|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når du er i utlandet og ser barn bli slått
Her er jeg også, og jeg tåler stygge kommentarer godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når du er i utlandet og ser barn bli slåttJeg er også i Spania nå, og selv om jeg ikke ser sånt ofte, opplevde jeg senest i kveld at en far truet sønnen (ca 7-8?) med en sko. Der så vel ikke akkurat ut som han hadde tenkt å denge skoen i hodet på ham, men han truet. Sist redigert av Hyacinth : 02-07-25 kl 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når du er i utlandet og ser barn bli slåttJeg så også et barn bli slått nå på ferie. Moren holdt hånden hans og slo han på hånden, de var uenige om en is. (De var russiske, aner ikke om det er lov å slå barn i Russland?)
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når du er i utlandet og ser barn bli slåttEg observerte noko lignande i Frankrike for eit par år sidan.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Det er dessverre tillatt å slå barn i de fleste land. Dette er en ganske gammel artikkel, men det har nok ikke endret seg enormt. Faktisk så fikk Tsjekkia en lov måt å slå barn så sent som i fjor, tror jeg. I USA kan til og med skolen gi barn fysisk avstraffelse i noen stater.
![]() |
#6 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk for link. For en trist lesning.
![]() |
#7 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Ja det er skikkelig trist. For barna. Jeg har ingen link nå, men jeg mener å ha lest at vold mot barn ikke har noen positiv virkning på barna. Likevel er det lov i mange land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Skal rømme
|
Heldigvis har det endret seg litt siden 2008 da hvertfall. https://endcorporalpunishment.org/countdown/ Flere og flere stater forbyr oppdragervold nå. Norge var en av de første landene som forbød det, men det er overraskende at et land som Frankrike forbød det ikke før 2019. Og ganske mange land sier at skolen kan ikke bruke oppdragervold, men foreldrene kan. Men det som du sier at noen steder i USA og noen flere land så kan til og med skolen bruke vold for å disiplinere barn.
![]() |
|
|