Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barcelona

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-25, 14:18   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Barcelona

Minsten (snart tenåring) og pappaen skal på tur. Hva bør sees i Barcelona? De er ikke tidlig ute i planleggingen, så sliter med å få seg billetter til Sagrada Familia. Er det krise om de ikke får sett den innvendig?
Ingen av de har vært der før. Skal bo på Las Ramblas. Skal se F1, så noen dager er de opptatte.

Gammel 25-05-25, 15:44   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barcelona

Det er fint å se Sagrada Familia fra utsiden og! Park Guell er fin, men der må det også bestilles billetter på forhånd. Ellers synes jeg det er helt topp å bare rusle rundt, spise tapas, drikke cava og se på livet....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 16:09   #3
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke krise. Vi så den kun utvendig. Hvis de ikke gidder å kjøpe billetter til Park Guell (fint der, men ikke noe jeg ville prioritert i en flott by som Barcelona med snart-tenåring), kan de se flere flotte Gaudi-bygg i sentrum. Ellers er gamlebyen og stranda fine steder å gå rundt. Hvis hen liker fotball/sport er området rundt Olympiastadion flott! Camp Nou er stengt for renovering frem til 2026.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 16:15   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg hadde guider tour i La sagrada familia - det var virkelig verdt pengene - så hvis de kan får billetter til det, anbefales det. Da går man også inn enn annen inngang enn de som kun har billetter til katedralen, og slipper kø. Når omvisningen var slutt, kunne vi være igjen i katedralen så lenge vi ville,
jeg synes definitivt det var verdt det - innsiden er virkelig helt magisk.

Ellers gjorde jeg som løve - men det er kanskje ikke så gøy for en 12-åring? I hvertfall utgår cava-drikkingen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 16:33   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste litt for fort og fikk ikke med meg at det var en 12 åring

Da kan det være at akvariet kan være verdt et besøk, samt å ta en runde med hop on, hop off bussene.

Vær også obs på lommetyver. Det er visstnok et stort problam, spesielt i området rundt Ramblaen (jeg anbefaler å holde seg mest mulig borte fra La Rambla, det er en gedigen tursitfelle der det er så fullt av folk at man knapt kan bevege seg.)

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-25, 10:44   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var i Barcelona med unger på 8 og 11 år. Vi spiste oss gjennom byen, til stor glede for både små og store. Men ungene mine har gått en hard skole når det gjelder mat og restaurantopplevelser.

Knerten (som den gang var 8) får fremdeles stjerner i øynene når vi snakker om tapasen vi spiste her: https://no.tripadvisor.com/Restauran...Catalonia.html Menyen var utforståelig, men vi ba om å få "litt forskjellige av alt som er godt, men styr unna ansjos".

Gammel 26-05-25, 12:32   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min sønn, enten han hadde vært 5, 12 eller 17 år, ville det vært selvsagt og obligatorisk med kamp på Camp Nou, hvis det var i fotballsesongen. I det minste omvisning på stadion og besøk i supportershopen hvis det var utenfor sesong, hvis det da ikke var under renovering. Min sønn hadde nok også ønsket å dra til fornøyelsesparken på Tibidabo.

Nå har ikke jeg vært der med han, men med søstrene da de var hhv 16 og 18. Og tenåringsjenter har gjerne litt andre preferanser enn 12 år gamle gutter, og det gikk mye i shopping og mat. Men Sagrada Familia gjorde inntrykk på dem også, og jeg mener det definitivt er verdt det å se den på innsiden. Også ville de til Barceloneta-stranden for å bade (vi var der i høstferien).

Jeg synes for øvrig advarslene mot La Rambla er sterkt overdrevet. Vi tilbragte riktignok ikke mye tid der, men vi ruslet oss oppover hele veien den ene dagen, fordi jentene hadde lyst, og ville kikke i noen av butikkene, og det var da helt greit? Ikke den mest sjarmerende delen av byen, men likevel hyggelig sted for å bare rusle litt og se på folk og liv. Mye turister selvsagt, men det var det også overalt ellers i Barcelona, og ikke noe mer trengsel der enn i de trange gatene i gamlebyen. Ikke ble vi frastjålet noe heller, men vi passet selvagt på tingene våre og hadde ikke noe løst i lommene. Så for en 12-åring som kanskje til og med synes suvernirboder med ræl, og turistbutikker kan være gøy, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skal ta en tur dit. Men det er mulig jeg var preget av alt det negative jeg hadde hørt på forhånd, og så det for meg som noe mye verre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.