Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #03

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-25, 16:31   #141
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #03

Introduksjon: Helten og jeg skal til England og besøke en aldrende dame jeg brevveksler med, men ikke har møtt fysisk siden 1983. Telefonnummeret hun oppgir i brevet jeg mottok i dag, antyder fasttelefon og ikke mobil.
SPM: Har de gammeldags fastlinje telefon der fortsatt?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-25, 10:57   #142
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Introduksjon: Helten og jeg skal til England og besøke en aldrende dame jeg brevveksler med, men ikke har møtt fysisk siden 1983. Telefonnummeret hun oppgir i brevet jeg mottok i dag, antyder fasttelefon og ikke mobil.
SPM: Har de gammeldags fastlinje telefon der fortsatt?

Aldrende damer kan nok ha det.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-07-25, 11:26   #143
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Aldrende damer kan nok ha det.

Takk for svar. Det ante meg. Jeg har lyst til å skaffe fruen en mobiltelefon, men er redd det gjør livet vanskeligere for henne.

Gammel 07-07-25, 11:45   #144
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigerfar bor i UK og han har fasttelefon fortsatt.

Det kan jo hende at damen har mobiltelefon, selv om hun oppgir fasttelefonnummeret.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-25, 14:05   #145
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg tviler på det, men det finner jeg ut på fredag.

Gammel 10-07-25, 23:34   #146
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Nå skal jeg være skikkelig snipete og kjip, men hvorfor sier ikke foreldre noen ting til ungene sine når de bare hyler og skriker? (ikke når de har slått seg el. lignende. Type trampoliner o l. tenker jeg på).

Gammel 10-07-25, 23:37   #147
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Nå skal jeg være skikkelig snipete og kjip, men hvorfor sier ikke foreldre noen ting til ungene sine når de bare hyler og skriker? (ikke når de har slått seg el. lignende. Type trampoliner o l. tenker jeg på).

Ja, du kan lure. Jeg holdt på å klikke over mine to eldste en periode når de var yngre og bråkte som besatt på trampolina. Det hørtes ut som krangling men var en slags lek. Jeg prøvde å dempe dem, men de plagde jo strengt tatt bare meg. Og de hadde det artig.

Gammel 10-07-25, 23:44   #148
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Dette er ikke bare søsken, det er og venner/familie på besøk. .Mine har aldri fått lov til å hyler og skrike. Da vi hadde basseng måtte de opp når de holdt på sånn,og venner. Jeg er skikkelig streng på sånt.

Gammel 11-07-25, 20:31   #149
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

De syns tydeligvis det er veldig gøy da. Så det er vel derfor de gjør det. Ikke så gøy for alle andre.

Gammel 11-07-25, 20:41   #150
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en fetter på besøk nå, og det er mye lyd fra både han og Lillesøster. Fetteren har autisme og Lillesøster tar etter ham. Det er virkelig utrolig slitsomt, og vi sier i fra, men det er ikke så lenge det hjelper.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-25, 20:41   #151
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Idag har det heldigvis vært stille.
Jeg skal og innrømme at barnehyling type bhg alder er noe jeg reagere ekstremt på som utbrent. Tenker ikke hyling når de slår seg og lignende, men bare hyling for å hyle.

Gammel 11-07-25, 20:44   #152
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig, det er utrolig utmattende.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-25, 11:33   #153
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid tenkt som barns skrik og skrål som en del av å være barn, og syns lyden av barn som leker ute er nydelig og en del av lydene som hører til et nabolag.

Finnes selvsagt tilpasninger, men det ville aldri ramlet meg inn å hysje på unger som hyler seg gjennom en vannspreder sommerstid, for eksempel.

Gammel 12-07-25, 11:37   #154
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Jeg sier ingenting til de altså, jeg vet det er jeg som eier problemet. Det kunne ikke falle meg inn å hyse på de. Jeg går inn og lukker vinduer og dører.
Men, jeg er og ekstremt var på alle lyder. Takler jo ikke at andre enn meg selv tømmer oppvaskmaskinen, eller når naboer prater ute...

Gammel 12-07-25, 14:26   #155
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har alltid tenkt som barns skrik og skrål som en del av å være barn, og syns lyden av barn som leker ute er nydelig og en del av lydene som hører til et nabolag.

Finnes selvsagt tilpasninger, men det ville aldri ramlet meg inn å hysje på unger som hyler seg gjennom en vannspreder sommerstid, for eksempel.

Takke meg til unger som hyler, lyder fra lekeplassen mm fremfor "besteforeldregenerasjonen" med høytaler, mikrofon og meget annerledes musikksmak enn meg. Og dårlig filter for akseptabel oppførsel på en campingplass.

Gammel 12-07-25, 17:45   #156
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier ingenting til de altså, jeg vet det er jeg som eier problemet. Det kunne ikke falle meg inn å hyse på de. Jeg går inn og lukker vinduer og dører.
Men, jeg er og ekstremt var på alle lyder. Takler jo ikke at andre enn meg selv tømmer oppvaskmaskinen, eller når naboer prater ute...

Nei, du hysjer ikke på dem, men du spør (i spørretråden, ikke i gruffetråden, så da antar jeg at du virkelig lurer, og at det ikke er retorisk) hvorfor foreldrene ikke gjør det. Jeg tenker som Polyanna, at foreldrene, i likhet med meg, ser på det som lyden av glade, aktive, opprømte barn i fri lek og utfoldelse, og at det er akseptabelt utendørs på dagtid. At det ikke er krav om innestemme ute, i tilfelle noen i nabolaget er syk eller sensitiv. Jeg har heller aldri bedt mine barn dempe seg når de har hoiet i lek ute, på trampolina eller i vannsprederen.

Skjønner at du opplever det som slitsomt, særlig nå som du er ekstra sensitiv for lyder. Men det er nå engang grunnen til at i alle fall jeg ikke sa fra til mine, som er det du spør om. Og at jeg ikke forventer at mine naboer skal be sine unger om å slutte å hyle (as we speek, faktisk, jeg ligger i skrivende stund i hengekøye i hagen, og et barn i nabohagen hyler).

Gammel 12-07-25, 17:57   #157
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Vel, da mine var yngre og vi hadde basseng, fikk de ikke lov til å hyler og skrike. Særlig fordi vi har eldre pensjonist par vegg i vegg. De fikk advarsel først, og fortsatte de måtte de opp. Det gjaldt også venner på besøk.
For meg er dette i samme kategori som at unger løper rundt på spisesteder aom jeg og ser som en uting (før skjermer kom).
Men jeg innser jeg er mye strengere på dette enn andre.

Gammel 12-07-25, 18:00   #158
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Barn skal sjåast, ikkje høyrast?

Gammel 12-07-25, 18:31   #159
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Vi har jo ulik tålegrense på sånt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-25, 19:16   #160
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er dette i samme kategori som at unger løper rundt på spisesteder aom jeg og ser som en uting (før skjermer kom).
Men jeg innser jeg er mye strengere på dette enn andre.

For meg er dette absolutt ikke samme kategori. Løping på spisesteder har mine barn aldri fått lov til å drive med. Høylydt lek utendørs derimot, det har de fått lov til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.