Sv: Gruffetråd
Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.
Man slipper ikke hundene løs. Det er sykt frustrerende med folk som slipper ut tennene sine. Som tispeeier er det veldig frustrerende å møte løse hannhunder når egne tisper har løpetid.
Det er uansett verken greit eller lovlig å slippe ut hunder uten tilsyn, jeg tror jeg ville sagt fra.
Folk har prøvd å si fra i minst 20 år.
Det biter ikke på, ikke litt en gang.
De mente i fult alvor at noen andre naboer ikke kunne flytte hit med husky, da de kunne angripe deres hunder. Da nærmeste nabo til oss sa at men huskyen er i bånd og i hundegård, hva er problemet?
Da var det at deres hunder kunne jo løpe opp dit, og da kunne huskyen ta deres hunder.
Altså, alle andre hunder i gata skal holdes inne, slik at deres hunder kan løpe løse...
Og det er hund i godt over halvparten av husene oppover her. Noen har flere enn 1, så er 13 hunder, på kanskje 15 hus.
Og kun to hunder som løper løse. Nærmeste nabo til oss er i harnisk, og har sagt fra i 20 år, og når de ikke hører på henne, som er en meget bestemt dame, så hjelper ingenting. Tror hun har anmeldt noen ganger også.
Tror de mener at de går det tidlig på morgenen (i 07-08 tia, så ikke så tidlig) og sent på kvelden, så da er det liksom greit. Er flere ganger jeg har våknet av at de står på soveromsverandaen vår (hundene, ikke eieren) kl 00-01, og at han går og roper og plystrer på de.
Jeg har også vært veldig tydelig til de, etter at en av hundene løp ned Lillesøster som var 1 år og satt i akebrett, på vår gårdsplass. Da bare tok de hunden og kjørte, og svarte meg ikke en gang.
Lillesøster 09
|