Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag? III

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-25, 19:02   #521
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Proteinrundstykker og prinsessekake. Sistnevnte går i fryseren, for å ha med på kakefredag på jobb kommende uke, siden jeg har besøk fra og med onsdag og skal på konsert torsdag, så da har jeg ikke tid til å bake.

Gammel 05-05-25, 08:20   #522
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Tjorvens gulrotkake.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-25, 15:35   #523
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sjokoladekake og biscotti.

Gammel 09-05-25, 08:42   #524
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg gjorde kaken ferdig fredag morgen til feiring om kvelden. Den ble så fin med cakepops, støtte sjokoladekuler, lollipops, bladgull og masse stash. Så kom beskjed om at 10-åringen lå utslått med høy feber og halsbetennelse, så det var bare å demontere pynten og hive kaken i fryseren.

Denne ble tatt opp av fryser og repyntet først i uka, ungen fikk endelig feiret dagen sin.

Ellers har jeg denne uka bakt brød, grove scones, Brownies med sjokoladekrem og just another Stingkake. Sistnevnte er til konfirmasjon i helga og ble pyntet med masse ulik sjokolade på toppen.

Gammel 09-05-25, 17:57   #525
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Grytebrød til helgen.

Gammel 11-05-25, 09:24   #526
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eltefrie rundstykker til frokost. Lagde deig/røre i går.

Gammel 11-05-25, 12:03   #527
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har akkurat satt en deig til salted brown butter choc chip cookies i kjøleskapet. Jeg steker dem rett før besøket kommer senere.

Gammel 11-05-25, 17:49   #528
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Bollefocaccia med rabarbra og vaniljekrem

Gammel 11-05-25, 18:01   #529
Nada
Svada

Nada sin avatar

Standard

Halvgrove brød og rundstykker.

Gammel 24-05-25, 09:01   #530
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden sist har jeg bakt en skikkelig god kake, den var til 17. mail. Browniebunn med en frisk og lett Mousse på toppen av rips, bringebær, litt sure kirsebær og markjordbær, og pyntet med friske bær. Jeg synes moussekaker er litt vanskelig, jeg liker virkelig ikke når konsistensen bære preg av gelatin, så jeg jobber stadig med å finne ut hvor lite gelatin man kan klare seg med i en slik kake. Denne hadde 4 blad og ble helt perfekt.

I dag skal jeg bake bunner til neste helga prosjekt, en høy Harry Potterkake.

Denne gleder jeg meg skikkelig til å dekorere, og ettersom jeg aldri har lest bøkene eller sett filmene har jeg fått god hjelp av konfirmanten til å dele favoritt bok og hus, og videre god hjelp av andre og ChatGPT til å trekke ut sentrale elementer som er viktig å ha med.

Gammel 24-05-25, 11:18   #531
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Nennes rundstykke. Eg tar oppskrifta til dei fine, men har havregryn og fint og ufint, hehe, speltmjøl i ,og ein del korn. Dei blir kjempegode!

Gammel 24-05-25, 12:47   #532
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bakt det som har blitt en standard, de der virale frørundstykke. Eltefrie, rører sammen deig på kvelden, strør over masse frø, lat stå over natten, bruker en stor skje og klatter deigklumper (som da får med seg frø) ut over en stekeplate og steker. Crunchy og nydelige. Stekte noen til morgenens frokost, og lot deigen stå, steker litt flere om en stund.

Gammel 24-05-25, 13:55   #533
Nada
Svada

Nada sin avatar

Standard

De har ikke jeg fått med meg, Polyanna, det høres godt og lettvint. Har du oppskrift å dele?

Jeg skal straks sette deig til urte/hvitløksbrød.

Gammel 24-05-25, 16:26   #534
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er oppskriften. Jeg bruker ikke varmt brett, og bruker dampfunksjonen. Jeg bruker også bare diverse frø jeg har.

Sitat:

Ser nå at kommentaren er deaktivert. Tidligere lå oppskriften der.
Ingredienser:
10 dl mel (jeg bruker det jeg har)
1 ts salt
1 ts gjær
3 dl yoghurt naturell
4 dl kaldt vann
(Det hender jeg har i mer væske hvis deigen blir tykk og tørr - det varierer hva slag type mel jeg bruker)

Blandes sammen og la stå mellom 8-12 timer på kjøkkenbenken.

Tilbereding:
Sett ovn på 250 grader varmluft med 2 bakebrett inni. Begge brettene skal bli varme.
Når ovnen er varm tar du ut øverste brettet og har deigen over på brettet (jeg bruker to skjeer til å ha deigen over i passe størrelser på brettet).
Hell over vann og et par isbiter på det gjenværende bakebretter slik at det dannes damp i ovnen. Sett inn brett med deig med engang. Pleier å ta mellom 10-15 minutter å få dem ferdigstekt.

Gammel 24-05-25, 21:17   #535
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg bakte brunsviger på torsdag, kjempegodt.

Gammel 30-05-25, 10:03   #536
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

I dag skal jeg bake bunner til neste helga prosjekt, en høy Harry Potterkake.

Denne gleder jeg meg skikkelig til å dekorere, og ettersom jeg aldri har lest bøkene eller sett filmene har jeg fått god hjelp av konfirmanten til å dele favoritt bok og hus, og videre god hjelp av andre og ChatGPT til å trekke ut sentrale elementer som er viktig å ha med.

Denne ble ferdig i natt.

11 tynne sjokoladebunner, pluss 6 bittesmå til en liten ekstraetasje. Fylt med Stingkrem og dekket med italiensk marengssmørkrem.
Jeg har fått trykket et spiselig Gryffindoremblem og ellers laget gullsnoppen, sorteringshatten, tryllestav og malacruxmedaljongen til dekorasjon.
Konfirmantes navn er lagd i Harry Potterfonter i marsipan og malt i rød metallic. Silhuetten av slottet eller huset eller hva det nå er er skåret ut i sort marsipan og dekker fronten av kaken.
Underveis hadde jeg et havari. Kaken tippet over og landet med et boom på siden, men det lot seg ganske greit reparere.
Jeg har brukt sykt mye tid på denne, så jeg håper den faller i smak hos konfirmanten.

Gammel 31-05-25, 18:57   #537
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Rabarbra smuldrepai, nam nam med is til!

Gammel 31-05-25, 19:10   #538
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Italiensk pizzabunn, den ble meget god, om jeg skal se det selv.

Ja, til Nextlife i bakemesterskapet!!!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-25, 19:27   #539
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vil gjerne se bilder av vellykkede og mindre vellykkede kaker her!
Har bakt helt alminnelig Ole Brum sjokoladekake i dag.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-25, 21:49   #540
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Vil gjerne se bilder av vellykkede og mindre vellykkede kaker her!
Har bakt helt alminnelig Ole Brum sjokoladekake i dag.

Jeg synes det er fryktelig styrete å legge inn bilder her, så det orker jeg rett og slett ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.