|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg har gått i gang med to kombinerte bursdags- og julegaver til min svigerdatter og søster som begge hadde bursdag i juli. Svigerdatter skal få olivengrønn islender, etter denne oppskriften: https://www.raumagarn.no/produkt/opp...ender-til-dame. Og søster skal få skjerf og vanter fra Petite Knit. Jeg hadde bedt henne velge seg noe, og døde litt da jeg skjønte at det ble en kjempekjedelig oppskrift i et kjempedyrt garn. |
|
|
|
|
|
#282 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hva strikker du nå? (2)
Her er oppskriften som jeg ikke har kjøpt enda. https://www.petiteknit.com/no/products/vienna-set |
|
|
|
|
|
#283 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg har ikke bilder av alt jeg har strikket i det siste, for jeg har gitt bort før jeg har rukket å ta bilder.
|
|
|
#285 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå? (2)Så mye fint!!
|
|
|
#286 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg har byttet ut mohair med alpakka følgetråd på et par prosjekter. Det blir ikke like fluffy, og jeg bommet også litt på strikkefasthet, fordi følgetråd ikke gav like mye volum. Den røyter litt mindre enn med mohair, men den røyter fortsatt.
|
|
|
#287 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hva strikker du nå? (2)Åå den sikler jeg på og.
|
|
|
|
#288 |
|
Wooohhoooooo
Den var kjempefin.
|
|
|
|
#289 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg har også strikket en liten Selmas sovedrakt. |
|
|
|
|
|
#290 |
|
Hertuginne
|
Mønsteret er litt ulikt, her går mønsterrapporten over 8 omganger, så det er større avstand mellom omgangene med vrange masker på retten.
|
|
|
#291 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg har gjort det på porselensgenseren fra samme designer. Jeg ville ha mindre fluff og mindre pus. Jeg beholdt samme pinnetykkelse som oppskriften. Jeg synes det ble veldig bra. Genseren er litt løs i strikken, men ikke slaskete. Jeg strikker også litt løst denne gangen og det passer fint.
|
|
|
#295 |
|
snur
|
Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg er snart ferdig med en Mariusdress med lue til tantebarn som skal begynne i barnehagen til høsten.
|
|
|
#296 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå? (2)Vurderer å strikke den i Hillesvåg Ask.
|
|
|
|
#297 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hva strikker du nå? (2)Ivy Blouse fra Petite Knit ferdig.
|
|
|
|
#298 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg strikker en skikkelig fin jakke - Chunky Mollie - fra Lene Holme Samsøe, i et tykt garn med kasjmir fra Ulldesign i Skjærhalden. Jeg har strikket med garn derfra før, det er så fine kvaliteter! Også en følgetråd i alpakka for å få beefet opp tykkelsen litt og jevnet fargen. |
|
|
|
|
|
#299 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hva strikker du nå? (2)Fy søren så lekker jakke.
|
|
|
|
#300 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva strikker du nå? (2)Denne strikker jeg: |
|
|
|