Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Alene i Firenze to og en halv dag - ønsker anbefalinger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-26, 20:36   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alene i Firenze to og en halv dag - ønsker anbefalinger

Mannen er invitert i et bittelite bryllup utenfor Firenze, jeg er ei. Helt ok! Men, jeg lar ikke sjansen til å se byen gå fra meg. Vi er i Nice med venner i pinsen (uken før bryllupet) og har bestemt oss for å oppleve masse på veien til Firenze før han setter meg av der og reiser videre.

Jeg har leid meg en deilig liten AirBnB-leilighet og tenker kose meg glugg, selv om jeg aldri har vært på en sånn ferie alene før. Derfor har jeg begynt å planlegge allerede og begynner å få oversikt over sightseeing og hva som må kjøpes av inngangsbilletter på forhånd etc.

Det jeg ønsker meg nå er dine anbefalinger. Hva anbefaler og avbefaler du? Hvor er det hyggelig å ta en kopp kaffe eller et glass vin og se på livet? Hvor bør jeg spise? Hva var det du gjorde der som du har lyst til å gjøre igjen?

Sist redigert av Hønni : 25-02-26 kl 22:05.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 12:38   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alene i Firenze to og en halv dag - ønsker anbefalinger

Uffizi galleriet er et must. Hadde jeg dratt alene hadde jeg kanskje vurdert å booke meg inn på en omvisning. Det er mange tilbydere, så enkelt å booke gjennom f.eks. Tripadvisor. Sjekk Uffizi sine egne hjemmesider også. Anbefaler å kjøpe billett på forhånd.

Vi koste oss i Boboli hagen også. Fin utsikt. Vi var der i slutten av april og da hadde noe startet å blomstre. Husker vi stod lenge I kø for billetter, så sjekk ut om man kan kjøpe på forhånd.

Og kirker! Hvis du er glad i det så er det flere å titte innom.

Vi spiste lunch på La Ménagère og det var både vakkert og godt. Nydelig te, så da vil jeg tro at kaffe også er godt der. Du har middagsservering også.

Det blir garantert en utrolig fin tur! Å reise alene er faktisk null stress!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.