Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #19
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Shun: Jeg vil slå et slag for syoppskriftene og mønstrene til Fæbrik. De er utrolig gode på å forklare hvordan man kan gjøre mønstertilpasninger i forhold til kroppsfasong. Jeg har blitt veldig fornøyd med en del av plaggene jeg har sydd fra deres oppskrifter. Og jeg har så definitivt ikke samme kroppsfasong som Jenny Skavlan. (Herregud, den dama kan kle på seg en søppelsekk og fremstå som smellvakker. )
Sorry, jeg har forretningsmodellen til Fæbrik langt opp i halsen, og støtter dem ikke økonomisk lenger.
Jeg har sydd noen av mønstrene deres, og de er gode for nybegynnere, men jeg er egentlig ikke veldig imponert over mønsterbeskrivelsene.
Jeg synes også det er rimelig griskt å ta full pris per størrelse av pdf-mønstrene. Og stoffene deres er skikkelig overpriset.
Det sagt; Fæbrik er et skikkelig godt gateway-drug for nybegynnere som trenger norske mønstre, og de er bra på å gjøre allmenheten klar over overforbruket og miljøbiten av mote- og tekstilbransjen.
Jeg anbefaler Sømrom og/eller Threadloop.app for folk som ikke er nybegynnere, og som gjerne orienterer seg ut i verden.
|