Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-25, 10:13   #701
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Jeg kjøpte for en stund siden en dongeribukse fra Ninepine. Den buksa passet såpass godt og var såpass behagelig å ha på at jeg endte opp med å også bestille meg akkurat samme bukse - i samme størrelse - men nå med fôr.

Men fôret er (heldigvis vil noen si) på innsiden, så det påvirket størrelsen. Glidelåsen var ikke mulig å lukke! Så nå har jeg kjøpt meg en vinterbukse jeg må slanke meg inn i.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 04-12-25, 14:34   #702
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg kjøpte for en stund siden en dongeribukse fra Ninepine. Den buksa passet såpass godt og var såpass behagelig å ha på at jeg endte opp med å også bestille meg akkurat samme bukse - i samme størrelse - men nå med fôr.

Men fôret er (heldigvis vil noen si) på innsiden, så det påvirket størrelsen. Glidelåsen var ikke mulig å lukke! Så nå har jeg kjøpt meg en vinterbukse jeg må slanke meg inn i.

Jeg kjøpte en jeans fra HM i vår som jeg likte så godt at jeg ville kjøpe en til i en annen farge. Den første var egentlig litt stor, så jeg gikk for en størrelse mindre. Likevel er den nye buksen større enn den jeg hadde. Moralen er: Prøv, prøv og prøv. Ikke se på størrelser.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 04-12-25, 16:51   #703
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Moralen er: Prøv, prøv og prøv. Ikke se på størrelser.

Denne ble jo bestilt, så jeg kunne nok ha returnert. Men nå gidder jeg ikke det, her jeg sitter (hjemme!) med buksa på og åpen buksesmekk. Den er god og varm, det skal den ha. Og kanskje det også kan bli et etterlengtet incentiv til å faktisk få gått ned de kiloene som har lagt seg rundt livet etter de siste årenes kriser?

Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 04-12-25, 17:39   #704
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da blir jo den andre du har for stor.

Gammel 04-12-25, 17:47   #705
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Da blir jo den andre du har for stor.

Dette bare nekter jeg å ta innover meg.

Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 05-12-25, 00:02   #706
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte en jeans fra HM i vår som jeg likte så godt at jeg ville kjøpe en til i en annen farge. Den første var egentlig litt stor, så jeg gikk for en størrelse mindre. Likevel er den nye buksen større enn den jeg hadde. Moralen er: Prøv, prøv og prøv. Ikke se på størrelser.

Det handler om vask. Lyse bukser er større enn mørke, etter behandling. Men ja, det er irriterende.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 05-12-25, 08:41   #707
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det handler om vask. Lyse bukser er større enn mørke, etter behandling. Men ja, det er irriterende.

Å der lærte jeg noe nytt. Den er lys den minste som var stor, ja.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 05-12-25, 09:23   #708
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Skikkelig hodepine for andre dag på rad. I går var det ingenting som bet på den, men jeg gikk gjennom arbeidsdagen med sammenbitte tenner. I dag starter jeg senere, og skal se om en tur med hundene i frisk luft hjelper. Det hjelper i hvert fall på humøret, om ikke annet.

Gammel 05-12-25, 10:41   #709
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Da gruffer jeg over at ikke produsenten tar hensyn til det. Det burde vel være slik at en størrelse er en størrelse slik produktet leveres, ikke før det er ferdigbhandlet.

banana er ikke aktiv  
Gammel 05-12-25, 10:55   #710
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Usj, her kommer adventsforkjølelsen. Har ikke lyst til det nå.

Sitter man hjemme med bukser på og glidelåsen på plass, altså? Jeg er verdensmester i hjemmesagging.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 05-12-25, 20:54   #711
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Å der lærte jeg noe nytt. Den er lys den minste som var stor, ja.

Lærte også noe. Har to like bukser. Den lyse er større enn den mørke. Rart.

Gammel 06-12-25, 00:25   #712
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Det er lov til å gruffe over desemberværet, eller? En ting er nå at det er mørkt klokka 16, men verre er det jo at det er så tåkete og grått at det knapt blir lyst på dagen heller.

Og alt dette regnet gjør stier, golfbaner og marka til enorme gjørmehull. Som kunne vært unngått hadde man ikke hatt hund. Jeg har hund. Veldig mye hund. Jeg har brukt mer tid på å vaske hund, bad og håndklær enn jeg brukte på selve hundeturen.

Om det er fint med nybadet hund, når den først er ren og tørr? Joda! Det varer vel ganske nøyaktig i 5 minutter til, for da skal vi ut på kveldsturen.

Jo for tenk, det ER lov å gruffe i gruffetråden. Jeg vil ha snø! Gå på ski! Ikke risikere å gå meg bort i tåkehav. I desember!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 06-12-25, 00:42   #713
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Det er lov til å gruffe over desemberværet, eller? En ting er nå at det er mørkt klokka 16, men verre er det jo at det er så tåkete og grått at det knapt blir lyst på dagen heller.

Og alt dette regnet gjør stier, golfbaner og marka til enorme gjørmehull. Som kunne vært unngått hadde man ikke hatt hund. Jeg har hund. Veldig mye hund. Jeg har brukt mer tid på å vaske hund, bad og håndklær enn jeg brukte på selve hundeturen.

Om det er fint med nybadet hund, når den først er ren og tørr? Joda! Det varer vel ganske nøyaktig i 5 minutter til, for da skal vi ut på kveldsturen.

Jo for tenk, det ER lov å gruffe i gruffetråden. Jeg vil ha snø! Gå på ski! Ikke risikere å gå meg bort i tåkehav. I desember!

Gammel 06-12-25, 08:12   #714
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Ingen som har gruffet over FIFAS fredspris enda?

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 06-12-25, 10:26   #715
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Tror ikke gruffetråden er stedet for det, tråden er for mild i formen....

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 06-12-25, 11:02   #716
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Den er sinnsyk og et stygt eksempel på å legge seg flat for facister.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 06-12-25, 11:30   #717
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er mest til å le av. Den trumpete tre-åringen har fått en skinnende, ny leke og holder fred så de voksne kan få noe gjort.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 06-12-25, 14:10   #718
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Den er mest til å le av. Den trumpete tre-åringen har fått en skinnende, ny leke og holder fred så de voksne kan få noe gjort.

Problemet er jo at det ikke ser ut til å være noen voksne i rommet ...

Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 06-12-25, 14:58   #719
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Jeg er VIRKELIG ikke glad i snø og har derfor gitt meg selv forbud mot å klage på været vi har om dagen, men jeg innrømmer at jeg så for meg kaldt, pent vær med sol og blå himmel, gjerne kaldt og frost og sånt i stedet for snø. Ikke bare regn, regn, regn og grått som det er nå. Men klager altså ikke. :glorie:

liefje er ikke aktiv  
Gammel 06-12-25, 15:19   #720
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er VIRKELIG ikke glad i snø og har derfor gitt meg selv forbud mot å klage på været vi har om dagen, men jeg innrømmer at jeg så for meg kaldt, pent vær med sol og blå himmel, gjerne kaldt og frost og sånt i stedet for snø. Ikke bare regn, regn, regn og grått som det er nå. Men klager altså ikke. :glorie:

Bitteliten medklager (ikke liefje, men med Timar), på gråvær og regn..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.