![]() |
#421 |
Drømmer
|
![]() Sv: GruffetrådRussetiden, å lese hvor mye penger som er brukt, det skal festes, drikkes , være sosiale og det er så fantastisk , for de som ikke er på russebuss er de neste 6 ukene grusomme for de blir ikke invitert. Jeg er så glad det skal endres neste år, for det har tatt helt av med både pengebruk og utenforskap mange steder. Jeg håper den blir mer inkluderende igjen de neste årene. Jeg leser så mange som står utenfor diverse steder og hvor vondt det er for de. |
![]() |
![]() |
#422 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: GruffetrådHer var det mye gruff, jeg sukker over 12-åring som svært motvillig gjør husarbeid og bruker tid på å klage over at vi må i familieselskap på lørdag - jeg har tydeligvis formidlet hvilken lørdag på feil måte.
#423 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GruffetrådDet er riktig Chablis. Jeg bor i ett av områdene hvor nesten alle er med. Og hvor ildsjel Wnenche L. bor, hun får ikke likes på innleggene sine. Men en tirade med kjeft fordi hun henger ut, mistenkeliggjør den fine ungdommen som er så inkluderene og grei, dessuten er det er tradisjon. Men nå blir det russekro og festival for lokal ungdom som ikke er på buss. Det blir endringer, ikke nedleggelse av feiringen, men en forbedring som passer skolegangen bedre.
#424 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråd
Ja, jeg er veldig glad for at min som er russ til neste år, og hans venner, er såpass avslappet til det hele. De er en vennegjeng som er mange nok til at de kunne dannet en russegruppe, men jeg tror rett og slett ikke de gidder alt styret og alle pengene. Forhåpentligvis gjør det det også lettere for andre som ufrivillig er utenfor gruppene. Tvillingsøsteren har venninner på samme skole, som er med i russegrupper, planlegger tur til Rhodos i sommer etc, og det er visst veldig mye styr og drama. Så hun er glad hun går på skole i Sverige, for hun regner med at hvis hun hadde gått der hadde hun sikkert hengt med dem, og utenfra synes hun det virker fryktelig slitsomt. Og vondt, for de som ikke er med.
#425 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: GruffetrådMin 07-er, som ikke kunne brydd seg mindre om russefeiring, er mest bekymret for at de ikke får nok tid til å lese seg opp til eksamen når den flyttes til tidligere på året.
![]() |
#426 |
Semiaktiv
![]() Sv: GruffetrådJa, min eldste var av de som valgte å ikke være russ i det hele tatt. Hun var invitert til å være med i ei konseptgruppe, men takket nei, så det var av eget valg. Hun syntes selv hun fikk ufortjent mye kudos fra øst og vest, for å være tøff, "gå foran" og ta et så "modig valg".
#427 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: GruffetrådNå har visst oppvaskmaskina konka.
#428 |
Glad
|
![]() Sv: GruffetrådHva er konseptgruppe? Skjønner ikke forskjellen på det og russegruppe? Jaja, jeg gruffer uansett også, syns det er så mye mer penger ut vinduet i forhold til da vi var russ. Og navn og slipp og re-slipp og fandens oldemor. Heldigvis ferdig om kun få uker, da er det bare 2 igjen.
#429 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: GruffetrådEpilepsialarm som går konstant, og det er min feil som har plassert den feil.
#430 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er jo helt sinnssykt at vi endrer skolesystemet på grunn av en privat fest. Det er virkelig totalt galskap, og vil være veldig ødeleggende for mange. Kanskje særlig mange som tar påbygg, når LK20 har gjort gapet mellom yrkesfag og påbygg enda større enn det var, og så skal de få kortere skoleår i tillegg. Jeg fatter ikke at vi aksepterer det.
![]() |
#431 |
Semiaktiv
Det er det samme. Hver gruppe har sitt "konsept" (navn, sang, logo etc, og i alle fall her i byen, eget festlokale). Derfor kaller de det konseptgruppe noen steder, kanskje mest der du har en "buss" som ikke er en buss. Her har de jo aldri drevet med busser, og de kaller det bare russegrupper. Men det er samme opplegg.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 12-04-25 kl 11:15. |
![]() |
![]() |
#432 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: GruffetrådKonseptgruppe er noe de som tjener penger på russen har funnet opp. For å tjene penger. |
![]() |
![]() |
#433 |
ctrl+z
|
![]() Sv: GruffetrådJeg er så pisselei av at «alle» skal ha en mening om leilighetssalg og hva vi burde gjøre. Vi spør ikke om tips, da kan vi vel bare droppe det?
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 12-04-25 kl 13:25. |
![]() |
![]() |
#434 |
lettere utlada
|
![]() Sv: GruffetrådJeg sover ikke, og det bare kverner og jeg griner hele natta... Jeg prøver å konsentrere meg om andre ting men det er bare jævlig nå. Påske står for døra, og her er det INGENTING! Jeg som elsker å pynte til påske, orker ikke det engang.
#435 |
ctrl+z
|
![]() Sv: GruffetrådStor klem, Taien! Jeg håper det ordner seg fort.
#436 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
#439 |
lettere utlada
|
Og nå har vi fått avslag på sosialhjelp...jeg lurer på hva de mener vi skal spise I påsken og fremover? Kokt ris? Jeg er fly forbanna, fortvilt og kjenner at Nå orker jeg ikke mer.
|
|