|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Overdeler til hverdagsMed jevne mellomrom får jeg en slags kleskrise og aner ikke hvordan jeg skal kle meg. Jeg har nå en god base av kjoler og gode bukser, men topper?
|
|
|
#2 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overdeler til hverdagsOverdeler er vanskelig å finne. Jeg bruker bluser med ullcardigan eller tynn ullgenser over, de går til både sorte bukser og jeans. Har et par gode dressjakker. Har flere pene t-skjorter som egner seg selv til dressbukse, men alle får jo flekker.
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Overdeler til hverdagsJeg kjøper gjerne litt rimelige bluser fra HM, Vero Moda, Vila osv. Og så legger jeg mer penger i neste layer som gjerne er en cardigan, dressjakke eller genser. Velger helst ren ull om vinteren, eller en blandig med mye ull. Jeg skyr akryl som pesten - det er å be om nuppete, stygge klær og dessuten blir jeg helt elektrisk av det og får hår som antenner.
|
|
|
#4 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Overdeler til hverdagsJeg bruker mye ensfargede t-skjorter i litt god kvalitet med genser/jakke/cardigan over.
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Overdeler til hverdagsJeg kjlpte denne i tre farger i vinter og bruker dem litt forskjellig. Jeg får ikke helt til det damen på bildet gjør, men bruker den mørkebrune mest med svar singlet inni og med to knappet åpen. Dytter ikke like mye ned i buksen som hun her. Jeg har også brukte dem med bluse eller tynn ullgenser under, men som sagt får jeg ikke helt til denne "tuckingen". Jeg får heller ikke til sånne oppbrettede ermer. Jeg åpner mer i halsen.
|
|
|
#6 |
|
Søt og rar
|
Sv: Overdeler til hverdagsJeg bruker en miks av tynne ullgensere som jeg strikker selv, ganske dyre bluser fra Hotel Maison, og hvite t-skjorter fra KappAhl e.l.
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Sv: Overdeler til hverdagsJeg sliter med dette. Klarer ikke bruke bluser eller skjorter av noe slag, og ikke jakker i ull. Derfor blir det mest kjoler.
|
|
|
|
#8 |
|
intro
|
Sv: Overdeler til hverdagsHvis jeg skulle hatt en bluse, kunne det ha vært denne. Må være strykefri og figurnær.
|
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Overdeler til hverdagsHenger også her for tips, går typisk i diverse ull/cashmir topper, eventuelt ull t-skjorte og strikkejakke. Bruker bluse/blazer når jeg skal i kundemøter. Mitt siste kjøp var denne blusen fra Iben |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Overdeler til hverdagsTynne ullgensere med skjerf er et godt alternativ på vinteren, samme med tynne bluser/skjorter/topper med ulltrøye under (på vinteren). På vår og sommer og høst er det mye tskjorte under litt kort og figurnær jeansjakke.
|
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Overdeler til hverdagsAkkurat nå er jeg hjemme, og har på meg denne kombinasjonen av to ullgensere.
|
|
|
#12 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Overdeler til hverdagsJeg pleier å finne meg klær på Kolbotn Klær, 15 minutter gange fra der jeg bor. De gir meg god hjelp og Helten legger opp buksene om det trengs. Jeg skal dit i dag for å finne ytterjakke. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Overdeler til hverdags
De blusene
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Overdeler til hverdagsJeg bruker veldig ofte plain hvit eller svart t-skjorte eller tynn langermet med en oversized cardigan, eventuelt hvit dresskjorte (gjerne litt oversized), ofte med en litt lang cardigan, eller en litt stor hettegenser, eller sånne sweatshirts, og igjen gjerne litt oversized. Det meste fra HM, Lindex eller lignende. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overdeler til hverdagsJeg følger nøye med på denne tråden, har slanket meg 30 kg, og trenger alt nytt til sesongen som kommer. Siden jeg trenger alt, så kan jeg ikke kjøpe bare veldig dyre bluser/skjorter, så jeg har funnet ut at for meg, så finner jeg veldig mye fint på byoung.no .
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Overdeler til hverdagsJeg synes sommersesongen er mer vanskelig enn vintersesongen. Det blir liksom bare tskjorter på meg, med cardigan over når været krever det.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Overdeler til hverdagsJeg liker linblusene fra Cubus. Gjerne med en ulltrøye under på vinteren
|
|
|
#18 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Hvilke gensere strikker du selv, som er tynne Appelsin? Kan du peke til oppskrifter?
|
|
|
#19 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Fant ikke det nå. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Overdeler til hverdagsHer går det mye i cardigans på denne tida av året, med t-skjorte eller singlet inni. Eventuelt gensere i ull, mohair eller kasjmir, av og til med skjorte inni. Har funnet flere fine brukt, på Fretex, Uff eller 'tise. Jeg er varm av meg, og liker godt strikkegensere med kort eller 3/4 erm. Har også et par kraftigere overskjorter og dongerijakker som jeg bruker på samme måte som cardigan om vinteren, og jakke om sommeren, som f.eks denne.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : I går kl 10:53. |
|
|
|
![]() |
|
|