Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ferielektyre

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-25, 21:41   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ferielektyre

Kom med tips til noe litt lettlest til ferien. Ikke krim og ikke Lucinda Riley osv.

Gammel 08-07-25, 23:42   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferielektyre

Har du lest denne serien? https://www.ark.no/produkt/boker/skj...xoCIDsQAvD_BwE

Gammel 09-07-25, 00:17   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jævla menn

Gammel 09-07-25, 08:46   #4
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Elizabeth Strouts bøker om Olive Kitteridge og Lucy Barton. Jeg leste bøkene om Olive i fjor sommer, og har fortsatt gjennom resten.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-25, 09:05   #5
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser nesten bare krim men ramlet innom Line Baugstøs "Evil grandma" og koste meg veldig! Ekstremt lettlest.

https://www.ark.no/produkt/boker/skj...-9788249529483

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-25, 09:10   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Evil grandma er fornøyelig.
Jeg leser nå Carl Frode Tiller, Arbeidarhjerte og storkoser meg med det.

Gammel 09-07-25, 09:34   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Marie Aubert har jeg funnet i det siste. Liker også Thomas Korsgaard og Kyrre Andreassen godt. Leser selv «De tre» av Valerie Perrin nå, den er også fin.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-25, 09:35   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Elizabeth Strouts bøker om Olive Kitteridge og Lucy Barton. Jeg leste bøkene om Olive i fjor sommer, og har fortsatt gjennom resten.

+1 på disse.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-25, 09:39   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om utregning av romfang, av Solveig Balle

Torsdagsmordklubben, av Richard Osman - krim riktignok, men på en humoristisk, lettbent måte. Kommer som spillefilm i august.

Tata, av Valérie Perrin

Det åttende livet (til Brilka), av Nino Haratischwili

Leksjoner i god kjemi, av Bonnie Garmus

Grand Hotel Europa, av Ilja Leonard Pfeijffer

Yellowface, av Rebecca F. Kuang

Papillon, av Henri Charrière, hvis du ikke har lest den - gammel klassiker og en spinnvill røverhistorie, forfatteren skriver om det (han later som) han selv opplevde, under sine gjentatte forsøk på å rømme fra Djeveløya.

Sist redigert av My : 09-07-25 kl 09:46.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-25, 09:55   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er ei god bok: https://www.adlibris.com/nb/bok/amer...hoCn_0QAvD_BwE

Og denne: https://www.ark.no/produkt/boker/skj...BoChy4QAvD_BwE

En til: https://www.ark.no/produkt/boker/skj...RoCUOMQAvD_BwE

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-25, 10:16   #11
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis sivile har lest noe av Fredrik Backman, kan det anbefales

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-25, 10:42   #12
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Om utregning av romfang, av Solveig Balle

Jeg holder på med disse nå, har planer om å lese alle i løpet av sommeren.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-25, 11:20   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vil også anbefale backman. Trilogien om ishockey i Bjørnstad likte jeg veldig godt, Ove er jo en klassiker, mormor er god.

Gammel 09-07-25, 22:27   #14
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Diskomus på venteværelset! Helt fantastisk bok.

De tre bøkene til Stian Hjelvin Andersen.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-25, 18:44   #15
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver meg på et bilde av min bokstabel for de neste ukene. Den øverste er lest alt, og den på kindlen holder jeg på med, den er en rasende festlig og lettlest norsk romance fra forlagsbransjen. Anbefales!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20250709_223912.jpg (180,7 KB, 37 visninger)
Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:49   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Anbefaler ikke min løsning.

Nedsusa i forkjølelse og stress nappa jeg meg meg to bøker på "2 for" tilbud.

2/3 ut i "kjærlighet for sketiskere" eller noe i den dur faetlso jeg brått at denne har jeg lest før. Antakelig kjøpt den for andre gang. Leste den nå ferdig.

Og tok løs på den neste. Arven fra Øya ? Den virker også mistenkelig kjent egentlig. Vi får se når jeg kommer lenger uti.

Gammel I går, 16:52   #17
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har gjort en bommert i dag, og har begynt på lydboka "the Great gatsby", som er sommerens bok i leseklubben på nrk radio, vekselsvis med at jeg har begynt på en annen bok som har handlingen lagt på omtrent samme tid. Jeg har byttet på - lydbok når jeg ligger på ryggen, vanlig bok når jeg ligger på magen. Nå er lydbok og bok mixet til samme suppe, og jeg aner ikke hva som er hva.

Gammel I går, 16:54   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Alle lydbøkene i leseklubben på nrk er tilgjengelige i sommer, forresten. Jeg liker godt konseptet med å høre lydbok og så høre kommentarer, analyser og diskusjoner om boka innimellom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.