Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp meg å tenke om Asker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-26, 13:15   #21
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om Asker

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hva med å annonsere etter ny bolig selv? Jeg fikk alltid bedre uttelling for det, de årene jeg var på leiemarkedet. Mange utleiere får så mange henvendelser, at de vil heller velge blant "ønskes leid".

Forresten veldig vanlig å si opp leieboer når huset skal selges, så ingen vits å klage på det.

Utleier må ha gyldig grunn til oppsigelse, og salg i seg selv er ikke gyldig grunn til oppsigelse. Utleier må feks bruke utleieenheten selv for å ha gyldig grunn, og det skal ikke nåværende huseier. Ny huseier skal bruke leiligheten selv, da har de gyldig grunn til å si meg opp. Da gjelder oppsigelse fra den 1. i måneden etter overtakelse, og jeg har 3 måneders oppsigelse fra da. Nåværende utleier prøvde seg, men innrømmet at jeg har rett i forhold til husleieloven. Det er ikke for å få råd angående dette jeg skriver her.

Gammel 13-02-26, 13:53   #22
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enig, ville annonsert selv, en voksen og ryddig dame må være drømmeleieboeren.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-26, 13:55   #23
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Da de hadde kjøpt seg nytt hus og skulle forberede salg prøvde de å få meg ut innen 6 uker, så huset ikke skulle ha utleier ved salg. De ga seg så fort jeg nevner husleieloven. Det gjorde de forsåvidt i går også, da jeg forklarte hva reglene er, og skrev tilbake at jeg har rett.

Ved overtakelse sa de at de var opptatt av ordnede forhold og å følge husleieloven, vel, så fort det ikke gagner dem prøver de seg.

Gammel 13-02-26, 13:56   #24
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Enig, ville annonsert selv, en voksen og ryddig dame må være drømmeleieboeren.

Jeg vet, har fått veldig bra respons tidligere, og har god referanse fra tidligere leieforhold. Dette går bra til slutt.

Gammel 13-02-26, 14:15   #25
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Det som har stresset meg er nok det at huseier prøver seg på å få meg ut raskere enn husleieloven gir meg rett til. Jeg fikk jo for et par år siden vite av psykiater at jeg har ptsd, posttraumatisk stress-syndrom, og er var for stress. Jeg har ifølge husleieloven rett på å bo her ut september. Men jeg har jo ønsker om å flytte. Men det innebærer mye nytt, og jeg må passe på at denne prosessen ikke gjør meg verre. Men det skal gå.

Gammel 13-02-26, 15:02   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gå på mange visninger er mitt tips. Håper det ordner seg fort.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.