|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Hjelp med oppskrift, forkanter på strikket cardiganKan noen hjelpe meg? Strikker en cardigan i halvpatent med V-hals. Forkantene skal strikkes i dobbeltstrikk.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjelp med oppskrift, forkanter på strikket cardiganJeg skjønner godt at du er forvirret, for det var jo to helt motsigende opplysninger.
![]() |
![]() |
#3 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hjelp med oppskrift, forkanter på strikket cardiganJeg kjøper sjelden slike garnpakker med oppskrift fra strikkemekka. Men det har jeg gjort nå, for det var akkurat slik cardigan jeg ønsket å strikke til snuppa.Hvordan får jeg kontaktet designer da?
![]() |
#5 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp med oppskrift, forkanter på strikket cardigan
Oversatt. Der hvor det går rett opp (og ned på andre siden), så tar du opp 4 masker i hver runde oppover, hopper over den 5., tar opp 4 nye og hopper over den 5. Fortsett sånn til du kommer til v-halsen.
Oversatt: Der det er v-hals strikker du opp 1 m i hver annen maske eller pinne.
![]() |
#6 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hjelp med oppskrift, forkanter på strikket cardiganJeg fikk en epost til "house of yarn" som jeg kunne sende spørsmål til. Så da får vi se.
![]() |
#7 |
Skinner
![]() Sv: Hjelp med oppskrift, forkanter på strikket cardiganSe over
![]() |
#8 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hjelp med oppskrift, forkanter på strikket cardigan
Kanskje. Kunne vært skrevet annerledes da, synes jeg. Og hvorfor sjeldnere der det skrår? Blir det riktig? Klarer ikke helt tenke meg til det. Bare 2-3 ganger jeg har strikket dobbelstrikk, og det er en stund siden.
![]() |
#9 |
Skinner
![]() Sv: Hjelp med oppskrift, forkanter på strikket cardiganJeg er ikke i tvil når jeg leser mønsteret hvordan jeg tolker det, men jeg er enig i at det er rart å plukke opp såpass mye sjeldnere i skråkanten. Årsaken er at man ikke skal plukke opp to masker i to patentmasker som ligger inntil hverandre i kanten, for de er jo dratt ganske tett sammen. Så jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan det ser ut.
![]() |
#10 |
Skinner
![]() Sv: Hjelp med oppskrift, forkanter på strikket cardiganJeg søkte opp oppskriften, jeg, og nå skjønner jeg greia.
![]() |
#11 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hjelp med oppskrift, forkanter på strikket cardiganDette ble fasiten da jeg fikk svar av designeren...
![]() |
#12 |
Skinner
![]() Sv: Hjelp med oppskrift, forkanter på strikket cardiganJa, det var jo virkelig noe helt annet enn det som står i oppskriften. Så fint de svarte så fort!
![]() |
|
|