|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() BarcelonaMinsten (snart tenåring) og pappaen skal på tur. Hva bør sees i Barcelona? De er ikke tidlig ute i planleggingen, så sliter med å få seg billetter til Sagrada Familia. Er det krise om de ikke får sett den innvendig?
![]() |
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: BarcelonaDet er fint å se Sagrada Familia fra utsiden og! Park Guell er fin, men der må det også bestilles billetter på forhånd. Ellers synes jeg det er helt topp å bare rusle rundt, spise tapas, drikke cava og se på livet.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarcelonaIkke krise. Vi så den kun utvendig. Hvis de ikke gidder å kjøpe billetter til Park Guell (fint der, men ikke noe jeg ville prioritert i en flott by som Barcelona med snart-tenåring), kan de se flere flotte Gaudi-bygg i sentrum. Ellers er gamlebyen og stranda fine steder å gå rundt. Hvis hen liker fotball/sport er området rundt Olympiastadion flott! Camp Nou er stengt for renovering frem til 2026. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Barcelonajeg hadde guider tour i La sagrada familia - det var virkelig verdt pengene - så hvis de kan får billetter til det, anbefales det. Da går man også inn enn annen inngang enn de som kun har billetter til katedralen, og slipper kø. Når omvisningen var slutt, kunne vi være igjen i katedralen så lenge vi ville,
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: BarcelonaJeg leste litt for fort og fikk ikke med meg at det var en 12 åring |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: BarcelonaJeg var i Barcelona med unger på 8 og 11 år. Vi spiste oss gjennom byen, til stor glede for både små og store. Men ungene mine har gått en hard skole når det gjelder mat og restaurantopplevelser.
![]() |
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: BarcelonaFor min sønn, enten han hadde vært 5, 12 eller 17 år, ville det vært selvsagt og obligatorisk med kamp på Camp Nou, hvis det var i fotballsesongen. I det minste omvisning på stadion og besøk i supportershopen hvis det var utenfor sesong, hvis det da ikke var under renovering. Min sønn hadde nok også ønsket å dra til fornøyelsesparken på Tibidabo.
![]() |
|
|