|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#341 |
villende
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet
Jeg syns også det er ganske oppsiktsvekkende at han la skylden på bistandsadvokaten for at fem av syv barn har kuttet kontakten med mor og far. Jeg tror ikke noen av de barna er så lettpåvirkelige at en enslig bistandsadvokat alene kunne ødelagt familien. Det har nok foreldrene klart helt fint selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJa, begge de påstandene er helt rare. Lurer liksom på om de ikke har bedre argumenter å komme med og må ty til "kommentarfelt-argumentasjon" ala - de er bare ute etter penger - utakknemlige unger - tenker bare på seg selv - ble lurt av advokaten ...
![]() |
#344 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg er skuffet i grunnen. Absolutt bra at han ble dømt for det han er dømt for, men skulle ønske at den psykiske mishandlingen også skulle fått konsekvenser her.
![]() |
#345 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg er veldig skuffet og ganske opprørt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetHan dømmes for den ene (og i den store sammenhengen egentlig ganske lille) tingen som det finnes bildebevis for. Dommen finner at både søsteren og brødrene (minus en) sine forklaringer er troverdige. Men det er ikke nok til å få ham dømt. Hva skal egentlig til for å dømme noen for mishandling da?
![]() |
![]() |
#347 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg er ikke overrasket. Var spent på hva retten ville anse som bevist og ikke.
![]() |
#348 |
Leser
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet
Flere ting:
Og spesielt i denne type saker - private, personlige, med lite "harde beviser" vil dette gi seg utslag. Har av diverse grunner (ikke mishandling i nære forhold!) vært i kontakt med rettsystemet og det er mindre "rettferdig" enn jeg opprinnelig tenkte på det. Jeg er veldig nysgjerrig på hvor mye Tone sitt vitnemål spilte inn.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 16-06-25 kl 13:28. Årsak: la til siste setning |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetSkuffet, men ikke overrasket her også.
![]() |
#350 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg er ikke overrasket, men skuffet og litt opprørt.
![]() |
#351 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetSkuffet når de sier at de tror barna, men likevel velger å ikke tro på dem om omfattende psykisk vold.
![]() |
#352 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg er ikke overrasket, men jeg er skuffet. Det er bare å trekke ned i skyttergravene, for alle med en enda dårligere sak enn Jakob og Ingrid Ingebrigtsen. Ikke alle har så mye som et søsken til å støtte opp om forklaringen sin.
Sist redigert av Niobe : 16-06-25 kl 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetDette var en veldig skuffende dom. Jeg forstår jo rettsystemet og dette med overveiende sannsynlig, men jeg forstår ikke at retten ikke kan tro at dette kan ha skjedd selv om vitner utenom familien ikke kan bekrefte det.
![]() |
#355 |
frakoblet
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg er dessverre ikke overrasket, men jeg er sint og opprørt. Jeg har fått oversendt dommen, og det er veldig tydelig at disse folkene ikke har filla snøring på psykisk vold eller vold i nære relasjoner.
![]() |
#356 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetEg err òg skuffa, men ikkje overraska. Det skal så sjukt mykje til i slike saker, og det er eit stort samfunnsproblem.
![]() |
![]() |
#357 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetFor meg legger dette seg i samme boks som damen som ble kvelt og slått, men hvor overgriperen ikke ble dømt for voldtekt, og flere lignende saker jeg hører om fra ungdommene, hvor de enten blir avvist fra politiet, sakene blir henlagt, eller de ikke engang orker å anmelde. Psykisk og fysisk vold er galt - hvorfor blir det ikke slått ned på (pun not intended) i rettssystemet?
Litjtausa 06. Lille skatt 07 Sist redigert av gajamor : I går kl 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetSkuffa, men dessverre ikke overrasket her heller |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg oppfatter at dette er en god og gjennomarbeidet dom. VG beskriver dette godt:
Retten mener altså at begge parter er troverdige. Da kan ikke Gjert dømmes. Det er bedre at man lar mange skyldige gå fri, enn at man fengsler én uskyldig. Sånn er rettssystemet, og det syns jeg vi skal være glade for.
![]() |
#360 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetja. Det er et viktig prinsipp at skyldige går fri heller enn at uskyldige blir dømt. Og nei.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|