|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hage 2025I helgen satte jeg ut maisplantene, ca 30 stk, og sådde sukkererter sammen med dem. Etter litt herding skal squashplantene få flytte ut mellom maisen.
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hage 2025Da skriver vi juli og jeg har begynt å høste litt, to agurker og to bitteminigulerøtter er testet så langt. Har vært en begredelig juni her i Trøndelag, veldig lite sol, så det blir nok en stund å vente på tomatene, men hvitløken står fint og kan nok høstes om noen uker. Potet får jeg visst også, må ha oversett noen da jeg plukket potet i fjor, ihvertfall vokser det masse potet i pallekarmen jeg ikke helt visste hva jeg skulle plante i, så det var en hyggelig overraskelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hage 2025Så hyggelig, Galathea.
![]() |
#84 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hage 2025Det er artig å høste. Jeg så det var noen mini gulrøtter her og. Jeg har høstet mye salat, spinat og reddik. Og chili. Startet kjempetidlig med det i år! Det er mye snegler i år syns jeg. Jeg plukker og plukker. Må ta meg en sjau i drivhuset, har fremdeles noen tomatplanter som trenger oppbinding, og noen som trenger større potte også. Jeg ser at jordbæra driver og blir rød snart, det er gøy. Jeg skal lage ny bringebær-«åker» så det står også på programmet. Litt slitsomt å grave bare.
![]() |
#85 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hage 2025Lykken er å kjenne en fyr med minigraver som gir venners-venner-rabatt, sier jeg bare.
![]() |
#86 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hage 2025Jeg trenger en minigraver, send han hit! Har en teit hekk som må vekk som er for grov til å spa opp med egen kraft.
![]() |
#87 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hage 2025Hehe, tror det kan bli en drøy kjøretur!
![]() |
|
|