Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pepperkakeformer er et mareritt

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-25, 21:35   #1
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Pepperkakeformer er et mareritt

Årets obligatoriske bakesession er over, og atter en gang har jeg lyst til å hive formene. Har luket ut de som i bruk er håpløse, men har fremdeles alt alt alt for mange former som skal pakkes vekk.
Vi snakker 3-4 bæreposer altså, og nå lurer jeg på om noen har løst dette problemet en gang for alle?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-25, 22:02   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pepperkakeformer er et mareritt

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Årets obligatoriske bakesession er over, og atter en gang har jeg lyst til å hive formene. Har luket ut de som i bruk er håpløse, men har fremdeles alt alt alt for mange former som skal pakkes vekk.
Vi snakker 3-4 bæreposer altså, og nå lurer jeg på om noen har løst dette problemet en gang for alle?

3-4 bæreposer?? Hvordan er de håpløse?

Gammel 16-12-25, 22:24   #3
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en ring som jeg har tredd mine innpå. Men jeg har ikke mer enn ca 20-30 stk.

Ligner på denne.
https://globallsport.no/produkt/tilb...gaAp0rEALw_wcB

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-25, 22:29   #4
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Heng dei på ein ring og send alle du ikkje vil ha til gjenbruk eller loppis.

Gammel 16-12-25, 23:01   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en liten ziplock-pose fra Ikea.

Gammel 16-12-25, 23:20   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har ikke så mange, rundt 10, har de oppi en stor kakeboks.

Gammel 16-12-25, 23:24   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde en haug. Gav bort de fleste til brukbutikken og bruker kun noen få.

Gammel 16-12-25, 23:27   #8
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trodde jeg hadde mange som har en bærepose, du slår meg ned i støvlene. :

Hvor mange bruker dere? Kan du kvitte deg med en del? Vi bruker ikke alle, da slipper jeg i det minste vaske alle.

Gammel 16-12-25, 23:44   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke bare å kaste de du ikke vil ha?

Jeg har dem i en skål. Lurt å tre dem på en hyssing! Da kunne jeg hengt dem på en knagg i matboden.

Gammel 16-12-25, 23:49   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi startet en underlig tradisjon med å kjøpe former til hverandre og i julekaldendergaver til ungene fra de var store nok til å være med å kjøpe gaver til hverandre, og på toppen av det begynte familie og venner å gi oss former og så ballet det på seg gitt.

Nå har jeg forsøkt å luke ut men det er så tøysete sentimentale minner oppi de posene at jeg begynte å fundere på om jeg skulle lage pynt av dem. Jauda, gikk meg bort på Pinterest og nå angrer jeg på at jeg har kastet noen allerede.
Det er ikke håp for meg.

Gammel 17-12-25, 06:01   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 17-12-25, 06:53   #12
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Mann, kone, hjerte, stjerne, juletre. I en liten boks.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-25, 08:23   #13
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Og som jeg som trodde jeg var norgesmester med mine to seksliterposer.

Kopierer rådet om å samle dem på en hyssing, og det eneste rådet som monner er vel å sortere ut og gi bort noe.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-25, 09:22   #14
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en håndfull. Mann, kone, hjerte, stjerne og en labrador. Jeg liker ikke pepperkaker og slutta å lage de når ungene ikke gadd lenger, de liker det heller ikke. Jeg tror våre former ar blitt mer brukt som tegnemaler enn pepperkakeformer.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-25, 09:30   #15
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Mann, kone, hjerte, stjerne, juletre. I en liten boks.

Men hvor skal snøkrystallene, soppen, puslespillbrikkene og alle dyrene i halve Noahs ark bo da?

Gammel 17-12-25, 09:36   #16
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg har en håndfull. Mann, kone, hjerte, stjerne og en labrador. Jeg liker ikke pepperkaker og slutta å lage de når ungene ikke gadd lenger, de liker det heller ikke. Jeg tror våre former ar blitt mer brukt som tegnemaler enn pepperkakeformer.

Ikke si det til noen, men jeg liker heller ikke pepperkaker. Faktisk tror jeg ikke noen av oss gjør det. Men det viser seg at det ikke spiller noen rolle for ungene her, men vi har jobbet oss ned til å kun bake av en halv kg deig.

Gammel 17-12-25, 09:37   #17
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men hvor skal snøkrystallene, soppen, puslespillbrikkene og alle dyrene i halve Noahs ark bo da?

Og helikopteret, gravemaskinen, flyet, løven og engelen?

Vi har på langt nær så mange som deg, så jeg klarer akkurat å få dem på en ring.

Gammel 17-12-25, 09:48   #18
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Og helikopteret, gravemaskinen, flyet, løven og engelen?

Vi har på langt nær så mange som deg, så jeg klarer akkurat å få dem på en ring.

Og bilen og Batman og ballerinaen og snakkeboblen?

Gammel 17-12-25, 09:50   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med Snusmumrikken, Mummipappa og reven - eller flamingoen og giraffen som alltid knekker både halsen og beina? Skal de liksom ikke få være med?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-25, 10:32   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså. Jeg har for mange selv (kanskje 30?), og det er bare tull. For det jeg bruker kun grisen og sauen. De fyller deigen slik at det blir minst mulig svinn (altså, hva skal man gjøre med det som er mellom beina på pepperkakemannen, jeg orker ikke kjevle mer enn nødvendig), og viktigst av alt: Grisen og sauen er passe store når man skal spise. Det er nedtur med bittesmå hjerter og stjerner, for ikke å snakke om g-nøkler eller åttendedelsnoter. Bare tull.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.