Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargevalg vegger i utleiebolig

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-25, 09:53   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Fargevalg vegger i utleiebolig

Jeg skal male alt av innevegger i en bolig som skal leies ut. Jeg er litt usikker på fargevalg, har selvsagt farger jeg liker, men det er jo ikke jeg som skal bo der.

Velger man samme farge hele veien eller er det "greit" å velge litt forskjellig?

Tips om farger som mange kan like?

Gammel 20-06-25, 10:01   #2
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fargevalg vegger I utleiebolig

Duse grønnfarger og lyse rødlige farger er vel i vinden tror jeg.

Men, lyse vegger i beige/bomull er vel også et sikkerstikk.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-25, 10:23   #3
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargevalg vegger i utleiebolig

Jeg skulle velge neutrale farger og ikke grønt, rødt, rosa, blått eller lignende. Ikke for hvite heller for det blir ofte veldig kaldt og det blir ofte mye hvitere på vegg enn hva man ser på den hvite lille lappen. Ikke heller for gul hvitfarge. Jeg er på hytten nå og her har vi Jotuns kalk, den ser mørk ut på skjerman, men oppleves lysere på veggene. Ellers har Interiørrådet podcast om veggfarger. Anbefales.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-25, 10:44   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Duse farger som beige, grå og grønn er mitt tips.
Minty breeze, gentle wisper og hvit lin, feks.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-25, 13:04   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Gentle whisper Er en a fargeprøvene jeg har tatt med. Soft teal er ganske lik minty breeze og end Farge jeg liker godt.
Synes antique green og senses også ser fine ut. Demring/gryning hvis jeg skal over i grå.

Gammel 20-06-25, 14:14   #6
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Enig med Pelen, jeg ville gått for noe veldig nøytralt i en utleiebolig, typ hvit eller beige.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-25, 15:30   #7
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er leietaker og hadde bedt om å få lov til å male om hvis veggene var grønne iallfall.

Hvit/offwhite/beige/grå er ok syns jeg.

Gammel 21-06-25, 09:59   #8
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hvit, lysegrå eller beige tenker jeg.

Gammel 21-06-25, 10:09   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg er leietaker og hadde bedt om å få lov til å male om hvis veggene var grønne iallfall.

Hvit/offwhite/beige/grå er ok syns jeg.

Mens jeg unngikk å leie en bolig som var malt i beige.
Tror det er umulig å treffe alle, dere må gå for noe som dere synes fungerer og som er lett å vedlikeholde. (Ville for eksempel droppet matt maling i utleieenhet).

Gammel 21-06-25, 10:36   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Jeg hater matt maling, kan jo ikke se på den uten at det kommer merker i den.
Ser ut som om det får bli noe vi synes er greit, men kanskje ikke de mest sprelske fargene som jeg egentlig har lyst til. Ingen krise om de har lyst til å male over selv heller så lenge de ikke griser på gulv og lister.

Gammel 21-06-25, 19:18   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville valgt noe med litt mer dybde enn beige/hvitt og klinisk. Jeg tror jeg ville valgt noe som gav litt liv til rommet, men allikevel dust. Eldste har vært på leiemarkedet noen år nå, og hun blir så trist av at alt er hvitt og klinisk, så hun har virkelig jobbet hardt med lyssetting og interiør for å gjøre stedene hjemmekoselige.

Jeg ville tatt f.eks. et Jotun fargekart og valgt en palett nedover. Kartene er laget slik at alle fargene går ton i ton nedover.

Gammel 21-06-25, 20:33   #12
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi valgte Smooth white i vår utleiebolig. Leietaker liker den godt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-25, 21:41   #13
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Hvitt er uaktuelt for min del, orker ikke hvitt.

Gammel 21-06-25, 21:48   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jotun sine fargekart eller nett velgeren er nydelig. Velg en farge man liker og bli sendt videre til ton i ton.

Jeg elsker duse grønnfarger. For meg er et soverom med en dus grønnfarge mye mye bedre enn et hvit.

Smooth white er en god start å bygge ut fra om man ønsker en nøytral farge også.

I dag kjøpte jeg Antique Green til eldstemann sitt rom. Tror den blir mild og rolig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-25, 00:05   #15
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hvitt er uaktuelt for min del, orker ikke hvitt.

Om det er smooth white du sikter til, så er den ikke hvit

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-25, 06:32   #16
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Om det er smooth white du sikter til, så er den ikke hvit

Den har jeg ikke rukket å se på, det var izzicreo sitt innlegg jeg siktet til.

Gammel 22-06-25, 21:18   #17
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sand eller blek sand er nydelige, ganske nøytrale greige-farger.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-25, 22:18   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har solgt og har leid bolig for et års tid for å finne et sted uten masse press på hvor vi vil bo. Den boligen er lys og fin. Bare lyse/hvite vegger. Synes det er fint og delikat.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.