Sv: Hva ønsker du deg til jul? (eg. hva ønsker jeg meg?)
I år ønsker jeg meg nytt headset, for det gamle er på vei til å ta kvelden. Og det er jeg ganske sikker på at jeg får fra mannen.
Ellers står bøker permanent på mi ønskeliste. Og hudpleieprodukter, og det vil eldstejenta alltid sørge for, for hun har veldig klare oppfatninger om hva som er bra, og handler på nett, helst koreansk. Det jeg har fått fra henne før har vært veldig bra. Da hun så at ansiktskremen min var nesten tom ga hun meg en halvfull krukke som hun hadde selv, og sa "du kan få bruke av denne, slik at du ikke trenger å kjøpe deg noe nytt før jul". Ull står også alltid på lista, både kjøpt og hjemmestrikket.
Mest av alt ønsker jeg meg ting som jeg selv ikke har kommet på å ønske meg. Altså at giveren har tenkt ut noe selv, som de har lyst til å gi til meg. Innholdet er da faktisk mindre viktig for meg, det viktigste er at noen faktisk har tatt seg bryet med å velge ut noe de tror og håper at jeg vil like. Til og med om de bommer litt, de skal uansett ha for omtanken. Men de som tør å gi meg gave uten at jeg må komme opp med et ønske, de kjenner meg såpass godt at de stort sett alltid treffer godt, og jeg er heller ikke spesielt kresen. Jeg kan nesten ikke huske at jeg har fått en gave jeg ikke har blitt glad for. Noe av mine aller kjæreste eiendeler er nettopp slike gaver jeg har fått, som jeg ikke har ønsket meg (fordi jeg ikke visste at det eksisterte), men som andre har valgt ut og kjøpt til meg.