Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken matkasse?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-26, 12:51   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken matkasse?

Vi har hatt matkasse i over 15 år nå. Vi har leveranse omtrentlig annenhver uke.

Vi har Roede-kasse (Etter Grete Roede) fra GodtLevert som default, men hver uke går jeg inn og bytter ut noen retter. Det som er bra med Roede-rettene er at de har mer grønnsaker, og det synes jeg er positivt. Jeg synes kvaliteten på råvarene er god. Det hender at en og annen grønnsak ikke er bra, men da legger man det inn i appen, og da refunderes det med betydelig mer enn råvaren koster å erstatte. (Men det er jo kjipt å måtte handle ekstra.)

Vi har 4 porsjoner og det er beregnet til to voksne og to barn. Jeg spiser lite på grunn av medisiner, og de gangene vi er fire til middag så hadde det blitt snaut hvis jeg skulle hatt normal mengde med mat. Knerten har aldri vært storspist sånn jeg har hørt at en del tenåringsgutter er. Men jeg tenker at mengden mat er riktig til 2+2. Hos GodtLevert er det nå mulig endre porsjonsmengde mellom 1-6 personer, så hvis man trenger mye mat kan man legge til en ekstra porsjon.

Vi betaler omtrentlig 1200 kroner for 4 middager. Jeg synes middag koster 300 kroner pr middag når jeg handler selv også, så jeg synes ikke det er noe å utsette på prisen.

Estimert tid på å lage middagene stemmer som regel greit når jeg lager middag. Mannen og knerten bruker betydelig mye lenger tid. (Jeg har nå 20 års trening med å lage hverdagsmiddag på daglig basis, og det er jo godt å konstatere at man blir raskere med øvelse.)

Emneord
matkasse

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.