Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferietips Fredrikstad-området med tenåringer

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-25, 22:31   #1
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ferietips Fredrikstad-området med tenåringer

Vi får låne et hus av noen venner og tenker vi tar 4-5 dager miniferie i Fredrikstad. Hva kan vi finne på som fenger en 16-åring og en 18-åring?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-25, 23:33   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferietips Fredrikstad-området med tenåringer

Fantastiske badeplasser der da.

Gammel 22-06-25, 09:35   #3
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Dere må så klart til Gamlebyen.
Det går gratis byferge fra flere steder i sentrum.

Og her er mer turistinformasjon.

Om dere har bil ville jeg kjørt ut til Vikane og Mærrapanna, og kanskje spist noe på Hankø Fjordhotel.
Og jeg ville spist lunsj eller middag på Engelsviken brygge.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-25, 09:54   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Gamlebyen er koselig. Ferga i sentrum kunne jeg tenke meg å ta. Mine koste seg med butikkene og bruktbutikkene i sentrum og småbutikker i Gamlebyen..

Gammel 22-06-25, 10:17   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Dere må så klart til Gamlebyen.
Det går gratis byferge fra flere steder i sentrum.

Og her er mer turistinformasjon.

Om dere har bil ville jeg kjørt ut til Vikane og Mærrapanna, og kanskje spist noe på Hankø Fjordhotel.
Og jeg ville spist lunsj eller middag på Engelsviken brygge.

Dette var nøyaktig det samme som jeg hadde tenkt å foreslå. Vi gjorde det da vi hadde tenåringsbarn under corona.

Gammel 22-06-25, 21:17   #6
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine liker Nordby shoppingsenter (Sverige) og det er jo ikke så langt unna.

Det er et modelltogmuseum med ganske store installasjoner. Ikke sikkert de synes det er kjempemorsomt, men det kan kanskje slå an? Ved fint vær så er det utendørsbadeanlegg på Kongsten, ikke langt fra Gamlebyen. Det er mulig det fremdeles er en ferge som går til Strømstad og ett eller annet sted kan dere ta båt til Koster (bilfrie øyer). Hvis dere liker badeplass med kiosk/gatekjøkken så kan Foten være noe for dere, på veldig fine dager kan parkering være vanskelig. Hvis ungene liker Staysman så kan dere ta en "safari" på Gressvik, der han er fra. Foreldrene mine roser maten på Odins kro på Gressvik.
Hvis dere vil "go native" i tillegg til å spise på Odins kro så kan dere dra på båthusrevyen 2025.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 10:41   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Hankø var oppskrytt. Bare dyrt å spise der på Seilerkroa og skal en til hotellet må det jo være for at det er noe program/konsert i hagen eller noe. Men restauranten som ligger på brygga der ferja går over til Hankø, den kan absolutt anbefales. Får skikkelig sommerstemning der og god service og god mat i fargerike omgivelser ved sjøen. Beach restauranten som ligger på Hankø Marina.

Dere kan jo ta en kjøretur utover mot Hvaler. Jeg synes det er så flott å kjøre utover der på veien som snirkler seg mellom øyene. Forrige gang kjørte vi helt ut til Skjærhalden. Der er det hyggelig med rusletur og is. Det er flere uterestauranter der også, men ikke testet noen av dem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 11:33   #8
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Om dere har tilgang til sykler kan dere sykle Glommastien.

https://aktivitetsbyen.no/glommastien-fredrikstad/

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.