Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 22:32   #1
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Vi skal prøve på nr 2 nå og det hadde vært koselig om det ble en jente, men jeg blir like glad for en lillebror Vi ønsker oss et barn til, rett og slett.

:noen gode råd for hvordan man får jentebabyer?:

Gammel 04-09-07, 12:08   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi skal prøve på nr 2 nå og det hadde vært koselig om det ble en jente, men jeg blir like glad for en lillebror Vi ønsker oss et barn til, rett og slett.

:noen gode råd for hvordan man får jentebabyer?:

Hvis ein ligg med rumpa mot Ulriken blir det gutt, ellers blir det jente. Eller var det motsatt, og var det mannen eller dama si rumpe?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:17   #3
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hvis ein ligg med rumpa mot Ulriken blir det gutt, ellers blir det jente. Eller var det motsatt, og var det mannen eller dama si rumpe?

Eg låg med rumpa mot ulrikken,og her vart det jente

Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:54   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Bare de ikke gjør det I rumpa.

Gammel 04-09-07, 13:02   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

:hikster og ler så tårene spruter:

Gammel 04-09-07, 13:23   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke tro på noen av disse "hvordan få et spesielt kjønn"-rådene, uten at jeg har gjort noe research på området...

Gammel 04-09-07, 13:27   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har ikke tro på noen av disse "hvordan få et spesielt kjønn"-rådene, uten at jeg har gjort noe research på området...

Dette med sex flere dager før EL skal ha en 50% sjanse for å resultere i jente. Men man må også regne med å måtte prøve lenger.

Gammel 04-09-07, 16:54   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette med sex flere dager før EL skal ha en 50% sjanse for å resultere i jente. Men man må også regne med å måtte prøve lenger.

... 50% sjanse for å få jente har man vel sånn ca uansett?

Gammel 04-09-07, 17:24   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

... 50% sjanse for å få jente har man vel sånn ca uansett?

50% større sjanse altså.

Gammel 04-09-07, 20:22   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Skal prøve å huske det...

Gammel 04-09-07, 17:04   #11
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det blir feil hvis man får et barn fordi man ønsker et spesielt kjønn. Hvis man ønsker barn, uavhengig av kjønn, så syns jeg det er helt greit å håpe at det er et spesielt kjønn.

Gammel 04-09-07, 17:38   #12
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror at de fleste oppegående mennesker som ønsker seg barn blir glade for et friskt velskapt barn uansett kjønn.

Tenk så privilgerte vi er som i det hele tatt kan få barn. Når jeg ser på nære venner som prøver og prøver, men kanskje aldri vil klare å lage et barn, føles det så feil å ønske seg det eller det.

Men i min egen lille verden har jeg tanker om dette allikevel.

Første gang jeg ble gravid skjedde det uplanlagt men etter syv års forhold, så det var i høyeste grad velkomment. Vi trengte allikevel tid til å venne oss til tanken. Mannen mer enn meg. Han var helt rundt på gulvet en periode, og da ønsket jeg at vi fikk en gutt for hans skyld. For jeg forestilte meg at han ville binde seg lettere til en gutt. Kanskje rare tanker, men det ble en gutt som er veldig pappagutt.

Nå venter vi nr.2, og denne gangen har vi hatt tid til å glede oss, planlegge og snakke sammen i forkant. Jeg ønsker meg litt en jente for min egen del, for å ha opplevelsen av dette. Men for gullets sin del blir det kanskje morsommere med en tre år yngre lillebror. Stas blir det uansett, og jeg føler meg fantastisk heldig....selv om jeg akkurat nå ligger her med hodet i bøtta.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 21:43   #13
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg syns det blir feil hvis man får et barn fordi man ønsker et spesielt kjønn. Hvis man ønsker barn, uavhengig av kjønn, så syns jeg det er helt greit å håpe at det er et spesielt kjønn.

Enig i den!

kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.