Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Så blomsterfrø spørsmål | Kaoshage til bier og sommerfugler

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-25, 05:36   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Så blomsterfrø spørsmål | Kaoshage til bier og sommerfugler

I år har jeg gått for kaoshage, satt i system.

Har sådd mengder med blomsterfrø, og føler jeg har lest meg greit opp på det.

Men nå når det begynner å spire på de stedene jeg sådde for to uker siden, så ser jeg at det er enkelte steder med klynger, dette er sådd direkte ute.

Bør jeg prikle blomsterfrøene? Og hvor store må blomstene være før det gjøres?

Spørsmål to
Hvordan holder jeg fugler unna solsikkefrøene?? Nå har jeg sådd solsikkefrø to ganger, 1 cm ned i jorden, men like fullt spiser fuglene opp frøene.

Gammel 12-05-25, 06:45   #2
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Så blomsterfrø spørsmål | Kaoshage til bier og sommerfugler

Jeg har gjort det samme i ett stort bed og opplever det samme som deg, klynger enkelte steder. Har hørt flere som opplever det. Jeg har ikke gjort noe med det, men burde kanskje det?

Gammel 12-05-25, 09:25   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så blomsterfrø spørsmål | Kaoshage til bier og sommerfugler

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å prikle det som er sådd direkte ute. Jeg hadde evt. ventet til de ble litt større, og deretter delt plantene om jeg ville spre dem.

Solsikkefrø ville jeg sådd inne, og satt ut som småplanter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.