|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Filmen «Elskling»
Jeg syns filmen belyste godt hvorfor hun ble "dust". For eksempel oppfattet jeg at hun hadde et ganske dårlig forhold til en selvopptatt mor. Det var fint å se at hun begynte prosessen med å forhindre at dette dårlige forholdet skulle videreføres til neste generasjon.
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Filmen «Elskling»Tusen takk for gode refleksjoner. For min del ble den nok for vond til at jeg klarte å se noe fint i dette.
Det var nok dette som skjedde med meg. At en god del av de «dustete» tingene hun gjorde var ting jeg lett kunne gjort selv. Enda så teit det ser ut når vi får se det fra utsiden.
|
|
|
|
#23 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#24 |
|
villende
|
Sv: Filmen «Elskling»Jeg syns den var fin nettopp fordi den handlet om hvordan man som mennesker kan sabotere seg selv i de relasjonene som betyr aller mest for deg, fordi man bærer på sår som man kanskje ikke er klar over selv. Og så var det noe med den åpne slutten, som ga håp. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Filmen «Elskling»Nå er det såpass lenge siden jeg så filmen, men jeg husker følelsen av at jeg syntes han var den skikkelige idioten i starten av filmen (etter de ble foreldre og sånt), så jeg kan sikkert være som damen innimelom selv. Selv om synsvinkelen snudde, så synes jeg fremdeles også han kunne eid sin del av skylden for bruddet.
|
|
|
#26 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Filmen «Elskling»Jeg mener ikke at noen av dem har mer skyld enn den andre. Han var unnvikende og konfliktsky og lette ikke etter årsaker, kun etter lettelser og måter å komme unna konflikter på.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#27 |
|
villende
|
Jeg har, av diverse årsaker, dypdykket i tilknytningsteori det siste året, og det var noe av det jeg syns var fascinerende med filmen. Hvordan den portreterte relasjonelle skader sett utenfra. Hvor utrolig sårbart en relasjon blir når kommunikasjonen blir dårlig, eller klapper helt sammen. Og - ikke minst - hvor utrolig preget ens egne relasjoner kan bli av vanskelig forhold til egen foreldre. |
|
|
|
![]() |
|
|