Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 20:49   #541
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har trodd, ut fra det lille jeg har sett av far i media, at stefar har vært med sammen med ham enn biologisk far. Men jeg aner jo virkelig ikke.

Han har i alle fall omtalt stefar som «pappa» i retten, og omtaler MM og H som «mine foreldre».

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:00   #542
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Denne diskusjonen lukter stråmann. At vi påvirkes av alle erfaringer og relasjoner vi har gjennom livet, og aller mest tidlig i livet, er det vel ingen som betviler. Men dette ballet startet med Polyannas skepsis til at god oppdragelse er en livsvarig vaksine mot (systematisk) dårlige valg, og det er det vel heller ikke så vanskelig å være enig i? Ei heller at det ALLTID er MAMMA som er hovedårsaken? Særlig ikke når vi snakker om ordentlig voksne mennesker.

(Fins det noe utløpsdato på denne mamma-skylden, forresten? Kan vi rette en finger mot Fru Epstein?)

Gammel I går, 21:08   #543
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at voksne mennesker uansett alltid har ansvaret for egne valg, og jeg blir helt kvalm av hvordan det i noen sosiale medier skyldes på moren til denne voksne mannen - og spekuleres/hevdes i publisert materiale om at hun er direkte medskyldig.
Avgått Se & Hør-redaktør sa i podkasten "Bak nyhetene" at moren til Høiby hadde skjult/unndratt bevis fra politiet, for eksempel

Som tidligere voldsoffer og en med god innsikt i voldelige relasjoner og hvorfor noen (oftest) menn velger å være voldelige mot sine kjærester, vet jeg at det er veldig, veldig typisk å legge skylden på den som utsettes for vold, for at volden skjer.
Jeg skulle ønsker mange flere mennesker visste mer om dette - om at de som utsettes for vold ikke har særlige fellestrekk, men at de som utfører vold, veldig ofte har det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:46   #544
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

i hvilke tilfeller stemmer det ikke at man ikke kan spore problemer som voksne tilbake til den opprinnelige familien. Det er en grunn til at psykologien graver i oppvekst.

I de tilfellene hvor det er snakk om kjemiske tilstander i hjernen som gjør at «den problematiske» i veldig liten grad kan påvirkes. For all del, slikt kan være arvelig, så sånn sett er det jo foreldrenes feil. Men i slike tilfeller kan man bare bedrive skadebegrensning og evt medisinering. Ikke alle slike tilstander kan fikses med piller eller terapi, da kan man bare prøve å begrense de negative utslagene. Og på et eller annet tidspunkt har man ikke noen makt lengre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.