Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ulrikke Brandstorp vs. NRK

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-25, 20:57   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRK

Jeg fulgte henne også på snap rett før hun fødte og i tiden etterpå. Det var en slags guilty pleasure-fascinasjon. Hun ga aldri uttrykk for at hun ville jobbe da, men var lettet over at nrk hadde vikar i bakhånd. Hun ble jo fulgt av 150 000 mennesker i tiden rundt fødselen, så jeg synes det er merkelig at hun tør å fortelle historier om at hun ville jobbe men ikke fikk lov, det var ikke tema i det hele tatt på den tiden (i mai). Hun fortalte riktignok om at hun ikke hadde skjønt at hun var i fødsel og at hun snakket om at hun skulle på jobb dagen etter samtidig som hun fødte, men det var som en del av en fortelling om at hun fornektet og ikke forsto hva som skjedde.
Hvis hun virkelig hadde vært så opprørt over at hun ikke fikk jobbe i mai, burde hun jo ha sagt det da, og ikke spart det til hun ikke fikk kontrakt for sesong fire.

Jeg synes denne saken er merkelig, og at hun stiller seg selv i et dårlig lys når hun endrer historien sin flere ganger.

Det er risikabelt å være frilanser, men det gir også en annen frihet enn en ansettelse.

Og så synes jeg det er viktig med fokus på likestilling og kvinners rett til å ikke bli diskriminert fordi de føder barn. Men jeg synes denne saken er svært lite egnet som eksempel.
Hun fikk betalt fullt, men ble fritatt for arbeidsplikten i kontrakten. NRK hadde en stor produksjon linet opp, (50 produksjonsmedarbeidere og ni deltakere) og en tidsplan de skulle følge.
Ulrikke sa selv både i egne some og til media at hun var glad og takknemlig for løsningen som ble valgt da dette ble dekket av media i mai.

Det var først da hun ikke fikk kontrakt for sesong fire at hun valgte å gå ut i media og påstå at nrk hadde brutt kontrakten .

Siden jeg fulgte henne på snap da dette skjedde, opplever jeg at hun rett og slett lyver nå

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 15-10-25 kl 21:08.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.