Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Biltur i Skåne og rimelige overnattinger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-25, 09:57   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Biltur i Skåne og rimelige overnattinger

Vi har aldri vært i Skåne (bortsett fra i området rundt Malmø), og vi har lyst å ta en bilferie i denne delen av Sverige. Gjerne også i Småland.
Jeg ser for meg at østsiden av Skåne er fint. Ystad? Simrishamn? Kivik? Kristianstad?

Hvor lang tid vi har tid rådighet er avhengig av hvor langt ned vi kan få prisen på overnattinger. Ideelt sett vil jeg helst kjøre litt på måfå og finne fine overnattingssteder underveis. Vi har et vennepar som gjorde det i fjor, og de hadde ikke problemer med å finne steder å overnatte, bortsett fra én natt. Men mannen mener at vi bør planlegge turen mtp overnatting, iallfall til en viss grad.

Jeg har hørt at det finnes mange små steder å overnatte privat, som skal være veldig koselig, men er redd dette er mye dyrere enn f.eks. på hotell. Strawberry-hotellene tilbyr overnatting for 1000 kr/natten dersom man har minst tre døgn. Det finnes Strawberry i Karlstad. Er dette et koselig sted å være, og er det et godt utgangspunkt for dagsturer?

Hvordan er prisene på hotell sånn generelt sammenlignet med Norge? Ja, vi er vestlendinger og ikke erfarne turister i Sverige (spør meg derimot gjerne om Danmark. )

Telt er ikke aktuelt pga pollenallergi, dessuten har vi såvidt jeg vet ingen å låne telt av heller.

Noen andre gode tips om Småland og Skåne?

Vi kjører til Sverige via Oslo og planlegger å dra sørover derfra, med mindre noe annet er enklere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.