Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-25, 17:57   #921
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd

Ulyd i bilen som verksted ikke finner ut av, tre dager før ferien starter (planlagt bilferie).

Gammel 25-06-25, 19:37   #922
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Nå er det litt kombinasjonen av alt som gjør at det renner litt over.

Bonusgutten er fortsatt på sykehuset, og han har nok noen skader etter blodproppen, men hvor mye vet vi ikke enda, men heldigvis så går det sakte men sikkert fremover. Men hjerteskjærende når han ikke husket at han hadde vært i USA med skolen i april. Men det blir mindre og mindre hull nå, men det tar tid.

Storebror fikk innvilget ufør i dag, og det er egentlig en bra ting, men den traff meg midt i magen.

Så når jeg da også hadde tannlegetime pga tannpine, så rant begeret over, og jeg greide ikke lenger å balansere på rett side av angsten, noe jeg bruker å få til. Men det var bare en ting for mye akkurat nå.
Men heldigvis veldig fin tannlege, og selv om hun ikke fikk fikset problemet i dag, så får vi fikset det mandag.
Og jeg har hatt vondt siden påske, så greier fint over helga.

Siste del av utredningen til Lillesøster på HABU i morgen, foreldreintervju med meg. Håper det blir siste, for vi trodde egentlig vi var ferdige.

Og psyk.sykepleier jeg er til ca 1 gang i mnd er det jo lite hjelp i, da hun bare gjentar og gjentar "Men du og samboeren har det jo bra, så da er jo ting bra?" Og "Du må huske å ta tid til deg selv også" "Og han døde jo ikke" (Litt captain obvious hun der)

Jeg er fortsatt støttemannskap her hjemme, og det er jo helt riktig akkurat nå. Og prøver å ikke gjøre samboeren enda mer bekymret med at jeg bekymrer meg for det meste, og har en plan for det meste.

Det er vel rett og slett livet som er litt gruff. Og at jeg gjerne kunne tenkt meg en liten pause.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 25-06-25, 20:50   #923
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Den sykepleieren høres irriterende ut. Makan.

Gammel 25-06-25, 20:57   #924
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Enig med Pelle, og det er fortsatt veldig mye Serafin.

Gammel 26-06-25, 09:15   #925
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Serafin.

Syns du hadde altfor mye uten den tannpina, så håper det hjelper litt at du slipper å ha vondt etterhvert også. Skjønner godt at uførdiagnosen traff i magen, og håper på fortsatt bedring for bonusgutten.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 26-06-25, 10:17   #926
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Fy flate, Serafin. Litt av en sjau du er i. Håper det beste.
Vi har litt å gruffe for ifm hussalget vårt men tar det ikke på åpent forum så mulig jeg lager en tråd på det om jeg får ro til å sette meg ned og skrive.

Gammel 26-06-25, 10:26   #927
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker å på den sykepleieren. Det er da ikke god helsehjelp hun utviser?? Man kan ha det vondt og fælt.inni seg, selv om solen skinner i verdens rikeste land? Jeg synes faktisk det er på grensen til uetisk.

Jeg har selv gått til psykolog for å rydde opp i tanker rundt et barn som IKKE døde, og er det noe jeg lærte, så er det at hjernen kan reagere svært kraftig, også i situasjoner der man føler man kun burde være takknemlig og glad. Redsel kan overkjøre det faktum at det verste ikke skjedde, med dertil tung reaksjon i etterkant. Det burde en psyk sykepleier vite???!!!

Gammel 26-06-25, 10:26   #928
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sitat:

Jeg kaller det tåssede tomater.

Jeg kaller det idioti!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 26-06-25, 11:05   #929
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ligger an til å bli en dag med overtenking. Jajaneinei

Gammel 26-06-25, 12:38   #930
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg tenker å på den sykepleieren. Det er da ikke god helsehjelp hun utviser?? Man kan ha det vondt og fælt.inni seg, selv om solen skinner i verdens rikeste land? Jeg synes faktisk det er på grensen til uetisk.

Jeg har selv gått til psykolog for å rydde opp i tanker rundt et barn som IKKE døde, og er det noe jeg lærte, så er det at hjernen kan reagere svært kraftig, også i situasjoner der man føler man kun burde være takknemlig og glad. Redsel kan overkjøre det faktum at det verste ikke skjedde, med dertil tung reaksjon i etterkant. Det burde en psyk sykepleier vite???!!!

Hun er litt sånn "pyttsann" og tror hun mener hun er oppmuntrende. Og jeg tar det jo med en klype salt, men ble skikkelig klar over det etter at jeg snakket med ei ung jente som hadde kommet til samme dame, og det ble full kræsj.

Men det funker for meg, men jeg har ordnet meg avtale med hun i familiehjelpa på tirsdag, hun er litt lettere å snakke med, og forstår litt mer hva jeg mener og står i, fra mamma-siden.

Hun psyk-sykepleieren greier ikke helt å forstå at mamma-delen av meg kan ha det rimelig tøft, selv om jeg vet hvordan man skal unngå angstanfall og selv om jeg er fullstendig klar over alt man bør kunne. Hun kan liksom ikke bruke nett-kurs om hvordan tenke positivt på meg, og da blir hun litt forvirra, haha.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 26-06-25, 12:42   #931
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

MR på bonusgutten viser det vi ser, skader når det gjelder hukommelse og språk. Nå blir det rehablitering, men vi vet ikke om det blir i morgen, eller over helgen. Men blir det over helgen flyttes han til nevro.

Bare glad for at det går på hukommelse og språk, og ikke personlighet, det gjør det litt lettere.

Lillesøster 09

Sist redigert av Serafin : 26-06-25 kl 13:29.
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 26-06-25, 23:46   #932
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, Serafin - for noen greier dere står i! Fordelen er jo at en ung hjerne er utrolig plastisk og kan fikse/reparere og erstatte masse greier på sikt.
Det er også mange flinke folk og fine steder som driver rehabilitering her i landet - håper dere får fin hjelp, både han med skadene og dere rundt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 27-06-25, 09:16   #933
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenker på dere, Serafin. Det må være utrolig tungt.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 27-06-25, 11:42   #934
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Gamle folk (les kvinnfolk) som må presse seg frem med handlevogn gjennom kafé på det trangeste stedet.

Gammel 27-06-25, 12:24   #935
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Samboeren reiser inn i ettermiddag og avløser mor. Det går litt på stumpene løs høres det ut som, og de trenger litt pause fra hverandre. Et styr uten like for å få det til å gå opp med dialyse, ettersom det var fult på dialysen på St.Olavs i morgen. Men med litt ekstra kjøring og alle mann til pumpene skal vi få det til.

Så blir hjemme alene på meg og de to andre i helgen. Vi er slitne og litt frynsete alle vi voksne, så kommunikasjon er innimellom en utfordring, men prøver å leve etter mantraet at de som greier det må være litt ekstra rause, hehe.

Verste er at gutten selv begynner å merke hullene nå, og det er jo en vanskelig situasjon å være i for han. <3
Blir nok rehablitering uti uka, også er han på Nevro frem til da. Og samboeren tar med byggesett han holder på med, og bøkene han holder på å lese, og prosjektor eller google tv, så de kan se film i helgen.

Også kan jeg gruffe litt over at det har tatt FIRE TIMER å finne igjen en konto hos DNB. *ler* Men nå er den funnet.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 27-06-25, 14:52   #936
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klem til deg, Serafin!

Jeg gruffer over å være trøtt, sur og uopplagt for den nybakte 20-åringen kom ikke hjem i natt etter å ha dratt ut i tskjorte kl 17 i går. Greit nok at han ikke kommer hjem, men når man bor sammen synes jeg man skal melde fra at man ikke kommer hjem! Det tok mye av natten min, gitt. Han kom hjem i regnet ca kl 11.

Sist redigert av Karamell : 27-06-25 kl 17:43.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 27-06-25, 16:20   #937
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Karamell: Ja, man må forholde seg til normale regler tenker jeg.

Gammel 27-06-25, 17:13   #938
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Greit nok at han ikke kmmer hjem, mennår man bor sammen synes jeg man skal melde fra at man ikke kommer hjem!

Ja, det bør være en selvfølge. Jeg sier alltid fra hvor jeg er og hvor lenge jeg forventer å være borte og blir det endringer sørger jeg for å gi beskjed. Jeg forventer det samme av alle andre under dette taket. Alle er voksne, men vi må ta hensyn til hverandre.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 27-06-25, 17:43   #939
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig! Jeg trodde ikke det måtte formidles til denne unge mannen, men tydeligvis. Det er formidlet nå!

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 27-06-25, 17:47   #940
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Det har med respekt å gjøre tenker jeg. Vi har akkurat hatt noe lignende med vår 19-åring. Hun vil jo og vite hvor vi er for å si det sånn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.