|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Trenger tips til vin til bryllupJeg skal gifte meg i august, og vi skal kjøpe inn vin. Tenker kjøpe 3-litere i Sverige så langt det lar seg gjøre.
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Trenger tips til vin til bryllup.Hva serveres av mat?
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Trenger tips til vin til bryllup.Vi skal ha asiatisk buffet så det blir en god blanding av smaker, men mat med mye smak i hvertfall.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til vin til bryllup.Til asiatisk mat synes jeg det er godt med en frisk hvitvin f.eks. viner laget på riesling(Tyskland) eller pinot gris (Alsace) eller også gewürztaminer.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Trenger tips til vin til bryllupHm. Det er jo en liten nøtt. Til asiatisk mat med en del krydder, så er det passende med en del sødme i vinen. Men hvis det er vin som skal drikkes etter maten, så ønsker jeg at vinen skal være helt tørr. Så jeg foreslår å kjøpe noen kartonger til maten og noen andre til etter maten. Selvfølgelig litt avhengig av hvor mange dere skal være og hvor mye vin dere tror at det skal drikkes.
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Trenger tips til vin til bryllup.
Da vil du ha riesling og gjerne en med litt restsødme. Ca. 15 gram sukker blir bra til sånn mat og det smaker IKKE søtt!
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Trenger tips til vin til bryllup
Det er litt for viderekommende, Tjorven.
![]() |
#8 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til vin til bryllupI tillegg til gode råd om Muscadet eller Riesling vil jeg gjerne legge til Alvarinho |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Trenger tips til vin til bryllupTusen takk for alle gode innspill, da har jeg noe som gjør det litt enklere å navigere!
![]() |
|
|