Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Jeg vil lære å spille trekkspill! Innfallsvinkel?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-26, 17:46   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil lære å spille trekkspill! Innfallsvinkel?

Er det noen her på FP som kan spille trekkspill, som kan gi meg tips om hvordan jeg finner noen som kan lære meg det, og tips om hva slags (og hvor dyrt!) trekkspill jeg bør skaffe meg som en start?

Eller er jeg for gammel (i øvre halvdel av 50-åra)? Jeg har spilt piano i 10 år ca. da jeg var ungdom. Jeg har spilt mange, mange år i korps og er god på noter. Er det håp? Alle tips tas i mot med takk.

(Jeg har aldri tatt i et trekkspill, altså.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-26, 18:10   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære å spille trekkspill! Innfallsvinkel?

Du er ikke for gammel.
Tenker du knapper eller piano?

Jeg gikk i min tid på kulturskolen og lærte, det går briljant når en kan noter og spiller piano. (Jeg kan altså ikke knappespill). Det viktigste er å ha kontroll på belgen, at det blir luft nok.

Kan du ikke avertere etter en lærer? Finnes sikkert en ildsjel-pensjonist som stiller opp.

Gammel 26-02-26, 18:17   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Du kan søke plass i kulturskulen, den er også til for vaksne.

Gammel 26-02-26, 18:27   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ingenting om dette, så jeg vet ikke om det er lurt å velge knapper eller piano-type. Men jeg har jo spilt piano før, kanskje det styrer saken? Hvordan velger man ellers mellom det ene og det andre?

Jeg prøver å lete etter lær-å-spille-trekkspill-app, men har ikke kommet over noe så langt. Kulturskolen neste, kanskje? Der er det stort sett evig lang ventetid, men kanskje ikke akkurat på trekkspill(?).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 09:39   #5
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Se om det finnes en trekkspillklubb i nærheten, og høre om noen der kan lære bort?
(Det finnes forresten et eget trekkspillmuseum ved Hønefoss, for de som er veldig interesserte i instrumentet.)

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 10:15   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg spilte litt trekkspill som ung. Spilte også piano. Trekkspill med knapper var likevel ikke noe problem, og jeg anbefaler det! Det tar ikke så lang tid før knappeplasseringen sitter i fingrene, og da har du lett tilgang til mange flere knapper enn på pianoversjonen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.