Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-25, 14:53   #421
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd

Russetiden, å lese hvor mye penger som er brukt, det skal festes, drikkes , være sosiale og det er så fantastisk , for de som ikke er på russebuss er de neste 6 ukene grusomme for de blir ikke invitert. Jeg er så glad det skal endres neste år, for det har tatt helt av med både pengebruk og utenforskap mange steder. Jeg håper den blir mer inkluderende igjen de neste årene. Jeg leser så mange som står utenfor diverse steder og hvor vondt det er for de.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 11-04-25, 15:06   #422
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Her var det mye gruff, jeg sukker over 12-åring som svært motvillig gjør husarbeid og bruker tid på å klage over at vi må i familieselskap på lørdag - jeg har tydeligvis formidlet hvilken lørdag på feil måte.

Malama: jeg har hatt en gutt som gjentatte ganger ble utredet for tretthet gjennom barne- og ungdomsskolen. Ble aldri påvist noen mangler, men har fått D-vitamin og astmamedisin.

Nå viser det seg at han ikke bare har dyskalkuli (som ble oppdaget på ungdomsskolen), men sannsynligvis dysleksi og kanskje en eller annen grad av ADD også. Ikke rart han har vært sliten når han har brukt ekstra mange krefter på å henge med på skolen. Det er ikke meningen å fjerndiagnostisere, men det er veldig rart å få disse spørsmålene når han endelig fanges opp av systemet på vgs som 17-åring. Det er et og to punkt i barndommen som plutselig kan gi mer mening. Det får være mitt gruff - hvorfor har ingen (inkludert meg selv) sett dette tidligere?

tink er ikke aktiv  
Gammel 11-04-25, 15:07   #423
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Det er riktig Chablis. Jeg bor i ett av områdene hvor nesten alle er med. Og hvor ildsjel Wnenche L. bor, hun får ikke likes på innleggene sine. Men en tirade med kjeft fordi hun henger ut, mistenkeliggjør den fine ungdommen som er så inkluderene og grei, dessuten er det er tradisjon. Men nå blir det russekro og festival for lokal ungdom som ikke er på buss. Det blir endringer, ikke nedleggelse av feiringen, men en forbedring som passer skolegangen bedre.

Kan gruffe for russen på buss, som nå har norskeksamen i russetiden og sesjon 8. mai. Og denne ungen har ligget i hardtrening for sesjon og spesialtjeneste.

Gammel 11-04-25, 15:11   #424
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Russetiden, å lese hvor mye penger som er brukt, det skal festes, drikkes , være sosiale og det er så fantastisk , for de som ikke er på russebuss er de neste 6 ukene grusomme for de blir ikke invitert. Jeg er så glad det skal endres neste år, for det har tatt helt av med både pengebruk og utenforskap mange steder. Jeg håper den blir mer inkluderende igjen de neste årene. Jeg leser så mange som står utenfor diverse steder og hvor vondt det er for de.

Ja, jeg er veldig glad for at min som er russ til neste år, og hans venner, er såpass avslappet til det hele. De er en vennegjeng som er mange nok til at de kunne dannet en russegruppe, men jeg tror rett og slett ikke de gidder alt styret og alle pengene. Forhåpentligvis gjør det det også lettere for andre som ufrivillig er utenfor gruppene. Tvillingsøsteren har venninner på samme skole, som er med i russegrupper, planlegger tur til Rhodos i sommer etc, og det er visst veldig mye styr og drama. Så hun er glad hun går på skole i Sverige, for hun regner med at hvis hun hadde gått der hadde hun sikkert hengt med dem, og utenfra synes hun det virker fryktelig slitsomt. Og vondt, for de som ikke er med.

I tillegg til at det trolig blir endringer fra neste år ja, så de jo er advart mot å planlegge for mye. Men det tror jeg mange ikke hører på, de tar på skylapper og planlegger i vei, akkurat som de har gjort årene før. Så det er en del som står i fare for å bruke mye penger og tid på noe de kanskje ikke vil få glede av likevel.

Gammel 11-04-25, 16:07   #425
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 07-er, som ikke kunne brydd seg mindre om russefeiring, er mest bekymret for at de ikke får nok tid til å lese seg opp til eksamen når den flyttes til tidligere på året.

Snuppa var russ i fjor. På hennes skole er det ingen busser, men en del konseptgrupper. Forskjellen på disse gruppene er at de ikke har noen antallsbegrensning. Det er nok ikke sånne at alle får innpass i "de kule" gruppene, men snuppa var i hvert fall tydelig på at alle hun visste om hadde tilbud om en gruppe. Noen var ikke tuss i det hele tatt, men hun hadde det bestemte inntrykk av at det var et helt eget valg. (Dette diskuterte vi ganske mye.)

Gammel 11-04-25, 16:32   #426
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, min eldste var av de som valgte å ikke være russ i det hele tatt. Hun var invitert til å være med i ei konseptgruppe, men takket nei, så det var av eget valg. Hun syntes selv hun fikk ufortjent mye kudos fra øst og vest, for å være tøff, "gå foran" og ta et så "modig valg". For henne var det ikke et spesielt tøft valg, det var ikke noe statement, hun var ikke motstander av russefeiring eller noe sånt, og de fleste vennene hennes var russ. Hun var bare ikke så glad i festing, og visste ikke om hun skulle gidde, så gikk tida og det ble for sent å bestille russeklær, og hun kjente at det var like greit, så sparte hun de pengene. Men det var lite fokus på russetid på skolen hennes, og det var ikke så mange som begynte å planlegge så veldig tidlig.

Gammel 11-04-25, 19:43   #427
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nå har visst oppvaskmaskina konka.
Håndvask i påska ?

Jaja, likevel bedre enn vaskemaskina som gikk i stå et par uker før jul (og ble reparert et godt stykke inn i januar) i mellomtiden der røyk microen også, men den kjøpte vi bare ny av på dagen. I fjor sommer byttet vibdyrkovn, så det har virkelig vært mye som har gått i løpet av de siste mnd.
Det går heldigvis greit økonomisk, men det er et hazzel.

Gammel 11-04-25, 20:50   #428
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva er konseptgruppe? Skjønner ikke forskjellen på det og russegruppe? Jaja, jeg gruffer uansett også, syns det er så mye mer penger ut vinduet i forhold til da vi var russ. Og navn og slipp og re-slipp og fandens oldemor. Heldigvis ferdig om kun få uker, da er det bare 2 igjen. Det eneste geniale her er at alle jentene kan bruke samme tjukke ytterjakka som jeg har sponsa, siden det ble skrevet etternavn bakpå. Hvis jakka overlever russetid nr 1.

Gammel 12-04-25, 05:54   #429
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Epilepsialarm som går konstant, og det er min feil som har plassert den feil. Nå koblet jeg den fra, men får ikke sove igjen. Ungen har sovet gjennom alle alarmene selv.

Gammel 12-04-25, 09:55   #430
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det er jo helt sinnssykt at vi endrer skolesystemet på grunn av en privat fest. Det er virkelig totalt galskap, og vil være veldig ødeleggende for mange. Kanskje særlig mange som tar påbygg, når LK20 har gjort gapet mellom yrkesfag og påbygg enda større enn det var, og så skal de få kortere skoleår i tillegg. Jeg fatter ikke at vi aksepterer det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 12-04-25, 10:35   #431
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Hva er konseptgruppe? Skjønner ikke forskjellen på det og russegruppe? Jaja, jeg gruffer uansett også, syns det er så mye mer penger ut vinduet i forhold til da vi var russ. Og navn og slipp og re-slipp og fandens oldemor. Heldigvis ferdig om kun få uker, da er det bare 2 igjen. Det eneste geniale her er at alle jentene kan bruke samme tjukke ytterjakka som jeg har sponsa, siden det ble skrevet etternavn bakpå. Hvis jakka overlever russetid nr 1.

Det er det samme. Hver gruppe har sitt "konsept" (navn, sang, logo etc, og i alle fall her i byen, eget festlokale). Derfor kaller de det konseptgruppe noen steder, kanskje mest der du har en "buss" som ikke er en buss. Her har de jo aldri drevet med busser, og de kaller det bare russegrupper. Men det er samme opplegg.

Sist redigert av My : 12-04-25 kl 11:15.
My er aktiv nå  
Gammel 12-04-25, 10:48   #432
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Konseptgruppe er noe de som tjener penger på russen har funnet opp. For å tjene penger.

banana er ikke aktiv  
Gammel 12-04-25, 12:43   #433
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så pisselei av at «alle» skal ha en mening om leilighetssalg og hva vi burde gjøre. Vi spør ikke om tips, da kan vi vel bare droppe det? Svært få kan sette seg inn i situasjonen.
Det hjelper ikke at jeg må selge en annen bolig med andre arvinger i tillegg.

Sist redigert av Blondie : 12-04-25 kl 13:25.
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 14-04-25, 05:38   #434
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sover ikke, og det bare kverner og jeg griner hele natta... Jeg prøver å konsentrere meg om andre ting men det er bare jævlig nå. Påske står for døra, og her er det INGENTING! Jeg som elsker å pynte til påske, orker ikke det engang.
Jeg søker om sosialhjelp hos NAV, men de tar jo evig lang tid å behandle søknaden..... Hva mener de vil skal gjøre?! Hvordan mener de at vi skal få hjulene til å gå rundt? Jeg klarer nesten ikke tenke på at det snart er konfirmasjon...selv om min mor har ordnet så guttene får en flott dag. Men hvor nedverdigende føles det ikke å være 52 år, og måtte spør mor om hjelp?!!!! En pensjonist som ikke akkurat lever fett selv!

Sorry ranten, men nå tatt det bare over.

Gammel 14-04-25, 07:31   #435
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stor klem, Taien! Jeg håper det ordner seg fort.

Jeg går over på AAP nå og har et gap på lønn fra arbeidsgiver og utbetaling fra NAV. Hadde det vært for fem år siden (da jeg bodde alene), hadde jeg ikke hatt nubbsjans til å klare å ha mat på bordet. Økonomiske bekymringer er virkelig ødeleggende.

Gammel 14-04-25, 09:16   #436
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

på Taien og Blondie

Gammel 14-04-25, 10:19   #437
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Savner Viggo Valle og den gamle påskelabyrinten.

Gammel 14-04-25, 14:25   #438
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Savner Viggo Valle og den gamle påskelabyrinten.

https://www.journalisten.no/notice/6...sgYggE-jWd4Dig

Gammel 14-04-25, 14:42   #439
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg sover ikke, og det bare kverner og jeg griner hele natta... Jeg prøver å konsentrere meg om andre ting men det er bare jævlig nå. Påske står for døra, og her er det INGENTING! Jeg som elsker å pynte til påske, orker ikke det engang.
Jeg søker om sosialhjelp hos NAV, men de tar jo evig lang tid å behandle søknaden..... Hva mener de vil skal gjøre?! Hvordan mener de at vi skal få hjulene til å gå rundt? Jeg klarer nesten ikke tenke på at det snart er konfirmasjon...selv om min mor har ordnet så guttene får en flott dag. Men hvor nedverdigende føles det ikke å være 52 år, og måtte spør mor om hjelp?!!!! En pensjonist som ikke akkurat lever fett selv!

Sorry ranten, men nå tatt det bare over.

Og nå har vi fått avslag på sosialhjelp...jeg lurer på hva de mener vi skal spise I påsken og fremover? Kokt ris? Jeg er fly forbanna, fortvilt og kjenner at Nå orker jeg ikke mer.

Beklager alt gullet mitt om økonomi, men jeg har ikke andre steder å lufte...og jeg bare må få det ut av systemet. Jeg må liksom holde fasaden for absolutt alle, og det er så slitsomt!

Gammel 14-04-25, 14:58   #440
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvorfor har dere fått avslag?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.