Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Utstyr til å bake makroner med

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-25, 18:34   #1
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Spørsmål

Utstyr til å bake makroner med

Jeg skal bake makroner for første gang, og skal kjøpe utstyret som trenges.
Har funnet bloggen 1001 makron, og Pascals grunnoppskrift.

Har funnet silikonmatter til makroner, og skal bestille.

Er det pastafarger fra Wilton som er best? Hva er forskjellen på icingfarge og pastafarge?

Jeg må ha sprøyteposer og rund tipp. Forstår det som om jeg bør ha en kobler også.
Har dere noen favoritter å anbefale?

Er det andre lure ting jeg bør skaffe meg?

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-25, 19:57   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utstyr til å bake makroner med

Jeg synes ikke silikonmatte er noe godt. De blir mindre varme sånn at det er vanskelig å få makronene av. Bruker vanlig bakepapir som jeg tegner sirkler på. Eller tegner sirkler på noe jeg har under. Og så sprøytepose med tupp som er litt åpen og rund. Gjerne litt stor.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-25, 21:05   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Enig med Isolde.

Gammel 01-05-25, 21:18   #4
Shun
Er fornøyd

Standard

Jeg har allerede bestilt denne silikonmatten. Får se om jeg returnerer den.

Har funnet ut at pastafarger er det samme som icingfargene til Wilton, og bestiller en Wilton rund tip størrelse #10 og sprøytepose og adapter.

Gammel 01-05-25, 21:24   #5
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Isolde. Anbefaler å enten tegne opp sirkler på bakepapir eller bestille makronbakepapir.
Du trenger ikke kobler om du bruker engangs sprøyteposer og har en vanlig tip i stål.
Bruker du disse tøy/nylon/lerretsposene bør du ha kobler og tip som hører til.
Jeg vet ikke forskjell på pasta og icing, men wilton sine gelfarger er super til makroner.

Gammel 01-05-25, 22:29   #6
Shun
Er fornøyd

Standard

Jeg har nå bestilt, og vil opplyse om at CakeTime.no har makronsirkelmønstre i flere størrelser til gratis nedlasting.

Gammel 02-05-25, 05:39   #7
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg foretrekker også vanlig bakepapir framfor silikonmatte, og tegner heller ikke opp sirkler. Benytter engangs sprøyteposer - som jeg vasker og bruker flere ganger - og ståltip. Har brukt både Cacas og Wilton farger, synes ikke det er noen forskjell på dem.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.