Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-25, 22:35   #821
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd

Han er nede på overvåkingen igjen, og de fikk tatt blodproppen. Og han holdes i narkose til i morgen.
Samboeren drar inn igjen i morgen.

Gjorde nok hele opptreningen en smule mer komplisert med det stuntet her...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 22:46   #822
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klem til Serafin! Håper det går bra med gutten!

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 23:23   #823
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg gruffer nå over nav som:
- Fremdeles ikke har betalt meg sykepenger
- Ga oss avslag på søknad om grunnstønad

Og arbeidsgiver som ikke vil tilrettelegge ved å la meg være på hjemmekontor så jeg kan jobbe 100 % frem til skoleferien, så jeg må fortsatt være delvis sykmeldt for å få lov til å jobbe hjemmefra. Det blir jo rett å være sykmeldt da forsåvidt, for jeg er ikke i stand til å være på kontoret i det hele tatt akkurat nå, men jeg ER i stand til å jobbe 100 % hjemmefra. Men det får jeg altså ikke lov til ... (For "er du friskmeldt, så kan du være på kontoret" ... )

Det er jo noen dager siden du skrev. Da jeg holdt på å tørne på jobben og trengte hjemmekontor så sa legen at dersom arbeidsgiver ikke tilrettela for hjemmekontor så kunne jeg bli "sykmeldt" til hjemmekontor. Jeg skulle jobbe fulltid, men legen kunne si at jeg måtte få hjemmekontor en dag i uka. Jeg skriver sykmeldt i hermetegn, for jeg regner med dette heter noe annet. Jeg trengte det ikke ,for arbeidsgiver tilrettelagt. Men kunne dette være noe for deg å sjekke ut?

Gammel 17-06-25, 09:47   #824
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

God bedring til gutten deres, Serafin

Galathea er ikke aktiv  
Gammel 17-06-25, 09:53   #825
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker på dere, Serafin!

Gammel 17-06-25, 10:01   #826
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er jo noen dager siden du skrev. Da jeg holdt på å tørne på jobben og trengte hjemmekontor så sa legen at dersom arbeidsgiver ikke tilrettela for hjemmekontor så kunne jeg bli "sykmeldt" til hjemmekontor. Jeg skulle jobbe fulltid, men legen kunne si at jeg måtte få hjemmekontor en dag i uka. Jeg skriver sykmeldt i hermetegn, for jeg regner med dette heter noe annet. Jeg trengte det ikke ,for arbeidsgiver tilrettelagt. Men kunne dette være noe for deg å sjekke ut?

For mange, mange år siden, så fikk jeg noe legen kalte "avventende sykmelding". Det innebar at hvis jobben ikke kunne tilrettelegge tilstrekkelig, så kom jeg til å bli sykmeldt 100 %. Jeg hadde bedt om noe hjemmekontor på kveldstid fordi jeg hadde bittesmå barn i barnehage med kort åpningstid og det var en ganske prekær situasjon med andre familiemedlemmer (blant annet han jeg var gift med). Jeg opplevde mye hjerteflimmer, så legen var skikkelig bekymret.

Sjefen min ble veldig flau, og mente at han hadde fått "gult kort" av legen min. Jeg hadde jo bedt om denne ganske marginale tilpasningen for en kort periode, og han burde sett at det var en bedre løsning. Han la seg helt flat, og sa at jeg slett ikke trengte å jobbe hjemme på kvelden i den korte perioden. Det som eventuelt manglet av arbeidstid skulle vi bare "se bort fra".

Gammel 17-06-25, 10:05   #827
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

It's a long story, men plutselig er vi stuck med tispe med løpetid og hannhund hjemme samtidig. Forhåpentligvis løser det seg snart, for jeg holder på å bli seriøst gal.

Gammel 17-06-25, 10:08   #828
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

på Serafin. Håper det går bra med bonusgutten.

Jeg skulle gruffe over teite/slemme folk som legger fra seg elsparkesykler i andre folk sin garasje. Det er bare så unødvendig...

tink er ikke aktiv  
Gammel 17-06-25, 10:22   #829
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

For mange, mange år siden, så fikk jeg noe legen kalte "avventende sykmelding". Det innebar at hvis jobben ikke kunne tilrettelegge tilstrekkelig, så kom jeg til å bli sykmeldt 100 %. Jeg hadde bedt om noe hjemmekontor på kveldstid fordi jeg hadde bittesmå barn i barnehage med kort åpningstid og det var en ganske prekær situasjon med andre familiemedlemmer (blant annet han jeg var gift med). Jeg opplevde mye hjerteflimmer, så legen var skikkelig bekymret.

Sjefen min ble veldig flau, og mente at han hadde fått "gult kort" av legen min. Jeg hadde jo bedt om denne ganske marginale tilpasningen for en kort periode, og han burde sett at det var en bedre løsning. Han la seg helt flat, og sa at jeg slett ikke trengte å jobbe hjemme på kvelden i den korte perioden. Det som eventuelt manglet av arbeidstid skulle vi bare "se bort fra".

Det er en fin ordning, men kan bare brukes innenfor arbeidsgivers 16 dager, så slik jeg tolker det, kan man ikke gå fra en sykemelding til en avventende sykemelding.

til Serafin!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 17-06-25, 12:21   #830
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Og da har vi TO på hjerte og lunge-senteret på St.Olavs.
Pappa skulle på kontroll pga hjertesvikt, og de tok nå og fremskyndet 2 dagers undersøkelse han skulle ha i september til i dag og i morgen. Så han måtte bare pent avlyse flybiletter til Spania i kveld.

Så vi kan faktisk risikrere at han skal ta klaffe-operasjon senere denne uka.

Bonusgutten fortsatt i narkose, de andre er inne og snakker med leger og sånn nå tror jeg, så jeg sitter her hjemme og venter på info.
Men han er visst litt ustabil fortsatt.

Jaja, vi gjør nå iallfall ingenting halvveis i denne familien...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 17-06-25, 12:26   #831
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var heftig, Serafin.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 17-06-25, 12:33   #832
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Serafin

Gammel 17-06-25, 13:12   #833
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

til dere Serafin, for noen tøffe tak! Håper det går bra med dere alle!

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

It's a long story, men plutselig er vi stuck med tispe med løpetid og hannhund hjemme samtidig. Forhåpentligvis løser det seg snart, for jeg holder på å bli seriøst gal.

Det høres intenst slitsomt ut!

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 17-06-25, 14:26   #834
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ja, dersom situasjonen fortsetter skal jeg sjekke.
Nå ga jeg meg og orker ikke krangle, så har nå en 20 % sykmelding (som jeg jo ikke under noen omstendighet må jobbe i for da mister jeg jo sykelønn i sin helhet i og med at nav ikke betaler sykelønn om man er mindre enn 20 % sykmeldt).

Gammel 17-06-25, 18:23   #835
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Serafin

Gammel 17-06-25, 19:15   #836
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Hjelpes meg,Serafin! Tøffe tak,ja!

Rabbit er ikke aktiv  
Gammel 17-06-25, 19:48   #837
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Sukk.
CT i dag viste at det er skade to steder i hjernen. Noe som kan bety både det ene, det andre og det fjerde. Men er språk/bevegelse som er i faresonen.

Det tok en time å få tatt CT, og forsto jo det når jeg så bilde av alt utstyret på siden av senga hans.
De prøvde å vekke han etter CT, men måtte legge han ned i dyp narkose igjen, da han prøvde å kave med hendene (litt dumt når man har åpnet brystkassa) og krøke seg sammen som en ball. Men - det viser iallfall at hender og føtter fungerer. Så han er iallfall ikke lammet.

Nå blir han liggende til i morgen, så prøver de å vekke han igjen da. Fortsatt litt ustabil hjerterytme og slik også. Samboer hjemme i natt, også reiser han inn igjen i morgen, og blir rett og slett på pasienthotellet , nå ryker ny vaskemaskin med det får bare være, de pengene går til å betale sykehushotellet så lenge det trengs.

Så ja. Nei. Vi vet ikke så mye mer, det er fortsatt tøffe tak og det ble litt røffere enn vi så for oss.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 17-06-25, 19:59   #838
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Det er hårda bud, Serafin

Shun er ikke aktiv  
Gammel 17-06-25, 20:12   #839
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er heftig, Serafin

Gammel 17-06-25, 20:32   #840
Gri

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Gode lykke til ønsker til deg og dine Serafin

Dette må jammen vere harde tak, håper på gode nyheiter snart!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.