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Kjenner jeg blir litt «meh» til det intervjuet, kunne likså gjerne vært en presssemelding.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 20:01   #656
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke svar trenger dere egentlig for å bli fornøyd? Finnes det noe som ville tilfredsstilt alle som mener å ikke ha fått nok svar?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 20:22   #657
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg syns kongehuset bør klargjøre hva de ser som sin rolle og hvordan den skal gjennomføres.

Gammel I går, 20:42   #658
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns kongehuset bør klargjøre hva de ser som sin rolle og hvordan den skal gjennomføres.

Sånn helt generelt? Eller hva er det du mener?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:05   #659
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Sånn helt generelt? Eller hva er det du mener?

Jeg syns det virker som flere og flere i kongehuset ikke vil ha ulempene som følger med vervet. Mindre privatliv, folk som sjekker ut kontaktene deres, ansvar for hvem de henger med, hva de sier og hvordan de framstår. Siden mediehverdagen har utviklet seg ganske massivt de siste årene tenker jeg det er lurt at de finner ut hvor grensene går. Vi bruker mye penger på dem, og da må de (dessverre) si fra seg en del ting andre ser på som menneskeretter. Jeg syns det er umenneskelig å ha et kongehus, for skal man ha det, kan man ikke bare ha en privilegert rikmannsfamilie som kan gjøre som de vil så lenge de representerer og holder taler.

Jeg er ikke så interessert i at Mette Marit skal si så veldig mye mer, for jeg syns intervjuet var avslørende nok. Hun løy da hun ble spurt om dette i 2019, og nå sier hun om det at det er lett å være etterpåklok. Jeg tror de fleste ville syns det var dumt å lyve i utgangspunktet.

Gammel I går, 23:00   #660
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener ikke at hun skal forklare noe om sykdommen sin. Og du har vel heller ikke en stab av ansatte som kan svare for deg?

Da misforstod jeg. Beklager det.
Dette røret med løgner og idiotiske valg av venner og mere til gjør meg ikke til royalist i hvert fall. Joda, en hver regjering og stortingsfolk kan og gjør rare, dumme, gale og slemme ting de også, men de sitter ikke på livstid.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.