Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Digge juledesserter

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-25, 20:46   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digge juledesserter

Jeg lagde denne på julaften, og den var veldig god.
https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...el-og-appelsin

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-25, 23:45   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde sjokoladefondant med vaniljeis og friske bær på julaften. Kanskje ikke så julete, men populært.

Melkesjokolade-panna cotta med appelsin har jeg også laget en gang, men som oftest på påskeaften.

Funderer på å lage noe sånt til nyttår panna cotta med multer.

https://detgladekjokken.no/oppskrift...ta-med-multer/

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-25, 16:19   #23
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kanskje denne er passert allerede, men jeg planlegger en slags Trifle til nyttårsaften, med pepperkakesmuler, riskrem og friske bær lagvis i glass. Så oppskrift på grøtrispakken.

Gammel 30-12-25, 15:06   #24
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til nyttårsdesserten lager jeg Sverre Sætres multekake.
Veldig frisk og god dessertkake, og jeg er spesielt glad i at man passerer multer og lager gelebiter man har i mousseen, så sliper man de hersens steinene.
Denne gangen tenkte jeg å erstatte den brente marengsen med en salt karamelldrip på kantene, multe og karamell passer veldig godt sammen.

https://brodogkorn.no/oppskrift/multekake-til-julaften/

Gammel 30-12-25, 21:33   #25
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget Daimiskake med søt kondensert melk på kjeksbunn (allergi mot mandler). Jeg skal lage salt karamellsaus i morgen til.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-26, 15:21   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg laget baskisk ostekake - og med oss to her hjemme pluss et stykke til min gamle far, har jeg nå sånn ca 374 baskisk ostekake igjen - og et par dl med portvinssaus og like mye appelsinsaus.

Vet noen om den kan fryses?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-26, 19:17   #27
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg lagde After Eight mousse. Fant på Detsøteliv. Tja, litt godt og litt kvalmende men vi har spist i dag også... kommer nok ikke til å lage igjen..

Gammel 01-01-26, 20:45   #28
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg laget baskisk ostekake - og med oss to her hjemme pluss et stykke til min gamle far, har jeg nå sånn ca 374 baskisk ostekake igjen - og et par dl med portvinssaus og like mye appelsinsaus.

Jeg har dårlig erfaring med å fryse denne type masse. Jeg tror kanskje den blir kornete og vil skille væske når den tines.

Gammel 01-01-26, 21:02   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror heller ikke den egner seg så godt til frysing. Men den er holdbar og like god mange dager i kjøleskap, 5-6 dager står det, så det går an å få delt den med flere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-26, 15:39   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har dårlig erfaring med å fryse denne type masse. Jeg tror kanskje den blir kornete og vil skille væske når den tines.

Den ble donert til kollektivet til pøbelprinsessen. De ble veldig glade!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 03-01-26, 11:56   #31
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Den - og en haug med riskrem - forsvant da studentsønnen fikk to venner på besøk.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-26, 16:32   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Den - og en haug med riskrem - forsvant da studentsønnen fikk to venner på besøk.

Jepp, bra disse ungdommene kan gjøre rent bord. Vår ostekake fikk ben å gå på, heldigvis.

Og så kom jeg på at jeg trenger en mindre kakeform. Siden jeg sjelden baker, holder det sikkert å ha en på ønskelisten til neste jul.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.