Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips til farger på vegger

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 12:26   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Tips til farger på vegger

Vi har kjøpt leilighet og skal overta 1.april.
Har tenkt å male hele kåken.

Har lest igjennom drømmesoveroms tråden og har skrevet ned noen tips til veggfarge på soverom.
Gøy tips med å legge tapet i taket... jeg har sett noen bilder med tapet på fondvegg/bak sengen og fikk lyst på det men kanskje det er gøy å ha tapet i taket...
Har sett noen tapet som er med store blomster som kanskje kunne passet..

Gutta får hvert sitt soverom og de skal ha en gråfarge. Minsten skal ha Matrix, som han hadde i huset og eldste vil ha den samme som han hadde i kjellerstua si, men den husker vi ikke. Det er en litt lys gråfarge så vi får google litt.

Lurer derfor på hvilken farge dere har på voksensoverom, i gangen, i stua og på kjøkkenet?

Gammel I går, 12:50   #2
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Tips til farger på vegger

En lys grønnfarge!

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:01   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så gøy! Har du lyttet podcast interiørrådet? De har mange podcaster om farger, med konkrete tips.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 15:01   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Gang og kjøkken - Minty breeze
Stue - Deco blue og gul antikk
Soverom - Wisdom og dempet sort.

Alle fra Jotun.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:03   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Har nettopp malt soverom i fargen Due fra Fargerike. En dæsj dyp blåfarge som gir dybde uten at den er for mørk. Veggen over sengen får mural-tapet fra Boråstapeter (Agnes Meadow). Denne gangen prøver jeg meg på Peel & Stick tapet, som enkelt kan tas av igjen hvis man går lei og uten å dra med seg underlaget. Har kjøpt det til entréen også (Dahlia Garden grand i lys blå grunnfarge).

Poden har fargen Dugg fra Fargerike og Eldste Sitron (eller Citrus) fra samme merke.

Resten av huset har jeg forbarmet meg over ennå. Men har gått til anskaffelse av NCS fargevifte, så gleder meg til å svinge kosten etterhvert

I gamlehuset hadde vi Jotun Aladdin, Pilasterblå og IndiPink (Jotun), samt noen nydelige grønntoner fra Flügger.

Gammel I går, 22:41   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nytt hus og har fire farger, beige (Sand), litt mørkere beige (Marrakesh) og to grønnfarget (Treasure og Antique green). jeg har storblomstret tapet i taket på soverommet. Se prikk!

Vi har samme farge i himling og på vegg i alle rom, altså ingen hvite tak. Er veldig fornøyd med det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : I går kl 22:51.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 07:16   #7
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sand og krem i stue/kjøkken. Byge på soverom.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 08:19   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Takk for fine tips. Må googles.
Spennende med farge i taket. Ser gjerne bilder.

Gammel I dag, 11:12   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Ang fargen Marrakesh, jeg synes den fargen var fin og har lagret etpar bilder med den fargen men den ser litt mørk ut? Hvis dere får opp bildet.
Vi får tilsvarende gang med dører på hver side, kun med lysinnslipp fra soverommene og mot stue og har dører/lister/tak som skal være hvite og vil ha sånne høye gulvlister og da blir det kanskje ikke så mørkt?

Skal prøve å få satt inn et bilde jeg fant av fargen på Instagram

Gammel I dag, 11:17   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har den på et bad og et soverom. Bilder kommer, sjekk pm��

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 11:33   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Sliter med å få inn bilder men en på instagram har malt mye med den fargen; osterange. Og fargen ser skikkelig lekker ut der.

Gammel I dag, 11:47   #12
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har malt taket på soverommet mitt dempet sort. Men jeg er nok i overkant glad i å ha det mørkt pp soverommet.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 11:51   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Sliter med å få inn bilder men en på instagram har malt mye med den fargen; osterange. Og fargen ser skikkelig lekker ut der.

Link?

Gammel I dag, 11:58   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Standard

Får ikke lengre til å legge inn bilder her. prøver igjen..
https://www.instagram.com/p/DUBMKsZAsVZ/

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.