|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#961 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #22Ja, det merket jeg meg også, og hoppet litt i stolen her. |
|
|
|
|
|
#962 |
|
rakkarpus
|
Sv: Gruffetråd #22
Og hennes gjentagende bruk av fornavnet hans, som om vi alle er på fornavn med han, hva med å si tiltalte?
|
|
|
#963 |
|
rakkarpus
|
Trodde en fastlege skulle være koordinator. Hva gjør fastlege med det at en spesialist roper høyt da, hjelper det ikke om spesialist og fastlege allierer seg med hverandre? Og koordinator er vel en formell tittel som man kan få feks fastlege til å være? Eller er det sånn at det er mulig å få bedre hjelp av en annen fastlege?
|
|
|
#964 |
|
Introvert optimist
|
Me three!
|
|
|
#965 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Gruffetråd #22Jeg fjernet to sting på overarmen i går. I dag sprakk hele sulamitten opp, og jeg begynte å blø. Jeg så at hele sirkelen på størrelse med en 10-øring var åpnet, så da bars det tilbake til lege og fikk sydd på nytt! Uten bedøvelse!
|
|
|
#966 |
|
ctrl+z
|
Fastlegen har ikke kapasitet til å få oversikt. Det er fire spesialister involvert.
|
|
|
#967 |
|
Tatt på
|
Sv: Gruffetråd #22Men du har da langvarig og komplekse helseutfordringer og da skal vel kommunen ha en lovpålagt koordinator som kan hjelpe deg? Eller er det bare når det gjelder tjenester eller kreftkoordinator?
|
|
|
#968 |
|
rakkarpus
|
Høres fortvilende ut.. Jeg også tenkte koordinator ja.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : I går kl 20:00. |
|
|
|
|
|
#969 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Gruffetråd #22Har du fått tilbud om individuell plan?
|
|
|
#970 |
|
Introvert textrovert
|
Har i alle fall aldlri jeg fått.
|
|
|
#972 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gruffetråd #22Og individuell plan og koordinator er ofte en vits.
|
|
|
|
#974 |
|
rakkarpus
|
Ikke kun kreft og andre spesifikke sykdommer nei. Er det fagmessig eller tidsmessig fastlegen ikke har kapasitet? Trodde fastlege skal være en koordinator når man har kontakt med så mange spesialister? Føler du deg gitt opp av alle nå da? Høres jo ut som en helt forferdelig situasjon. Eller er det det at det ikke finnes klare svar på vei videre? Høres ut som en situasjon man kunne fått hjelp av bruker og pasientombud. Eller klage til statsforvalter? Men jeg skjønner jo at dette også krever krefter. Bare skriver av bekymring, høres forferdelig "å bli gitt opp".. Hva er alternativet da? Hva kan skje med deg om ingenting blir gjort?
|
|
|
#975 |
|
ctrl+z
|
Sv: Gruffetråd #22Fastlegen har ikke tid til annet enn å henvise meg tilbake. Den ene spesialisten lukker saken for hver gang jeg er der.
|
|
|
#976 |
|
rakkarpus
|
Så alle spesialistene mener du får forsvarlig behandling, men du blir ikke bedre, er det sånn? Må være fortvilende. Svar kun hvis du føler for, selvsagt. Man har vel alltid rett til en second opinion.
|
|
|
#977 |
|
ctrl+z
|
Sv: Gruffetråd #22Nei, alle mener de har rett. Medisinene ødelegger for hverandre, de kan ikke kombineres. Jeg har prioritert hjertemedisiner (rimelig lett avgjørelse for en noldus som meg), da blir revmatolog og nevrolog oppgitt og rådløs.
|
|
|
#978 |
|
rakkarpus
|
|
|
|
#980 |