![]() |
#661 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GruffetrådJeg må innrømme at jeg irriterer meg ganske mye over det motsatte også. Folk som legger ting ut til salgs, med bilder som ikke engang viser hele plagget, så du ser ikke om buksa har smale eller vide ben, om kjolen eller jakka er lang eller kort. Som ikke skriver hva slags materiale plagget er laget av, eller som skriver ull på alle slags strikkegensere, uansett om de er laget av ull eller ikke etc. Bilde av en enkel veske, uten mål, eller avbildet på en person eller med noe ved siden av som gir en ide om størrelsen. Eller for ikke å snakke om alle som bare legger inn produktbilder fra nett, og ingen egne bilder av den faktiske varen. Klær og ting jeg ellers godt kunne vurdert å kjøpe, men som jeg bare blar rett forbi fordi jeg gidder ikke å spørre. Folk gidder uansett ikke å svare. Og mange gidder ikke engang å svare når man spør om å få kjøpe. Hvordan i alle dager tror de at de skal få solgt tingene? Ta ordentlige bilder og skriv god informasjon i utgangspunktet, så blir det også lettere å få solgt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 30-05-25 kl 10:01. |
![]() |
![]() |
#662 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: GruffetrådJeg gir også nesten alltid bort ting i stedet for å selge. Da kan jeg være helt kategorisk på at førstemann som kommer får det, de får det som det er og kan ikke klage i ettertid, og jeg slipper å bruke krefter på å få det ut av huset sjøl.
#663 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: GruffetrådJeg har gått all in på finn den siste mnd og lagt ut klær til en billig penge. Jeg har tatt bilder av plaggene forfra, bakfra og lapper med str., merke og tekstilsammensetning. Jeg har kun hatt en henvendelse om å måle etc. Jeg tar det som et tegn på at jeg har klart å legge ut ganske tilstrekkelig informasjon
#664 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråd
Samme her, jeg får sjelden spørsmål om ekstra bilder, mål o.l. Jeg synes det er mindre jobb å legge inn litt ekstra informasjon i utgangspunktet, enn å svare på masse spørsmål i etterkant.
#665 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GruffetrådJoda, enig der. Men dette er en Nudie-bukse med oppgitt størrelse. Jeg gidder ikke måle livvidde og lårvidde for å oppgi i teksten - folk vet vel stort sett hvilken størrelse de bruker i jeans?
#666 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Samme her. Det overrasker meg ofte at folk gidder styret med å selge ting for 50-100-200 kr.
![]() |
#667 |
<3
![]() Sv: GruffetrådMen. Det irriterer meg ikke at de spør, det irriterer meg at de ikke svarer. Jeg hadde klart meg med et «takk».
#668 |
<3
Fordi at hvis man har flere varer, f.eks, så kjøper noen flere varer samtidig. Jeg legger ut billigere for å være sikrere på å få solgt.
#669 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: GruffetrådJeg gidder sjelden å selge noen ting, gir heller bort på lokal Facebook gruppe, klescontainer eller loppemarkedene vi har vår og høst. Jeg vil bare bli kvitt ting.
#670 |
|
Jeg gjør det nå. Gir bort fremfor å styre med å selge det. Bruker side "arvesentral" på facebook og har bare gode erfaringer derfra.
#673 |
|
For oss er det egentlig essensielt for å få månedsbudsjettet til å gå opp for tiden (særlig med ferien som kommer), men jeg orker bare ikke styret nå. Og i ryddesjau må vi bli kvitt så mye.
#674 |
|
![]() Sv: GruffetrådGarasjesalg, hagesalg eller bare et bord et sted hvor man får lov til å sette opp ting burde vært vanligere i Norge. Da vi flyttet fra USA, solgte vi alt mulig av brukte ting (inkludert møbler) for flere tusen dollar. Man betalte rundt 20 dollar til kommunen, og fikk tillatelse til å sette opp et visst antall skilt med informasjon om salget i nærområdet — litt som skiltene som står ute ved visninger. |
![]() |
![]() |
#676 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: GruffetrådDet har blitt ganske vanlig med garasjesalg rundt oss i det siste. Folk "annonserer" det på de lokale salgsgruppene på FB.
#677 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: GruffetrådSamme i vårt område. Tidligere i våres var det arrangert kjøp/salg/bytte hvor privatpersoner kunne selge unna ting. Kommunisert ut på lokal Facebook gruppe og det var masse folk der.
#678 |
|
![]() Sv: GruffetrådJa, jeg har sett noen få slike løsninger, og det er egentlig en veldig grei måte å gjøre det på. De jeg har sett i området her har vært litt mer forseggjorte, med dyrere ting som smykker, sko og klær. Sist redigert av Pelen : 30-05-25 kl 12:19. |
![]() |
![]() |
#680 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Dette er helt vanlig i området der jeg bor. Tenker ikke på det som grådig i det hele tatt, tvert i mot som raust.
|
|