Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-25, 12:59   #621
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd

HELT sjokkert over studentenes opplevelser!

liefje er ikke aktiv  
Gammel 23-05-25, 14:06   #622
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo garantert til å være noen som dukker opp på feil sted!

Gammel 23-05-25, 17:02   #623
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fremdeles syk, og kanskje mer enn før. Nyser og snørrer i ett! Kan man få to virus samtidig?? 14 dager and counting.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 23-05-25, 18:15   #624
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gruffer over at det med å vise hensyn ang allergi er så vanskelig for mange - tydeligvis. Ungene sin ene fritidsaktivitet har to langhelger med aktivitet og de som arrangerer gjentar at ingen trenger ta med mat for mat fikser vi til alle! Vel, ikke alle, ikke de med allergi. Men de tilrettelegger for de med intoleranse da for der skulle være noe mat forrige gang som var gluten og laktosefritt. Og denne gangen får jeg ikke engang konkret ut av de hva som serveres så jeg kan sende med noe tilsvarende ok niste. Ja, jeg vet og gutten selv vet inderlig godt at sånn er det ofte og kommer til å fortsette, men det er ikke noe hyggelig likevel.

Gammel 23-05-25, 23:17   #625
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Er det lov å gruffe over diskotek like ved hotellet?
Det åpnet idag.

Gammel 26-05-25, 08:27   #626
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nyheter om at folk har fått bedre råd - vel, det gjelder ikke de som holder på å miste jobben hos oss pga for lite å gjøre, eller for de som ikke engang får praksisplass etter studiene. Det kommer åpne søknader fler ganger i uka, og vi må bare si nei til alle.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 26-05-25, 10:33   #627
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min i-landstilværelse gruffer jeg voldsomt over at det er så vanskelig å få noen til å bake glutenfri bryllupskake. Bah. Jeg vil gjerne kunne spise den.

Gammel 26-05-25, 11:14   #628
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Surrer med dårlig søvn og utstabilt humør.

Er ikke overrasket over at NLA surrer, men det hjelper jo ikke de aktuelle studentene. Bare tilfredsstiller mine egne fordommer.

tink er ikke aktiv  
Gammel 26-05-25, 11:23   #629
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

I min i-landstilværelse gruffer jeg voldsomt over at det er så vanskelig å få noen til å bake glutenfri bryllupskake. Bah. Jeg vil gjerne kunne spise den.

Ingen bakerier som kan?

Gammel 26-05-25, 11:45   #630
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Pascal har glutenfri bryllupskake.

Den koster jo litt, da. Men jeg har hørt at den er veldig god!

Bokormen er aktiv nå  
Gammel 26-05-25, 13:19   #631
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har ingen problemer med å bestille glutenfri kake på jobben når vi har noen arrangementer. Vi bestiller bare fra de vanlige bakeriene i området.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-05-25, 13:42   #632
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi har ingen problemer med å bestille glutenfri kake på jobben når vi har noen arrangementer. Vi bestiller bare fra de vanlige bakeriene i området.

Bakeriene i området kan ikke lage glutenfri kake uten nøtter. Venter på svar fra det siste nå, men de trodde det ble vanskelig.

Pascal er for langt unna og ganske sikkert langt utenfor budsjett.

Gammel 26-05-25, 13:55   #633
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Bakehuset leverer til butikker "over alt", og de har glutenfri bryllupskake. Vi har bestilt fra dem til jobben av og til, og de har vært veldig bra.

Nå tar vel de fleste tregangen på pris så fort det heter noe med bryllup, vi bestilte ei ganske alminnelig kake fra en lokal hobbybaker til vårt selskap. Litt ekstra pynt, men ikke flere etasjer osv.

Bokormen er aktiv nå  
Gammel 26-05-25, 14:24   #634
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bestilte kake fra Bakehuset til snuppas konfirmasjon, og den ble skikkelig god. Vi hentet på Meny i forkant.

Faktisk den beste "bløtkaka" jeg har spist noen gang. De tilbyr glutenfri sukkerbrød i bunn, men det står at den bare er "bakt uten gluten". Den kan altså inneholde spor av gluten, men der varierer det jo hvor sensitiv allergikeren er.

Gammel 27-05-25, 18:25   #635
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kjøpt glutenfrie fra Pascal, jeg ba ikke om spesialpynt, og prisen ble lik tilbudet jeg hadde fra Baker Hansen. Vi brukte dPascal til konfirmasjonen. Jeg måtte da hente kaken i butikken, men de har levering, om man vil betale.

Gammel 27-05-25, 19:16   #636
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Jeg bor altfor langt unna både Pascal og Baker Hansen, men Bakehuset skulle sjekke.

Gammel 28-05-25, 09:26   #637
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gruffer over en kollega som er veldig god på å fortelle meg hvor lite jeg vet/skjønner. Jeg har byttet seksjon på jobb, og han har helt rett i at jeg ikke har dybdekunnskap på det vi jobber med. Jeg har fått denne jobben fordi jeg er god på skriftlig fremstillingsevne og har overblikk (der han stuper ned i detaljer). Nå skal han og jeg i fellesskap lage en rapport, og hans nesten daglige utbrudd over min inkompetanse gjør meg etterhvert ganske sint. Vi skal lage en rapport som skal sendes til departementet, og jeg forsøker å fortelle at hvis jeg ikke skjønner hva som står der, så skjønner ikke departementet det heller. Så han har rett faglig, men vi må skrive det på en annen måte som gjør det forståelig for flere. Og han blir så sint og fortvila over at jeg er så dum.

På den positive siden; fyren skal gå av med pensjon. Like over sommeren så forsvinner han. Jeg må bare bite det i meg en liten stund til.

(Ledelsen er helt på min side, og applauderer jobben jeg gjør. Men ingen orker å ta kampen mot han som snart forsvinner uansett. Og jeg skjønner det ... selv om jeg blir ganske sur.)

Gammel 28-05-25, 09:39   #638
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Høres ut som han har vært der litt for lenge, Tjorven. Du får ha nedtelling på kalenderen til han blir borte.
Høres kjipt ut da og ha det sånn.

Gammel 28-05-25, 10:16   #639
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Standard

Det høres utrolig tungt ut, Tjorven!

Vi hadde en litt liknende sitiuasjon, dog der var det mindre kritikk, mer manglende innsats, og skulle ha alt på sin måte. Alle gikk i det stille og telte ned til 67-årsdagen. Sjefen spurte hva hvor han ville ha avskjedmiddag osv. Og da kom det, at nei, han hadde ombestemt seg, og vil drive i alle fall til fylte 70. Vi får tro kollegaen din faktisk pensjonerer seg.

Bokormen er aktiv nå  
Gammel 28-05-25, 10:35   #640
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg blir ganske oppgitt akkurat når det skjer, men prøver å ha i hodet at det snart er over. Denne karen blir ikke 67, men går av med tidlig-AFP. Han har levert "oppsigelse", og forsvinner så snart vi har levert dette prosjektet som vi to jobber med.

Og så skjønner jeg ham bittelitt også. Dette er et fagområdet hvor han sitter med erfaring gjennom 40 år i arbeidslivet. Han virkelig brenner for dette, og ønsker å gjøre en forskjell. Og så må han jobbe sammen med en som "ikke kan det". (Det er ingen andre her som heller "kan det", så jeg tror nok at det hadde vært likt uansett hvem han måtte samarbeide med. Det er ikke personen meg han kritiserer, men at han mener at vår virksomhet burde hatt flere som visste mer.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.