Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-26, 23:01   #621
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hva tror dere MM vil si til NRK? Blir det "koseintervju" uten vanskelige spørsmål?

Jeg aner ikke hva MM kommer til å si og egentlig interesserer det meg lite. MM har nok å styre med for tiden. Uansett er forbryteren voksen og har ansvaret helt alene for sine handlinger.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-26, 23:04   #622
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker på Epsteinsaken. Hun skal få slippe å uttale seg om den voksne sønnen sin for min del.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-26, 23:05   #623
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva tror dere MM vil si til NRK? Blir det "koseintervju" uten vanskelige spørsmål?

Jeg orker bare ikke at de går i den fella (igjen). NRK fikk såpass mye kritikk etter intervju bl.a med Erna Solberg, Joshua French og Arne Treholt, så jeg håper de har lært.

Når det er sagt, så synes jeg oppriktig synd på MM. Litt sånn «stakkars lille, rike pike». Hun er nede for telling med knekt rygg, med et evig ødelagt omdømme. Jagland, Juul og Rød Larsen er langt mer alvorlige.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-26, 23:10   #624
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er jeg helt enig, alt du skriver der 007. jeg håper heler ikke at kongehuset har full regi på statskanalen, det er noe feil meg det.

Gammel 20-03-26, 10:46   #625
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Bla bla bla. Det er min oppsummering. Tilliten er borte og dette er ikke mitt fremtidige kongepar.

Gammel 20-03-26, 10:57   #626
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke sett hele, kun et lite klipp på nrk, reagerer på "dette har JEG brukt lang tid på å bearbeide" (om Epstein som overgriper)

Det har ikke sunket heelt inn hvem som egentlig er offer i denne saken tydeligvis...

Ser nok det fulle intervjuet i kveld, mulig totalinntrykket bedrer seg.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-26, 11:09   #627
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Har ikke sett hele, kun et lite klipp på nrk, reagerer på "dette har JEG brukt lang tid på å bearbeide" (om Epstein som overgriper)

Det har ikke sunket heelt inn hvem som egentlig er offer i denne saken tydeligvis...

Ser nok det fulle intervjuet i kveld, mulig totalinntrykket bedrer seg.

Hun sa ganske tidlig i intervjuet at det ikke er henne det er synd på. Så, jo, hun har forstått at hun ikke er det store offeret i denne saken. Det betyr ikke at hun ikke kan være merket etter saken. Epstein har helt opplagt vært en dyktig til å manipulere. Å bli manipulert og lurt er ekkelt og kan definitivt være noe man trenger å bearbeide i ettertid.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-26, 11:09   #628
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes verken hun eller sønnen er spesielt gode på å se andre enn seg selv i situasjoner de selv har satt seg i.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-26, 11:19   #629
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes verken hun eller sønnen er spesielt gode på å se andre enn seg selv i situasjoner de selv har satt seg i.

Det er ganske opplagt at Marius BH ikke har verken sett eller forstått hvordan han har påvirket mennesker rundt seg. Men jeg forstår ikke helt hva du mener når du inkluderer Mette Marit. Bortsett fra det opplagte - at hun ikke burde hatt kontakt med Epstein i utgangspunktet - hva skulle hun ha gjort annerledes for å bedre se andre enn seg selv?

Gammel 20-03-26, 11:24   #630
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Nå har jeg sett og jeg legger merke til at NRKs mann bare svarer mmm-hmm og ok hver gang hun sier at det vil jeg ikke svare på/det er privat etc.

Er det virkelig slik at de kan reise hvor som helst i verden, med hvem som helst, uten at UD blir informert, og uten sikkerhetsfolk i offentlig rolle

For de som ikke gidder å se: Hun sier absolutt ingenting nytt i disse 20 minuttene.

Gammel 20-03-26, 11:27   #631
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hun sa ganske tidlig i intervjuet at det ikke er henne det er synd på. Så, jo, hun har forstått at hun ikke er det store offeret i denne saken. Det betyr ikke at hun ikke kan være merket etter saken. Epstein har helt opplagt vært en dyktig til å manipulere. Å bli manipulert og lurt er ekkelt og kan definitivt være noe man trenger å bearbeide i ettertid.

Ja, hun sier det. Enig.

Hun er også godt preppet for dette intervjuet og tar seg blant annet i å bytte til "jeg" når hun har lyst å si "man", for eksempel. Det er et polert intervju med regi og det prøver ikke en gang å gi inntrykk av motspørsmål eller debatt.

Gammel 20-03-26, 11:29   #632
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

For de som ikke gidder å se: Hun sier absolutt ingenting nytt i disse 20 minuttene.

Det er jeg ikke enig i. Hun sier at det var en situasjon mens hun var i huset hans i Palm Beach hvor hun følte seg utrygg og hvor hun ringte til kronprinsen. Hun vil dog ikke forteller mer om denne situasjonen. Var dette kjent fra før av?

Gammel 20-03-26, 11:38   #633
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ok, det var bra. Som sagt, så bare det korte klippet nrk hadde lagt ut, og dette med hennes bearbeiding kom ganske tidlig her

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-26, 11:40   #634
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Det er jeg ikke enig i. Hun sier at det var en situasjon mens hun var i huset hans i Palm Beach hvor hun følte seg utrygg og hvor hun ringte til kronprinsen. Hun vil dog ikke forteller mer om denne situasjonen. Var dette kjent fra før av?

nei, kanskje ikke. (det er jo også noe de kan dikte opp for å skape en årsak til at hun brøt kontakten i 2014).

Gammel 20-03-26, 11:44   #635
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

nei, kanskje ikke. (det er jo også noe de kan dikte opp for å skape en årsak til at hun brøt kontakten i 2014).

Dette syns jeg ble litt dumt. Jeg tenker at til vi har bevis for det motsatte, så er det mest hensiktsmessig å anta at kronprinsen og kronprinsessen snakker sant. Å antyde at de lyver om slikt - da er vi på såpass ville veier at det egentlig ikke er noen vits å diskutere mer.

Gammel 20-03-26, 11:50   #636
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns dette intervjuet bare viser enda tydeligere at det norske kongehuset er ikke det de ønsker av folket skal se dem som.

Alt som kommer fram av "nytt" i dette intervjuet er bare der for å støtte oppom at Kronprinsessen også er et offer i denne sammenhengen, det er det de ønsker at vi skal se henne som. Hun var i en vanskelig tid, hun ble manipulert, også hun ble utsatt for noe kjipt av Epstein, men nei, nei, nei, jeg er ikke et offer. Dette er posering!

Alt dette ER menneskelig, kjipt og vanskelig. Men sorry, når du er kongelig så har du valgt bort masse av egen vilje og dømmekraft. Du KAN ikke velge helt selv hvem man er venn med og får ferieturer av. Det betyr ikke at man ikke skal ha et privatliv, men noen i organisasjonen er nødt til å sjekke ut folk og si ja eller nei. Det du får i bytte er luksusliv, muligheten til å reise på luksusferie med en gang livet blir vanskelig og en hel haug andre bekvemmeligheter.

Jeg begynner å bli sånn skikkelig sinna-anti-royalist.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-26, 12:01   #637
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg får så følelsen av det samme som under rettssaken til sønnen (eller, den unge mannen, som hun sier) - det er alle andre sin skyld, og egentlig er det faktisk meg det er synd på.

Og hva skjer med Kronprinsen, hvorfor/hvordan orker han hele dette shitshowet som følger med?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-26, 12:02   #638
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns dette intervjuet bare viser enda tydeligere at det norske kongehuset er ikke det de ønsker av folket skal se dem som.

Alt som kommer fram av "nytt" i dette intervjuet er bare der for å støtte oppom at Kronprinsessen også er et offer i denne sammenhengen, det er det de ønsker at vi skal se henne som. Hun var i en vanskelig tid, hun ble manipulert, også hun ble utsatt for noe kjipt av Epstein, men nei, nei, nei, jeg er ikke et offer. Dette er posering!

Alt dette ER menneskelig, kjipt og vanskelig. Men sorry, når du er kongelig så har du valgt bort masse av egen vilje og dømmekraft. Du KAN ikke velge helt selv hvem man er venn med og får ferieturer av. Det betyr ikke at man ikke skal ha et privatliv, men noen i organisasjonen er nødt til å sjekke ut folk og si ja eller nei. Det du får i bytte er luksusliv, muligheten til å reise på luksusferie med en gang livet blir vanskelig og en hel haug andre bekvemmeligheter.

Jeg begynner å bli sånn skikkelig sinna-anti-royalist.

Men det er jo så krevandes for henne. Hun vil gjøre som hun vil.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-26, 12:06   #639
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Men etter den episoden der hun ble redd skal hun senere treffe Epstein i NY....
Jeg tror rett og slett ikke på henne. Det hun sier henger ikke sammen med epost utvekslingen.

Og svakt av NRK å ikke ha oppfølgingsspørsmål.

Dette intervjuet kunne kongehuset ha spilt inn helt selv og publisert i sine kanaler.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-26, 12:13   #640
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Dette syns jeg ble litt dumt. Jeg tenker at til vi har bevis for det motsatte, så er det mest hensiktsmessig å anta at kronprinsen og kronprinsessen snakker sant. Å antyde at de lyver om slikt - da er vi på såpass ville veier at det egentlig ikke er noen vits å diskutere mer.

Det er et signal om jeg ikke tror på det narrativet de prøver å vise det norske folk.

Jeg jeg er enig med deg, Isprinsessen. NRK er overflødig i dette intervjuet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.