|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hjelp meg å tenke om Asker
Utleier må ha gyldig grunn til oppsigelse, og salg i seg selv er ikke gyldig grunn til oppsigelse. Utleier må feks bruke utleieenheten selv for å ha gyldig grunn, og det skal ikke nåværende huseier. Ny huseier skal bruke leiligheten selv, da har de gyldig grunn til å si meg opp. Da gjelder oppsigelse fra den 1. i måneden etter overtakelse, og jeg har 3 måneders oppsigelse fra da. Nåværende utleier prøvde seg, men innrømmet at jeg har rett i forhold til husleieloven. Det er ikke for å få råd angående dette jeg skriver her.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerEnig, ville annonsert selv, en voksen og ryddig dame må være drømmeleieboeren. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerDa de hadde kjøpt seg nytt hus og skulle forberede salg prøvde de å få meg ut innen 6 uker, så huset ikke skulle ha utleier ved salg. De ga seg så fort jeg nevner husleieloven. Det gjorde de forsåvidt i går også, da jeg forklarte hva reglene er, og skrev tilbake at jeg har rett.
|
|
|
#24 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hjelp meg å tenke om Asker
Jeg vet, har fått veldig bra respons tidligere, og har god referanse fra tidligere leieforhold. Dette går bra til slutt.
|
|
|
#25 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerDet som har stresset meg er nok det at huseier prøver seg på å få meg ut raskere enn husleieloven gir meg rett til. Jeg fikk jo for et par år siden vite av psykiater at jeg har ptsd, posttraumatisk stress-syndrom, og er var for stress. Jeg har ifølge husleieloven rett på å bo her ut september. Men jeg har jo ønsker om å flytte. Men det innebærer mye nytt, og jeg må passe på at denne prosessen ikke gjør meg verre. Men det skal gå.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerGå på mange visninger er mitt tips. Håper det ordner seg fort.
|
![]() |
|
|