Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-25, 23:58   #601
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har bestemt meg for å kjøpe mest mulig brukt, og sjekker finn før jeg kjøper noe nytt. Har kjøpt meg to bukser, en joggedress og 4 t-skjorter for ca 800 kr. Har også kjøpt Babyliss varmebørste, og to ubrukte Douchebag-sekker som skal være bursdagsgaver til to som snart blir tenåringer.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-25, 08:16   #602
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sjekker alltid finn først om det er noe vi trenger. Nå sist kjøpte vi treheller til terrassen.

Minste kjøper alle sin klær på gjenbruksbutikker, men jeg syns ofte det er ganske dyrt det hun handler der, så det er ikke penger å spare - bare miljø (og hun finner stort sett ganske unike klær hun ikke hadde funnet i kjedebutikkene).

Gammel 21-05-25, 08:18   #603
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt lystette gardiner til soverommet, pulsklokke, to jakker til 13-åringen og løpesko på finn de siste månedene. Løpeskoene var riktignok ubrukte.
Pulsklokke har jeg aldri hatt før, og tror den er noen år gammel, men veldig glad for å kunne bruke noe som andre ikke synes er bra nok lenger.
Så synes jeg det er flott at 13-åringen kan bruke brukt, at 17-åringen går på skole ved siden av Fretex og gjerne kommer hjem med bukse eller skjorte derfra.

Gammel 21-05-25, 09:04   #604
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøpte veldig fancy tegnebrett på Finn i bursdagsgave til den nyslåtte 20-åringen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-25, 09:19   #605
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg har kjøpt lystette gardiner til soverommet, pulsklokke, to jakker til 13-åringen og løpesko på finn de siste månedene. Løpeskoene var riktignok ubrukte.
Pulsklokke har jeg aldri hatt før, og tror den er noen år gammel, men veldig glad for å kunne bruke noe som andre ikke synes er bra nok lenger.
Så synes jeg det er flott at 13-åringen kan bruke brukt, at 17-åringen går på skole ved siden av Fretex og gjerne kommer hjem med bukse eller skjorte derfra.

Ja, min 17-åring går på skole rett ved siden av Stadsmissionen i Stockholm, og kjøper det meste hun trenger der, både av klær, sko og vesker, og møbler og stæsj til hybelen.

Og snart 20-åringen ble ekspert på å lete opp gatemarked i Paris, de månedene hun bodde der, og handlet veldig mye kult og brukt der, blant annet et par skinnjakker, og mye annet stilig. Hun dro oss med da vi besøkte henne, og jeg fant meg ei jakke til 2 Euro. Hun kjøper også en del parfymer på 'tise, som det bare er brukt litt av. Jentungene har i det hele tatt svart belte i bruktkjøp (men er ikke like flinke til å selge). Selv har jeg på meg en blazer i dag, som jeg har kjøpt på Fretex, og en trenchcoat fra UFF. Jeg handler egentlig ganske mye klær brukt jeg også. Er det noe spesielt jeg vil ha så lagrer jeg søk i 'tise og på Finn, og plutselig dukker det opp. Ellers blir det mye impulskjøp på UFF, Fretex og diverse vintage-butikker, og da selvsagt mye jeg ellers hadde greid meg fint uten, så det er begrenset hvor økonomisk akkurat det er.

Mannen og sønnen både kjøper og selger golfutstyr på Finn, etterhvert som de har behov for å bytte ut noe.

Sist redigert av My : 21-05-25 kl 22:26.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-25, 22:22   #606
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Roxy linbukser til alle tre jentene, sommerbluser til to av jentene og en sommerkjole, alt fra tise de siste ukene. Prøver å finne en grønn sofa men den jeg hadde pekt meg ut ble solgt til noen andre. Må følge litt med.

Gammel 22-05-25, 09:08   #607
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har for tiden noen-og-seksti annonser på finn.no og har solgt en god del faktisk. Så akkurat nå er jeg ganske flink til å selge det jeg ikke bruker og jeg sjekker alltid finn før jeg kjøper nytt når jeg trenger noe. Det er altså så bra!

I tillegg synes jeg at finn er min største kilde til tillit i samfunnet. Det er altså så mange som vippser på forhånd og stoler på at jeg sender eller setter varen utenfor huset så de kan hente når det passer etc. Finn er stort sett et vakkert sted

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-25, 10:41   #608
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er også aktive brukere av "Arvesentralen" på Facebook i kommunen vi bor i (da vi bodde i større kommune var det arvesentral per bydel, men nå bor vi i bitteliten kommune så her er alt samlet). Har gitt bort en hel del og også hentet en del hos andre. Det er helt genialt når jeg bare vil bli kvitt ting og ikke orker styre med Finn.

Nå sist hentet vi keyboardstativ og en helt nydelig krakk (jeg visste ikke at jeg kunne forelske meg i en krakk, men det kunne jeg visst).

Gammel 23-05-25, 11:35   #609
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper nesten alle mine klær på bruktbutikker eller Tise. Jeg har det med å like sånne ting som ikke er helt moteriktig akkurat nå, så jeg finner en del fint og billig. Har dog merket at det er lett å plukke med seg for mye fra sånne steder bare fordi man er glad for å finne ting som passer, så jeg må skjerpe meg litt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-25, 12:52   #610
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått nytt spisebord. Det var noen som ga vekk et bord fra Bolia på en lokal facebookgruppe. Det har bare en fot midt på, og er litt nettere enn det jeg hadde.

Gammel 23-05-25, 18:44   #611
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg kjøper nesten alle mine klær på bruktbutikker eller Tise. Jeg har det med å like sånne ting som ikke er helt moteriktig akkurat nå, så jeg finner en del fint og billig. Har dog merket at det er lett å plukke med seg for mye fra sånne steder bare fordi man er glad for å finne ting som passer, så jeg må skjerpe meg litt.

Da er vi to.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-25, 21:23   #612
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Forrige helg hadde en av naboene og et par venninner garasjesalg. Jeg endte opp med 3 flotte kjoler

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-25, 00:29   #613
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har gjort ett kupp på finn, fikk kjøpt tv benk for en rimelig penge. Benken var like fin.

Gammel 05-06-25, 01:06   #614
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Ikke meg, men vår niese på besøk fikk seg genser og t-skjorte i går.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-25, 10:29   #615
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Svipptur til Danmark på tirsdag og fant meg en kjempefin bluse på "loppemarked".

Gammel 06-06-25, 00:03   #616
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Jeg har kjøpt 5 bøker i Five nights a Freddie's serien som skal være bursdagsgave.

Sist redigert av frukt : 06-06-25 kl 00:32.
Gammel 06-06-25, 20:20   #617
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Og en kjempekul jakke fra Pulz.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.