Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva skal ieg sy av Felleskjøpet-grønn bevernylon?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-26, 22:49   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal ieg sy av Felleskjøpet-grønn bevernylon?

Jeg bestilte 2m grønn bevernylon og fargegjengivelsen var ganske dårlig så når stoffet ankom var det ikke helt sånn jeg så for meg.

Jeg skulle egentlig sy en litt firkantet grønn jakke med mørkegrønne store lommer og sennepsgul krave, men fargene går rett og slett ikke sammen i det hel tatt.

Men nå er jeg stuck med dette stoffet, så en eller annen blank, felleskjøpet-grønn jakke må jeg sy. Innspill? Tips? Forslag?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-26, 14:30   #2
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva skal ieg sy av Felleskjøpet-grønn bevernylon?

Her er et utvalg jakker fra min mønstersamling - men NB! jeg har ikke sydd dem ennå!

Tempo fra Atelier Scämmit

Over Shirt fra Modern Sewing Co.

Marzipan Maker's Coat fra Emily Lightly. Det kan hende du har nok stoff til en kort versjon.

Tamarack Jacket fra Grainline Studio.

Her er resultatet av mitt søk på 'chore coat' i mønsterdatabasen på Threadloop.

Threadloop er i ferd med å bli Ravelry for søm.

Sist redigert av Shun : 25-01-26 kl 14:34. Årsak: rettet opp feilstaving
Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-26, 14:33   #3
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Kan hende du også har nok stoff til

Potters Jacket fra Modern Sewing Co.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-26, 20:23   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for lenker! Det er noe sånt jeg kan tenke meg ja, en kort arbeidsjakke. De lange tror jeg blir for mye grønt.

Og takk for tips om Threadloop, så nyttig. Jeg glemmer jo hvem som lager alle de kule mønsterne og må ut på lange, innfløkte søk titt og ofte. Her er jo alle, ser det ut til.

Gammel 25-01-26, 20:32   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville sydd en Jenny-jakke fra Fæbrik. Jeg har flere versjoner av den.

Tips: lån Fæbrik syboka på biblioteket. Boka er helt genial på diverse hæcks som er til stor hjelp.

Gammel 25-01-26, 20:42   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Godt tips, ja! Jeg har lånt flere mønsterbøker før, men tenkte ikke på det nå. Så takk for påminnelse. Jeg tror kanskje Jenny-jakka er penere i et mykere stoff, med den knytingen nederst?

Gammel 25-01-26, 22:51   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bevernylon! Det stoffet hadde jeg nesten glemt. Hadde diverse klær i det på 70-tallet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-26, 08:40   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sydd Jenny- jakke i denim og (leopardmønstret) fleece. Jeg har laget to hemper til beltet og festet dem i siden, og da har det fungert greit.

Gammel 26-01-26, 10:37   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Bevernylon! Det stoffet hadde jeg nesten glemt. Hadde diverse klær i det på 70-tallet.

Jeg vet! Det var et anfall av nostalgi som fikk meg til å kjøpe det, tror jeg. Hadde glemt at det er mega-shiny.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har sydd Jenny- jakke i denim og (leopardmønstret) fleece. Jeg har laget to hemper til beltet og festet dem i siden, og da har det fungert greit.

Smart løsning. Bevernylon er mye stivere enn denim, det blir sikkert mykere etterhvert, men ikke som denim.

Gammel 26-01-26, 11:22   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Så gøy, har ingen tips til mønster men sitter her med knallgul bevernylon selv, og det ber jo om å bli en blazer-lignende jakke egentlig.
Mitt skal forhåpentligvis bli trekk til symaskinene mine i løpet av helgen, om jeg klarer å bli enig med meg selv om hvordan jeg skal konstruere mønster.
Håper du deler resultatet etter hvert.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-26, 15:33   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Knallgul er litt kulere enn Felleskjøpet!

Jeg tror jeg skal gå for opprinnelig plan, som var en jakke etter som jeg allerede har.

Også kanskje sy noe veske av resten, det var en god idé.

Det mørkere grønne jeg hadde kjøpt til lommer kan jeg sy på en denimvariant jeg har i stedet, tror jeg.

Gammel 26-01-26, 18:17   #12
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Oh, en clutchvariant av grønn bevernylon er gøy!
Nå angrer jeg litt på at jeg bare kjøpte to restebiter på 0,75m på Selfmade, fikk jo akutt lyst til å sy både det ene og det andre. Godt det er syhelg denne uken.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.