Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julen 2025

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-25, 16:37   #41
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julen 2025

jeg har kjøpt litt kalendergaver til den utflyttede. Han ønsker seg vaskemidler og såper og sånt til jul, pluss sokker og boksere, så da ble det lett å fylle noen ønsker der etter en tur på Normal og matbutikken.

Den yngste )også voksen) har ikke brydd seg med å åpne kalenderen sin de siste årene, så han får ikke. Han skal få en pose med Stratosfigurer hver søndag i advent. Det er omtrent det eneste godteriet han liker.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-25, 16:38   #42
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ellers hengt opp julelys og svigerfar. Ikke her hjemme, men det er enda en uke-ish til desember.

Gammel 25-11-25, 16:53   #43
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tviholder på vårt regime (også under streng kontroll fra resten av familien ) så stjerne i vinduet og lys i stake kommer på plass til søndag, som er 1.søndag i advent Og til mandag kommer selvsagt adventskalenderen på plass, sammen med stigen med 24 trinn, og nissen som klatrer på den og flyttes opp ett trinn for hver dag. Og kalenderlyset på spisebordet, som tennes hver dag (tennes nok allerede i helga, fordi det er et stykke ned til ett-tallet). Det er minimum, men da er det fritt fram for annen pynt også, hvis jeg gidder, i alle fall krans på døra og lys ute, og kanskje litt juleblomster... Det er vel kun treet som holdes strengt igjen til lille julaften (er uansett ikke mulig før den 20., for det er da vi har planlagt å hugge det).

Gammel 25-11-25, 17:01   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi har ellers hengt opp julelys og svigerfar. Ikke her hjemme, men det er enda en uke-ish til desember.

Hengt opp svigerfar allerede altså? Det er ikke før tredje søndag i advent hos oss.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-25, 17:19   #45
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tok en runde på nett i går kveld og fikk unnagjort gaver til to av tre barn, broren min og kona hans, mannens lillebror m/kone samt mannens tante.
Hele familien til storebroren ønsker seg bare gavekort. Er det bare jeg som synes det føles rart å gi gavekort til voksne? Det føles som å bare bytte penger. Men for all del, er det det de vil ha så skal de nå få det.

Neste helg er planen å lage ribbesylte og lefser.

Gammel 25-11-25, 17:25   #46
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hengt opp lys i vinduene, men lot svigerfar være.
November er så mørk, jeg klarer aldri å vente helt til første søndag i advent. Ser de fleste i nabolaget har det på samme måte.

Gammel 25-11-25, 17:29   #47
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hengt opp svigerfar allerede altså? Det er ikke før tredje søndag i advent hos oss.

Det er jo ikke hjemme hos henne. Enda. Dèt skjer nok tredje søndag i advent.

Gammel 25-11-25, 19:01   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har du hengt opp svigerfar?

Gammel 25-11-25, 19:20   #49
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Gammel 26-11-25, 07:59   #50
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Vi har ellers hengt opp julelys og svigerfar.

I hornet på veggen?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 10:43   #51
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gi mannen til jul. Det han ønsker seg, og som jeg gjerne ville kjøpt, er helt utsolgt og ingen vet når det kommer inn igjen. Så nå er jeg helt i villrede.

Gode idéer til en mann som har det han trenger?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-25, 10:56   #52
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gi mannen til jul. Det han ønsker seg, og som jeg gjerne ville kjøpt, er helt utsolgt og ingen vet når det kommer inn igjen. Så nå er jeg helt i villrede.

Gode idéer til en mann som har det han trenger?

Kanskje en liten symbolsk gave (noe godteri som han er glad i, noe godt å drikke e.l.), sammen med ett eller annet dokument/bilde/fantasifull kreasjon (alt etter dine kreative evner) som viser at han skal få det han ønsker seg, når det en gang kommer inn til forhandler igjen?

Gammel 26-11-25, 11:02   #53
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kanskje en liten symbolsk gave (noe godteri som han er glad i, noe godt å drikke e.l.), sammen med ett eller annet dokument/bilde/fantasifull kreasjon (alt etter dine kreative evner) som viser at han skal få det han ønsker seg, når det en gang kommer inn til forhandler igjen?

Jeg har vurdert det. Takk!

Gammel 26-11-25, 16:18   #54
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ribbesylte (eller sylte, eller syltaflesk , elelr hav en enn sal kalle det, det er i alle fall sylte, laget av en ribbe) liggende i press og saltlaken står utenfor verandadøren så i kved kommer den i salt og planen er at da er den klar for å smake i helgen. Da skal jeg ta opp et stykke lammerull også.

Ja, også kjører vi full pakke med juleservice daglig fra denne helgen og ut året. Det datolyset tenker jeg vi får begynen å tenne på lørdag for det er langt ned til 1. tallet ja, også må jeg få ordnet lilla lys da så vi faktisk har adventsstake. Jadda, jul skal det bli. I dag skal jeg på julebord. Eller altså, på Egon og spise middag med mine kollegaer, det ble endring i planene grunnet div sykdom. Det er høyst trolig slik a jeg rekker en tur på butikkene (egon midt inne på senteret) før jeg henter minstemor på korøving i kirka på vei hjem.
I morgen er det julekonsert i kirka, men altså, kulturskolens julekonsert i kirka hvor jeg har to unger som skal spille

Gammel 26-11-25, 16:27   #55
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg kjøpte blanke, høye lilla lys fra Ester & Erik til adventsstaken. Synes det blir så stilig i staken vår.

Gammel 26-11-25, 16:33   #56
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Vi blir en bra gjeng julaften. Jeg har fått bekreftet at eldste broren min kommer med familien. Så får vi se om 7-åringen nå er for stor til nisse eller ikke.

De andre jule-selskapene planlegges og pusles på plass nå. Det er mange hensyn å ta!

Gammel 26-11-25, 23:55   #57
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bestilt to gaver i dag. Og jeg har husket å invitere til julefeiring. Er maks i rute!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-25, 00:31   #58
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg har sett julefilm på kino.

Gammel 28-11-25, 20:47   #59
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sett julefilm på kino.

Hvilken?

Gammel 28-11-25, 21:26   #60
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg har allerede fått julegaven fra meg til meg.

Og jeg er ferdig med alle strikkede julegaver, så nå kan jeg bruke desember til å sy prosjektmapper som kanskje blir ekstragaver.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.