Sv: Gruffetråd
Mange år etter at jeg var sikker på at jeg i løpet av tenårene et sted vokste av meg pollenallergi en min, lurer jeg sannelig på om den er tilbake.
For et par dager siden begynte jeg å nyse. Irriterende nysing. Jeg tenkte ikke videre over det, observerte at mannen snufset og sjekka som jeg ofte gjør på denne tiden av året pollenvarselet.
Bjørka er i gang, så på tide med øyedråper og nesespray for den som trenger, sa jeg til mannen og sønnen som er allergiske. (Tabletter går i alle fall sønnen på hele året. Mannen har startet på sine også)
Men hvem er det som ligger her og snufser da? Og faktisk tårer litt/klør i våte øyne? Og nyser. Og starten på denne oppførselen fra kroppen min sammenfalt perfekt med at "bjørkepollenspredningen er i gang i lavlandet" dukket opp på pillevarslet for her jeg bor.
Ja, jeg var allergisk mot pollen en eller annen gang i barndommen, men ikke sånn at jeg var veldig plaget av det. Jeg har egentlig tenkt at jeg vel knapt kunne regnes som allergisk. Jeg ble litt snufsete bare. Også får jeg røde prikker på huden av å sitte i gress. Særlig nyklippet gress.
Men dette er ikke gøy om det skal begynne på igjen i år altså. Så jeg har bestemt meg for å håpe inderlig at jeg bare fikk en eller annen forkjølelse, akkurat denne påska